עריכת מדברים מול אוניברסיטה בעם בב"ש 28.5.2012
מתוך שקוף באוהל
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תירשם בהיסטוריית העריכות של הדף.
ניתן לבטל את העריכה. אנא בידקו את השוואת הגרסאות למטה כדי לוודא שזה מה שאתם רוצים לעשות, ואז שמרו את השינויים למטה כדי לבצע את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 11: | שורה 11: | ||
נושא השיעור: אקטיביזם. | נושא השיעור: אקטיביזם. | ||
− | מבנה השיעור: שני שיעורים | + | מבנה השיעור: שני שיעורים החל משעה 19:00 עם 15 דקות הפסקה באמצע. כאשר הלומדים מחולקים ל-4 קבוצות שונות, כלומר 4 כיתות. |
חלקנו בשיעור: איך האנשים ששותפים באקדמיה בע"מ יכולים להיות שותפים ולקחת חלק | חלקנו בשיעור: איך האנשים ששותפים באקדמיה בע"מ יכולים להיות שותפים ולקחת חלק | ||
− | + | אופציות פעילות: | |
− | + | א. הסבר בשיעור עצמו של סה"כ 15 דקות (ניתן להאריך). | | |
− | + | ב. אפשרות לפתוח דוכן בהפסקה של 15 דקות בין השיעורים. | |
− | + | ||
− | |||
− | |||
− | |||
==נושאים אפשריים== | ==נושאים אפשריים== | ||
+ | ===יצירת מרחב ציבורי לחיבור בין אנשים, עשייה משותפת וקיימות - הבית הפתוח=== | ||
+ | ===פעילות מחאה בתוך השכונות - ב"ש המשוחררת ו/או פעיל שכונות=== | ||
+ | ===פעילות למען חברה הוגנת ודמוקרטית המעודדת מעורבות - הנגב מתעורר=== | ||
+ | *מתפקדים + משמר חברתי/מקומי--- אפשר לערבב בתוך זה את האקדמיה של ספיבק | ||
+ | ===העסקה הוגנת כסוגיה חוצת גבולות - הקואליציה להעסקה ישירה/צ"ח/כוח לעובדים=== | ||
+ | ===צרכנות נבונה, חרם צרכנים, קואופים והקשר לקהילה - מתן מהקיימות / אדר=== | ||
+ | ===אמצעים לתקשורת אלטרנטיבים=== | ||
+ | |||
+ | ==מי יעשה מה== | ||
− | ===א. | + | ===א. גיא רימון, הבית הפתוח=== |
− | + | נושא א׳: בכל מפגש עם אנשים חשוב: | |
1. ליצור חיבור אנושי מהותי, להעביר חזון ורוח הדברים. (מה שאני קורא לו להתחיל מהסוף) | 1. ליצור חיבור אנושי מהותי, להעביר חזון ורוח הדברים. (מה שאני קורא לו להתחיל מהסוף) | ||
שורה 37: | שורה 42: | ||
אדם שיתחבר לפעילות והוויה חשוב שיתחבר גם בדיבור וגם במעשה. (הבית הפתוח הוא מקום בו העשייה נשארת מעט יותר מאשר ברחוב ויש בכך חשיבות וערך מוזיאוני אישי) | אדם שיתחבר לפעילות והוויה חשוב שיתחבר גם בדיבור וגם במעשה. (הבית הפתוח הוא מקום בו העשייה נשארת מעט יותר מאשר ברחוב ויש בכך חשיבות וערך מוזיאוני אישי) | ||
− | + | ||
+ | נושא ב׳: צריך להחליט על תוצאה סופית רצויה | ||
צריך להחליט על תוצאה סופית רצויה ולהתחלק לפי זה, אחרת כולם רצים פה בכל הכיוונים ומתנגשים אחד בשני. סוציאליסטים לימין רויזיוניסטים לשמאל. חשוב להכיל שיח שלם של שמאל וימין ולא להישאר חד מיימדיים. | צריך להחליט על תוצאה סופית רצויה ולהתחלק לפי זה, אחרת כולם רצים פה בכל הכיוונים ומתנגשים אחד בשני. סוציאליסטים לימין רויזיוניסטים לשמאל. חשוב להכיל שיח שלם של שמאל וימין ולא להישאר חד מיימדיים. | ||
אסור להתייחס לאנשים כמחשב שיש להזין אותו באינפורמציה הנכונה בכדי שיבצע את הפעולות הנכונות. האש הבוערת היא דבר מה אחר שהרבה פחות קשור לידע, מידע או שיטת אירגון חברתית כזו או אחרת. | אסור להתייחס לאנשים כמחשב שיש להזין אותו באינפורמציה הנכונה בכדי שיבצע את הפעולות הנכונות. האש הבוערת היא דבר מה אחר שהרבה פחות קשור לידע, מידע או שיטת אירגון חברתית כזו או אחרת. | ||
