עריכת הצעת חוק שמירת הניקיון (תיקון 23) (פינוי פסולת בניין)

מתוך שקוף באוהל
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תירשם בהיסטוריית העריכות של הדף.
ניתן לבטל את העריכה. אנא בידקו את השוואת הגרסאות למטה כדי לוודא שזה מה שאתם רוצים לעשות, ואז שמרו את השינויים למטה כדי לבצע את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 1: שורה 1:
 
{{חוק יסוד
 
{{חוק יסוד
|תאריך הנחה/תזכיר=[[23 בינואר]] [[2011]]
+
|תאריך הנחה/פרסום תזכיר=[[23 בינואר]] [[2011]]
|כנסת=[[הכנסת ה-12|שבע-עשרה]]
+
|כנסת=[[הכנסת ה-12|שבע עשרה]]
 
|מציעות/ים=המשרד להגנת הסביבה
 
|מציעות/ים=המשרד להגנת הסביבה
 
|מצטרפות/ים=-
 
|מצטרפות/ים=-
שורה 11: שורה 11:
 
|נוסח מלא=[http://www.justice.gov.il/NR/rdonlyres/62E706F1-BBC9-4FEC-83E4-01F7713C3C0E/33463/653.pdf אתר משרד המשפטים] - הנוסח שאושר בממשלה.
 
|נוסח מלא=[http://www.justice.gov.il/NR/rdonlyres/62E706F1-BBC9-4FEC-83E4-01F7713C3C0E/33463/653.pdf אתר משרד המשפטים] - הנוסח שאושר בממשלה.
 
}}
 
}}
הצעת חוק מטעם ממשלת ישראל, ביוזמת המשרד לאיכות הסביבה, הנמצאת בהליכי חקיקה בכנסת.
 
  
'''תיקון 23 לחוק שמירת הניקיון''' מציע לצמצם את מימדי התופעה הבלתי חוקית של השלכת פסולת בניין מחוץ לאתרים מוסדרים. רק 2.5 מיליון טונות של פסולת בניין מוטמנות מדי שנה באתרים המוסדרים, מתוך 7.5 מיליון טונות המיוצרות בישראל. במילים אחרות, שני שלישים מפסולת הבניין מושלכת בצורה בלתי חוקית. הצעת החוק מבקשת להטיל את עיקר האחריות על איסוף ופינוי פסולת הבניין על הרשות המקומית, אך במקביל גם מטילה חובות על יצרן הפסולת עצמו.
+
'''** אזהרה: ערך זה נמצא בשלבי כתיבה ראשוניים מאוד. אין להסתמך עליו **'''
  
== עיקרי הצעת החוק ==
+
בתיקון 23 ל'''חוק שמירת הניקיון''' מוצע לצמצם את מימדי התופעה של השלכת פסולת בניין מחוץ לאתרים מוסדרים, הנעשית בניגוד לחוק. כיום מגיעים לאתרים אלו 2.5 מיליון טונות פסולת בשנה, בעוד שבכל המדינה נוצרים בכל שנה 7.5 מיליון טונות פסולת. כלומר יותר מחצי מפסולת הבניין מושלכת בצורה בלתי חוקית! הצעת החוק מטילה את רוב אחריות האיסוף והפינוי של פסולת הבניין על הרשות המקומית, אך במקביל גם מטילה חובות על יצרן הפסולת עצמו.
[[קובץ:Construction waste.jpg|שמאל|ממוזער|320px|פסולת בניין (מקור: Flickr)]]
+
  
 +
 +
== עיקרי הצעת החוק ==
 
'''החובות המוטלות על הרשות המקומית:'''
 
'''החובות המוטלות על הרשות המקומית:'''
 
* הצבת כלי אצירה (מכולה, "צפרדע", פח וכד') לשימושו של יצרן פסולת הבניין
 
* הצבת כלי אצירה (מכולה, "צפרדע", פח וכד') לשימושו של יצרן פסולת הבניין
שורה 24: שורה 24:
 
* עריכת מכרז לביצוע עבודות הטיפול בפסולת אחת לשלוש שנים.
 
* עריכת מכרז לביצוע עבודות הטיפול בפסולת אחת לשלוש שנים.
 
* דיווח שנתי למשרד להגנת הסביבה על כמות הפסולת שנאצרה, כמות הפסולת שפונתה, ועל הקלות מיוחדות שניתנו ליצרני פסולת (בכפוף להיתרים המפורטים בהצעת החוק).
 
* דיווח שנתי למשרד להגנת הסביבה על כמות הפסולת שנאצרה, כמות הפסולת שפונתה, ועל הקלות מיוחדות שניתנו ליצרני פסולת (בכפוף להיתרים המפורטים בהצעת החוק).
 
