עריכת סמינר מובילי אסיפות עם השני 5-4.11.2011

מתוך שקוף באוהל
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תירשם בהיסטוריית העריכות של הדף.
ניתן לבטל את העריכה. אנא בידקו את השוואת הגרסאות למטה כדי לוודא שזה מה שאתם רוצים לעשות, ואז שמרו את השינויים למטה כדי לבצע את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 5: שורה 5:
  
  
== סבב היכרות - אילו שאלות הייתם רוצים לענות בסמינר ==
+
== סבב היכרות - אילו שאלות הייתם רוצים לענות בסמינר: ==
  
  
שורה 230: שורה 230:
  
 
האדם הוא מכלול של אינטרסים, צרכים, היסטוריה, וייעוד. לפיכך עליו לחפש את מקומו. פעם, לעומת זאת, החלוקה הייתה לפי אומות או עסקים.
 
האדם הוא מכלול של אינטרסים, צרכים, היסטוריה, וייעוד. לפיכך עליו לחפש את מקומו. פעם, לעומת זאת, החלוקה הייתה לפי אומות או עסקים.
 
כשבאים ךהתעסק בשאלת הדרך נתקלים בפראדיגמות ישנות של צורת ארגון, יעדים, וההכרח במפגש פנים אל פנים בין כולם.
 
 
בפרסום צריך לחשוב: מה המניע של אנשים להגיע? מה שמים בכותרת הראשית?
 
 
אסיפת עם היא מתודה עוצמתית שבשבילה הגענו לסמינר. העיקר בה היא השתתפות האנשים בתהליך.
 
 
דגשים נוספים ביחס לשיח עם אנשים שאינם מפעילי המחאה:
 
 
חשוב להחזיר את החוט המקשר בין כל הדברים שהאנשים עוברים (בעיות דיור, יוקר מחייה, יחס הרשויות). החלוקה לקבוצות נפרדות מונעת מאיתנו את היכולת להרגיש שלמים.
 
 
הצורך של אנשים להגיע הוא מפאת ההרגשה כי היחיד איבד את השליטה על חייו, איבד את המהות. תופש עצמו רק בהקשרים חברתיים, בעיית זהות.
 
 
אנשים רבים מאמינים בדברים דומים במחאה אך אינם מוכנים לעשות את הוויתור בחייהם הפרטיים.
 
 
גם אנחנו נדרשים למדוד את עצמנו לפי אמות מידה כלשיהן ולהבין מה היא הצלחה שלנו.
 
 
חוכמת ההמונים - שינוי בתפישת מהי איכות. דוגמא ויקיפדיה לעומת בריטניקה.
 
 
ההמון בתרבות שאנו חיים בה נמצא תחת מכבש לחצים שמנחה את המחשבה שלו, ולא חופשי לביקורת ולקבלת החלטות על בסיס ידע.
 
 
חשוב לבוא ממקום של חוסר שיפוטיות, ולא התנשאות. אפשר לעשות זאת תוך שימוש במונח עיקרי ברב-תרבותיות: מערכת ההפעלה במוח של קבוצות שונות היא שונה.
 
 
איננו מיעוט אלא תנועת שינוי רחבה הפרוסה ברחבי העולם. עשייה חברתית הפכה להיות גלובלית.
 
 
מטרתנו ליצור אלטרנטיבה חברתית-תרבותית ואז אנשים יגיעו ויצטרפו, ולא לנסות לחזר אחרי המערכת הקיימת.
 
 
הפוליטיקאים פועלים לדיכוי המחאה. גם הם וגם התקשורת כלל לא מבינים שמדובר בתנועה תת-קרקעית עצומה.
 
 
לפי ממד אי-שיוויון equality index, בתשובה לשאלה האם אני רוצה שלכל הישראלים תהיה מת חיים דומה?
 
 
ישראל עלתה מ-40% של אנשים שרוצים יותר לשיוויון ל-49%.
 
 
אדם הנמצא ב"מקום הנכון" לו, שמעניין אותו, יכול להשפיע על המציאות שסביבו.
 
 
עבודה מול הקהילות היא לגייס אותן איתנו בדרך לשינוי או שהיא בכלל לסייע להם להתמודד עם השינויים שמתרחשים בין כה.
 