− | + | נושא ג׳: שילוב הציבור הדתי והחרדי בפעילות | |
אני שב ומדגיש את הצורך שבשילוב הציבור הדתי והחרדי בפעילות. זה יהיה מפגש מרתק ומעניין. | אני שב ומדגיש את הצורך שבשילוב הציבור הדתי והחרדי בפעילות. זה יהיה מפגש מרתק ומעניין. | ||
שורה 52: | שורה 58: | ||
עשייה משותפת ברוח החיבור שנוצר במרחב משותף. | עשייה משותפת ברוח החיבור שנוצר במרחב משותף. | ||
− | התוצאות יהיו מרתקות. | + | התוצאות יהיו מרתקות. |
− | ===ב. | + | ===ב. אדר, הנגב מתעורר=== |
− | + | אני אולי גם יכולה אבדוק | |
− | חשבנו להתחיל לצרפם לדברים הבאים: | + | ===ג. אל, מתפקדים, הנגב מתעורר=== |
+ | חשבנו להתחיל לצרפם לדברים הבאים: | ||
1. הנגב מתעורר - לצוותים רלוונטיים. לצרף אותם לקבוצת הנגב מתעורר בפייסבוק. ובמיילים. לבקש מהם להתקין את הסרגל כלים. צעדות השכונות. משמר מקומי | | 1. הנגב מתעורר - לצוותים רלוונטיים. לצרף אותם לקבוצת הנגב מתעורר בפייסבוק. ובמיילים. לבקש מהם להתקין את הסרגל כלים. צעדות השכונות. משמר מקומי | | ||
2. מישור לאומי: להתפקדות, משמר הכנסת | | 2. מישור לאומי: להתפקדות, משמר הכנסת | | ||
שורה 68: | שורה 75: | ||
7. לעדכונים על חרמות צרכנים. | | 7. לעדכונים על חרמות צרכנים. | | ||
− | + | ===ד. נילו, מחאה ב"ש=== | |
מכוון שהמטרה היא להעביר מסר על מגוון סוגי אקטיביזם שניתן להצטרף אליהם, | מכוון שהמטרה היא להעביר מסר על מגוון סוגי אקטיביזם שניתן להצטרף אליהם, | ||
שורה 80: | שורה 87: | ||
חמש דקות של הסבר על פעילות מחאה בתוך השכונות - ב"ש המשוחררת | | חמש דקות של הסבר על פעילות מחאה בתוך השכונות - ב"ש המשוחררת | | ||
חמש-עשר דקות של הסבר על פיעלות למען חברה הוגנת ודמוקרטית המעודדת מעורבות - הנגב מתעורר + מתפקדים + משמר חברתי/מקומי--- אפשר לערבב בתוך זה את האקדמיה של ספיבק--- | | חמש-עשר דקות של הסבר על פיעלות למען חברה הוגנת ודמוקרטית המעודדת מעורבות - הנגב מתעורר + מתפקדים + משמר חברתי/מקומי--- אפשר לערבב בתוך זה את האקדמיה של ספיבק--- | | ||
− | חמש דקות על העסקה הוגנת כסוגית חוצת גבולות - הקואליציה להעסקה ישירה/צ"ח | | + | חמש דקות על העסקה הוגנת כסוגית חוצת גבולות - הקואליציה להעסקה ישירה/צ"ח/כוח לעובדים | |
− | חמש דקות על צרכנות נבונה, חרם צרכנים, קואופים והקשר לקהילה - אדר | | + | חמש דקות על צרכנות נבונה, חרם צרכנים, קואופים והקשר לקהילה - מתן מהקיימות / אדר | |
+ | ===ה. רנן, ב"ש המשוחררת=== | ||
− | + | עוד לא החזירה תשובה | |
− | + | ===ו. לוטן, חינוך ומחאה=== | |
− | + | מוכן. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
מציע להיפגש שם קצת לפני לסגור את זה, כי לא סגור מה העניין | מציע להיפגש שם קצת לפני לסגור את זה, כי לא סגור מה העניין | ||
− | === | + | ===ז. העסקה הוגנת=== |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ארגונים רלוונטים: | |
+ | א. הקואליציה להעסקה ישירה - אורנה עמוס | | ||
+ | ב. צ"ח - תא סטודנטים למען צדק חברתי - טל בהרב, אורי רוזן או אחרים | | ||
+ | ג. כוח לעובדים - נציגה מ-ועד עובדות הניקיון, אסף בונדי, דן וקסלר |