 
'''החובות המוטלות על יצרן פסולת הבניין:'''
 
'''החובות המוטלות על יצרן פסולת הבניין:'''
 
* הודעה 30 יום מראש לרשות המקומית על פסולת הבניין שעומדת "להיווצר", סוגה והיקפה.
 
* הודעה 30 יום מראש לרשות המקומית על פסולת הבניין שעומדת "להיווצר", סוגה והיקפה.
שורה 33: שורה 32:
  
 
==עונשים על הפרת החוק==
 
==עונשים על הפרת החוק==
על פי הצעת החוק:
+
על פי הצעת החוק, אדם אשר יפר את החובות הנ"ל '''ייקנס ב-50 אלף שקלים'''; רשות מקומית שתפר את חובותיה '''תיקנס ב-100 אלף שקלים'''. כל יום הפרה נוסף יביא להגדלת הקנס.
* אדם אשר יפר את החובות הנ"ל '''ייקנס ב-50 אלף שקלים'''
+
* רשות מקומית שתפר את חובותיה '''תיקנס ב-100 אלף שקלים'''. כל יום הפרה נוסף יביא להגדלת הקנס.
+
  
  
 
==היסטוריית החוק==
 
==היסטוריית החוק==
* תזכיר הצעת החוק פורסם להערות הציבור מטעם המשרד להגנת הסביבה ב-23 בינואר 2011.
+
החוק עבר בקריאה ראשונה ב-13 בפברואר 2012, ונידון בוועדת הפנים והגנת הסביבה ב-10 ביולי 2012.
* ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק ב-???. 2 שרים התנגדו לחוק. התמיכה הותנתה בתיאום עם משרד התמ"ת. [המצאתי את המידע הזה - זה מסוג המידע שנצטרך לאסוף ואינו מופיע במקורות מקוונים היום (יפתח בריל)]
+
* החוק עבר בקריאה ראשונה ב-13 בפברואר 2012
+
* נידון בוועדת הפנים והגנת הסביבה ב-10 ביולי 2012.
+
  
  
שורה 48: שורה 42:
 
* אמנון רובינשטיין, '''פסולת בניין בישראל ובעמים''', חיריה: הוצאת זַבֵּל, 1994.
 
* אמנון רובינשטיין, '''פסולת בניין בישראל ובעמים''', חיריה: הוצאת זַבֵּל, 1994.
 
* ישעיהו ברלין, "שתי מסורות למושג פסולת הבניין", בתוך '''עיונים באשפה''', תרגם: אוסיפ סולת, ירושלים: מגנס, 1970.
 
* ישעיהו ברלין, "שתי מסורות למושג פסולת הבניין", בתוך '''עיונים באשפה''', תרגם: אוסיפ סולת, ירושלים: מגנס, 1970.
 
  
 
==לקריאה נוספת==
 
==לקריאה נוספת==
 
* המשך יבוא
 
* המשך יבוא
 
* המשך יבוא
 
* המשך יבוא
 
  
 
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==
שורה 59: שורה 51:
 
* [http://www.tazkirim.gov.il/Memorandum_Archive/Attachments_2011/40745_x_AttachFile.doc תזכיר החוק המקורי], 23 בינואר 2011.
 
* [http://www.tazkirim.gov.il/Memorandum_Archive/Attachments_2011/40745_x_AttachFile.doc תזכיר החוק המקורי], 23 בינואר 2011.
 
* [http://www.justice.gov.il/NR/rdonlyres/62E706F1-BBC9-4FEC-83E4-01F7713C3C0E/33463/653.pdf הצעת הממשלה באתר משרד המשפטים], 7 בפברואר 2012.
 
* [http://www.justice.gov.il/NR/rdonlyres/62E706F1-BBC9-4FEC-83E4-01F7713C3C0E/33463/653.pdf הצעת הממשלה באתר משרד המשפטים], 7 בפברואר 2012.
 
  
 
== הערות שוליים ==
 
== הערות שוליים ==
אין עדיין.
 

שימו לב: תורמים אחרים עשויים לערוך או אף להסיר את תרומתכם לשקוף באוהל. אם אינכם רוצים שעבודתכם תהיה זמינה לעריכה על ידי אחרים, אל תפרסמו אותה פה. כמו־כן, אתם מבטיחים לנו כי כתבתם את הטקסט הזה בעצמכם, או העתקתם אותו ממקור שאינו מוגן על ידי זכויות יוצרים (ראו שקוף באוהל:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אל תעשו שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול / יציאה | עזרה לעריכה (נפתח בחלון חדש)

תבנית המופיעה בדף זה:

כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים