הכוורת: איפיון

מתוך שקוף באוהל
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
לוגו הכוורת - טרנספורמציה של קוביה תלת מימדית לתא משושה, שהוא תא הבסיס בכוורת. המעטפת הסגולה מייצגת את ה-“Purple Reality”: מציאות שמעבר לבחירה בגלולה הכחולה או האדומה של ה"מטריקס", מציאות של יצירת מטריקס חדש של שיתוף, אומץ, חופש ואחווה.

זהו דף הקשור ליוזמת הכוורת. דפים נוספים הקשורים ליוזמה ניתן למצא כאן.הכוורת היא פרופיל התקנה של מערכת דרופל. הכוורת תהפוך בהמשךת לתוכנה חופשית וציבורית הניתנת להורדה משרתי דרופל.

הכוורת מעוניינת לספק תשתית בארכיטקטורה של רשת מבוזרת. במבנה כזה רוב העוצמה והאחריות נמצאות בידיה של כל קהילה עצמאית. היתרון היחסי של הכוורת הוא ביכולת לסייע להתאמות אלו וכן ביכולת לאפשר זרימה של מידע בין הקהילות הללו בצורה שנותנת ערך טוב לכל השותפים.

כל קהילה מוזמנת להתקין את המערכת על שרתיה, ויש לה את האפשרות להתאים ולשנות את המערכת כראות עינייה. הכוורת מעדיפה לתת לכל קהילה שליטה מלאה, ולהיות ספקית ידע והדרכה לקהילות - כיצד להשתמש במערכת.

במסגרת השיתוף בין הקהילות, הכוורת מעוניינת לשתף:

לפיכך משתמע שלכוורת 3 ענפים ראשיים:

תוכן עניינים

[עריכה] ערכים

[עריכה] מושגים

[עריכה] סוגי חילוף משאבים (מסחר)

  1. חנות אינטרנטית פשוטה עם כסף ישן
    • כולל מילון מחלקות בחנות, נושאים, וכו' - לייבא מהרשימות של מתיו
  2. חנות אינטרנטית בשילוב מטבעות חלופיים (דורש טיפול מקדים בנושא הגדרת חוקי המטבע חדש (כשברירת המחדל היא בייז))
  3. חנות הצעות פשוטות
    • משתמשים יכולים להזין הצעות פשוטות עם תג מחיר בכסף חדש (להציע מוצר או שירות ולבקש עבורו כסף חדש)(עם הכנה לתג מחיר עם כסף ישן בשלב השוק)
    • ניתן לעיין ברשימת ההצעות הפשוטות במתכונת של מדריך מסווג
    • טוקבקים על ההצעות כמו בפייסבוק
    • אפשרות להודעות אישיות כמו בפייסבוק - צ'ט ו/או מייל ו/או אינבוקס - צריך לאפיין לעומק.
    • תהליך של סגירת הצעה כמו שסוגרים ISSUE בדרופל
    • BROADCAST למשלוח הצעה חדשה למייל של כל חברי האתר (ובעתיד כל חברי הקבוצה). כמובן תוך ניהול הרשאות מתאים.
  4. חנות בקשות פשוטות - אותו הדבר (כמו חנות ההצעות) רק עם הבדל שכאן אלו פניות בבקשה לעזרה בשירות או סחורה שתמורתם מציעים כסף חדש)
  5. אפשרות החלפת כסף ישן בחדש - ל"רכישת" ביז באמצעות תרומה לעמותות (תשלום כסף ישן כדי לתרום, ובמקביל לקבל כסף חלופי)
    • מדובר בהרחבה של תוכן מסוג "הצעה" כאשר כאן אנחנו מדברים על הצעה לתרום לעמותה. אפשרי לתרום גם כסף ישן וגם כסף חדש. דף ההצעה הוא דף ש"מסביר" למה כדאי לתרום לעמותה.
    • עסקת תשלום בכסף ישן לחשבון פייפאל של עמותה
    • מענק בייז מהקופה המרכזית federal reverse
  6. שוק עם הרבה מוכרים ומשלוחים מורכבים (לקוחות מציעים מוצרים בכסף ישן/חדש + שינוע כסף לפי עסקאות + משלוח מבוזר (שינוע סחורות))
  7. חנות יוזמות: כמו חנות הבקשות אבל בעצם "מיני חנויות", כל יוזמה היא חנות בפני עצמה. מקוטלגת לפי פרויקטים. יזימת פרויקט שיש בו הרבה בקשות והרבה הצעות (האיפיון קרוב לEVENT WITH ושווה לחקור את המוצר שלהם כדי ללמוד מה אנחנו רוצים)
    • אפשרי שביוזמה אחת יהיו מגוון של בקשות והצעות. אני עושה מסיבה ומציע כרטיסי כניסה ומבקש לימונדה.
  8. יוזמה היא קבוצה, כלומר, לכל יוזמה יש מרחב שמאפשר לה לצרף אליו תכנים קבוצתיים שאינם מוצרים/שירותים/הצעות/בקשות/יוזמות.
    • לכל מוצר יהיה קישור לדף אודות של הקבוצה/יוזמה שיצרה את המוצר וגם קישור לדף הקבוצה/יוזמה עצמו.
  9. יש אפשרות גם להקמת קבוצות שאינן יוזמה אחת, אלא יוזמה שיש לה יוזמות בנות. למשל: הבר קיימא כיוזמה שיש לה הצעות, וגם יש לה תת יוזמות כגון המרכז אושר, גלריה והמסעדה. גם קבוצות מרובות יוזמות הן רמת קיבוץ של מוצרים/שירותים/הצעות/בקשות/יוזמות.
  10. מבחינה ויזואלית, בשיטוט באיזור הקבוצות, תישאר תיבה של איזור חילופי המשאבים. ובעת שיטוט באיזור חילופי המשאבים, תשאר תיבה של איזור הקבוצות.