 
שמחים שיש כאן אנשים שמוכנים להתמודד עם שאלות פתוחות, לאו דווקא תשובות, ואינם חוששים מזה.
 
 
 
 
== מעבר מאסיפות פעילים לאסיפות עם (טל, ראשל"צ) ==
 
 
 
טל, שמו"צ ראשל"צ:
 
 
נכנסנו מוקדם לשגרת אסיפות עם. כעת האסיפה התשיעית. צוות תוכן קובע תוכן רלוונטי, לפי אקטואליה ולפי דברים שעלו באסיפות קודמות.
 
 
כמות של 20-40 איש כל פעם, כולם במעגל יחיד. נערך בשכונה ואף יערך באוהל יזכור בשבוע הקרוב.
 
 
מה מרחיק את האנשים מהאסיפה: אי-רלוונטיות לציבור, הופך להיות משעמם ושגרתי.
 
 
באסיפה עצמה יש חלוקה לצוותים.
 
 
מענה אפשרי לצרכים מקומיים: קואופרטיב, אוניברסיטה עממית (כמו ברחובות), סיוע בהתמודדות עם בעיות תעסוקה (גם התו החברתי), משמר אזורי.
 
 
קושי בקביעת המיקום (בהרחבה בסעיף למידה על אסיפות עם (יוס, חיפה)).
 
 
 
גבי, ק"ש:
 
 
מתחילים עם עדכונים. מציבים בהתחלה לוח לרשימת נושאים ומתעדפים.
 
 
תפקיד המנחה: לא מביע דעה, יכול אף להביע אדישות לדיון. עוסק במיקוד הדיון, הכוונה להחלטות, ניהול הצבעה, סיכום בסוף.
 
 
בעיה אפשרית - קושי במציאת מנחים.
 
 
 
נהריה:
 
 
אין נוכחות של סטודנטים לכל אורך הדרך. לעומת זאת יש מקומיים שמגיעים באופן קבוע. כעת מקדמים קיום "אסיפה שכונתית נודדת", שהיא למעשה סוג של סקר שמסתובב ומאזין לדברי התושבים בכל מקום.
 
 
 
ז'אק, עפולה:
 
 
גרעין של 15-20 איש. עובדים יחד עם עמק בית שאן ועמק יזרעאל. חלוקה לשני צוותים: בתוך עפולה, ומחוץ לעפולה.
 
 
הצעת נושאים לדיון:
 
 
מהי דמוקרטיה? מה היא דורשת מהיחיד? מה עוצר בעדנו כיום?
 
 
טיפול בעובדי קבלן
 
 
צדק חברתי בצל היהדות
 
 
צדק חברתי בשירה העכשווית.
 
 
 
שלמה, פרדס חנה-כרכור:
 
 
גרעין של 20 איש. מעוניינים לפרק את המאהל בשל הגשם. כעת עוסקים במעבר מאוהל לבית.
 
 
מנהלים אסיפות המכונות היל"ה: הידברות, למידה, הסכמות
 
 
 
מיכל, רוטשילד:
 
 
6-8 פעילים בגרעין הקבוע, חוץ מזה תחלופה רבה.
 
 
מכנסים מליאות של כמה אסיפות עם יחד. במליאה מדברים בהתחלה רק אנשים שכל אחד מייצג את אחד מצוותי העבודה. זה לא הייד-פארק. יש שני מנחים (בן ובת). אחר כך שואלים מי רוצה לעלות לדבר. רושמי הטורות מוודאים כי הכוונה היא לדבר בעניין הקשור למה שהועלה על סדר היום. יש 4-6 סדרנים שתפקידם לשמור על סדר ולהסביר לאנשים את הכללים.
 

שימו לב: תורמים אחרים עשויים לערוך או אף להסיר את תרומתכם לשקוף באוהל. אם אינכם רוצים שעבודתכם תהיה זמינה לעריכה על ידי אחרים, אל תפרסמו אותה פה. כמו־כן, אתם מבטיחים לנו כי כתבתם את הטקסט הזה בעצמכם, או העתקתם אותו ממקור שאינו מוגן על ידי זכויות יוצרים (ראו שקוף באוהל:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אל תעשו שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול / יציאה | עזרה לעריכה (נפתח בחלון חדש)
כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים