עריכת הצעת חוק שמירת הניקיון (תיקון 23) (פינוי פסולת בניין)
מתוך שקוף באוהל
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תירשם בהיסטוריית העריכות של הדף.
ניתן לבטל את העריכה. אנא בידקו את השוואת הגרסאות למטה כדי לוודא שזה מה שאתם רוצים לעשות, ואז שמרו את השינויים למטה כדי לבצע את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{חוק יסוד | {{חוק יסוד | ||
− | |תאריך הנחה/תזכיר=[[23 בינואר]] [[2011]] | + | |תאריך הנחה/פרסום תזכיר=[[23 בינואר]] [[2011]] |
− | |כנסת=[[הכנסת ה-12|שבע | + | |כנסת=[[הכנסת ה-12|שבע עשרה]] |
|מציעות/ים=המשרד להגנת הסביבה | |מציעות/ים=המשרד להגנת הסביבה | ||
|מצטרפות/ים=- | |מצטרפות/ים=- | ||
שורה 11: | שורה 11: | ||
|נוסח מלא=[http://www.justice.gov.il/NR/rdonlyres/62E706F1-BBC9-4FEC-83E4-01F7713C3C0E/33463/653.pdf אתר משרד המשפטים] - הנוסח שאושר בממשלה. | |נוסח מלא=[http://www.justice.gov.il/NR/rdonlyres/62E706F1-BBC9-4FEC-83E4-01F7713C3C0E/33463/653.pdf אתר משרד המשפטים] - הנוסח שאושר בממשלה. | ||
}} | }} | ||
+ | |||
הצעת חוק מטעם ממשלת ישראל, ביוזמת המשרד לאיכות הסביבה, הנמצאת בהליכי חקיקה בכנסת. | הצעת חוק מטעם ממשלת ישראל, ביוזמת המשרד לאיכות הסביבה, הנמצאת בהליכי חקיקה בכנסת. | ||
− | ''' | + | תיקון 23 ל'''חוק שמירת הניקיון''' מציע לצמצם את מימדי התופעה של השלכת פסולת בניין מחוץ לאתרים מוסדרים, הנעשית בניגוד לחוק. כיום מגיעים לאתרים אלו 2.5 מיליון טונות פסולת בשנה, בעוד שבכל המדינה נוצרים בכל שנה 7.5 מיליון טונות פסולת. כלומר יותר מחצי מפסולת הבניין מושלכת בצורה בלתי חוקית! הצעת החוק מטילה את רוב אחריות האיסוף והפינוי של פסולת הבניין על הרשות המקומית, אך במקביל גם מטילה חובות על יצרן הפסולת עצמו. |
== עיקרי הצעת החוק == | == עיקרי הצעת החוק == | ||
− | |||
− | |||
'''החובות המוטלות על הרשות המקומית:''' | '''החובות המוטלות על הרשות המקומית:''' | ||
* הצבת כלי אצירה (מכולה, "צפרדע", פח וכד') לשימושו של יצרן פסולת הבניין | * הצבת כלי אצירה (מכולה, "צפרדע", פח וכד') לשימושו של יצרן פסולת הבניין | ||
שורה 24: | שורה 23: | ||
* עריכת מכרז לביצוע עבודות הטיפול בפסולת אחת לשלוש שנים. | * עריכת מכרז לביצוע עבודות הטיפול בפסולת אחת לשלוש שנים. | ||
* דיווח שנתי למשרד להגנת הסביבה על כמות הפסולת שנאצרה, כמות הפסולת שפונתה, ועל הקלות מיוחדות שניתנו ליצרני פסולת (בכפוף להיתרים המפורטים בהצעת החוק). | * דיווח שנתי למשרד להגנת הסביבה על כמות הפסולת שנאצרה, כמות הפסולת שפונתה, ועל הקלות מיוחדות שניתנו ליצרני פסולת (בכפוף להיתרים המפורטים בהצעת החוק). | ||
− | |||
'''החובות המוטלות על יצרן פסולת הבניין:''' | '''החובות המוטלות על יצרן פסולת הבניין:''' | ||
* הודעה 30 יום מראש לרשות המקומית על פסולת הבניין שעומדת "להיווצר", סוגה והיקפה. | * הודעה 30 יום מראש לרשות המקומית על פסולת הבניין שעומדת "להיווצר", סוגה והיקפה. | ||
שורה 30: | שורה 28: | ||
* הודעה לרשות המקומית כי כלי האצירה עומד להתמלא ויש לפנותו. | * הודעה לרשות המקומית כי כלי האצירה עומד להתמלא ויש לפנותו. | ||
* תשלום לרשות המקומית על פינוי הפסולת. | * תשלום לרשות המקומית על פינוי הפסולת. | ||
− | + | [[קובץ:Construction waste.jpg]] | |
==עונשים על הפרת החוק== | ==עונשים על הפרת החוק== | ||
− | על פי הצעת החוק | + | על פי הצעת החוק, אדם אשר יפר את החובות הנ"ל '''ייקנס ב-50 אלף שקלים'''; רשות מקומית שתפר את חובותיה '''תיקנס ב-100 אלף שקלים'''. כל יום הפרה נוסף יביא להגדלת הקנס. |
− | + | ||
− | + | ||
==היסטוריית החוק== | ==היסטוריית החוק== | ||
− | + | החוק עבר בקריאה ראשונה ב-13 בפברואר 2012, ונידון בוועדת הפנים והגנת הסביבה ב-10 ביולי 2012. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||