[עריכה] סוגי תוכן (גלריות ומסמכים)

המושג "סוגי תוכן" מכיל את כל סוגי התוכן שאינם קשורים ישירות לנושא חילופי המשאבים. לכן סוגי התוכן מטבע, הצעה, בקשה, עסקה, יוזמה, קבוצה וכו' אינם קשורים לסעיף הגדרות זה.

ניתן להתרשם מאיפיון מסויים של סוגי התוכן הרשומים כאן באמצעות אתר הכוורת 6

זה קירוב דיי טוב, מן הסתם אח"כ נרצה לעשות אבולוציה על האיפיון של סוגי התוכן.

כל סוגי התוכן יגיעו עם עורך טקסט עשיר כברירת מחדל.

רשימת סוגי תוכן - נא לתמחר כל סוג תוכן בפני עצמו:

[עריכה] סוגי חובה שלב א'

  • סטטוס (על קיר אישי(בלוג) ועל קיר קבוצה(פורום))
  • ויקיז+ספר (על קיר אישי ועל קיר קבוצה),
מאגר ידע - מאגר הידע הוא בעצם סוג תוכן שנקרא ספר. כל מאמר בעת הזנתו ישוייך לענף ההיררכי המתאים בספר.
לכל מאמר בספר ניתן להוסיף תגיות. יהיה ענן תגיות.
  • תמונות וגלריות (על קיר אישי ועל קיר קבוצה)

[עריכה] סוגי חובה שלב ב'

  • אירועים
  • חדשות
  • וידאו

[עריכה] סוגים נוספים - שלב ג'

  1. טופס
  2. מסמך
  3. מאמר
  4. מצגת
  5. סקר
  6. פעילות (מערך שיעור)

[עריכה] לקוחות

זהו ניסיון ללמוד על צרכי הלקוחות של הכוורת מתוך הבנה של סוגי חילופי המשאבים.

[עריכה] עץ מוצר

המספרים מתייחסים לסעיף "סוגי חילוף משאבים"

[עריכה] תקופה 1: וריאציות על חילוף משאבים

  • פרופיל התקנה
  • הגדרת מטבע חלופי (בשימוש ב mutual credits) כשברירת המחדל היא בייז
  • פיתוח חנות הצעות פשוטות וחנות בקשות פשוטות (ראה סוגי חילוף משאבים) [ניר: פה מדובר בעצם בלוח מודעות, אנשים מפרסמים את הטלפון/מייל והקשר בינם מחוץ לאתר]
>>> נותנים מענה להרדוף, רעננה, בארשבע ושלנו
>>> נותנים מענה לאדם
>>> נותנים מענה לאדם ועמותות

[עריכה] ספרינט 1: פרופיל התקנה עם הצעות ובקשות

  1. טופס הזנת הצעה - כולל:
    1. טקסונומיה סגורה "נושאים" (רשימה קיימת),
    2. רשימת תגיות פתוחה (לא מופיע במוקאפ),
    3. תאריך תפוגה,
    4. כותרת,
    5. סיפור (איזור טקסט עם עורך טקסט עשיר),
    6. קובץ מצורף או תמונה,
    7. אפשרות לשמירה
    8. אפשרות לשידור (broadcast) (ראה בהמשך). הזנת הצעה חדשה
  2. טופס הזנת בקשה הזנת בקשה חדשה
  3. BROADCAST - מופיע במוקאפים שבשורה הקודמת. [ניר: לתת אפשרות לשלוח אימייל לכל החברים באתר. למשל, ההצעה נסגרת מחר והמציע רוצה לפרסם לכולם]
  4. איך נראית בקשה או הצעה אחרי שהזינו אותה. כולל:
    1. תמונת המשתמש,
    2. קישור למשלוח הודעה או מייל ליוזם הבקשה כך נראית בקשה עם טוקבק
    3. קישור לפרופיל המשתמש שיצר את הבקשה/הצעה
    4. קישור לרשימת ההצעות/בקשות של המשתמש שיזם את הבקשה
    5. קישור לרשימת ההצעות/בקשות באותו נושא (טקסונומיה סגורה "נושאים")
    6. קישור להוספת טוקבק על ההצעה/בקשה הנוכחית
  5. טוקבק על בקשה/הצעה. בעת הוספת הטוקבק יש בספרינט הזה אפשרות לשנות את מצב הבקשה מהמצב הנוכחי למצב אחר מתוך רשימת מצבים דינמית. דוגמא: Issue close reason dropdown.jpg
    כשבקשה או הצעה נפתחת, היא במצב "פעיל". להלן רשימת המצבים האפשריים:
    • פעיל
    • סגור: בוצע
    • סגור: ויתרנו / פג תוקף
    • סגור: כפול לפריט אחר
    • אחר
  6. אחרי שמשנים סטטוס לבקשה/הצעה, למשל אם המערכת מזהה שנגמר משך הזמן שהבקשה בתוקף ומשנה לה סטטוס אוטומטית, מופיע טוקבק עם התייחסות לשינוי הסטטוס, לשם המשתמש שאחראי על שינוי הסטטוס, ולתאריך השינוי בסטטוס:
    Issue closed date.jpg
  7. רק לשם השראה עתידית, לא לספרינט הזה: הזרימה צריכה להיות מאוד דומה לזו של תור המשימות (Issue queue) ב-Drupal.org, ולהמחשה ראו את שתי התמונות להלן, מתוכן הראשונה היא המצב הנוכחי בדרופל.אורג והשניה היא העתידית, מתוך העיצובמחדש לקראת D7 של הזנת עדכונים למשימות בתור המשימות. בהקשר זה מעניין גם לעקוב אחרי העיצובמחדש לקראת D7 של הזנת משימות בתור המשימות.

[עריכה] ס2: עיצוב

[עריכה] בחירת עיצוב מתוך עיצובים קיימים
[עריכה] שילוב של header, footer ותפריט צד מרחף

עיצוב של העליון והתחתון אפשר לראות כאן.

עיצוב של תפריט הצד הקופץ אפשר לראות כאן.

תפריט צד מרחף - ברירות מחדל לתפריט. אלו מציגות קישורים למקומות שיפותחו בשלבים עתידיים, וכרגע מופנים לדפים סטטיים לפי הפירוט:

תמונה כותרת ע כותרת א מקושר ל HTML בעברית HTML באנגלית
חצים במעגל

בדומה לסמל המיחזור

חילוף משאבים Resource Exchange אמור להגיע לדף השוק המבוזר (כשיהיה קיים). בנתיים מפנה לדף שיש בו היבט של רשימת ההצעות והבקשות במערכת. כלומר, לדף הבית. -- --
כוכבים כמו של קוסם מאיץ החלומות Dreams Accelerator אמור להגיע לדף עם הסבר על איך ומדוע כדאי ליצור יוזמה חדשה וגם טופס יצירת יוזמה. כל זה כמובן כששלב היוזמות יבוצע. כמובן שעד אז הדף הזה מפנה לדף סטטי עם התוכן הבא.

<strong>מאיץ החלומות</strong> הוא כלי שיאפשר לך לתאר את החלום או היוזמה שלך, ולקבל סיוע מחברים ברשת. בשלב הראשוני הנוכחי, ניתן ליצור בקשות או הצעות פשוטות במערכת.

<a href="/node/add/request">יצירת בקשה חדשה</a> <a href="/node/add/offer">יצירת הצעה חדשה</a>

<strong>The Dreams Accelerator</strong> is a tool that would allow you to describe your dream or initiative, and get assistance from friends on the net. In the current preliminary stage, it's possible to create simple requests or offers in the system.

<a href="/node/add/request">Create New Request</a> <a href="/node/add/offer">Create New Offer</a>

משושים כמו כוורת מרכז למידה Learning Center אמור להגיע להיבט של פוסטים אחרונים בספרים/ויקיז (כששלב זה יבוצע). כרגע יפנה לדף סטטי שיסביר מה אמור להיות כאן, בצירוף תמונה של המסך שיהיה בעתיד.

טקסט:

<strong>מרכז הלמידה</strong> הוא מרחב שבו ניתן לשתף ידע ולפתח ידע חדש. מרכז הלמידה עדיין בפיתוח. בנתיים ניתן <a href="http://active-studio.co.il/cl/Likeabee/LearningCenter_English/LearningCenter_English.html">להציץ לחזון הנראות של מרכז המידע בקישור הבא</a>.

<strong>The Learning Center</strong> is a space for sharing knowledge and developing new knowledge. The Learning Center is still under construction. In the mean time, you can <a href="http://active-studio.co.il/cl/Likeabee/LearningCenter_English/LearningCenter_English.html">sneak peek in how it's gonna look like in this link.</a>

צללית של אנשים קבוצות Groups אמור להפנות להיבט של מדריך מסווג של רשימת קבוצות=יוזמות לפי טקסונומיות. אולי גם איזושהי רובריקה של עדכונים מהקבוצה. וגם לבחון את נושא ה"בחירת העורך/פופולרי/כרונולוגי"

בתניים יפנה לדף סטטי עם התוכן הבא:

<strong>מרחב הקבוצות</strong>> מאפשר לכל קבוצה לנהל את התוכן שלה בכוורת. בדף הקבוצה יש מקום למידע על הקבוצה ועל התכנים שפורסמו בקבוצה: ניהול של יוזמות, הצעות ובקשות לקבוצה. בעתיד תוכל כל קבוצה להגדיר לעצמה מטבע קבוצתי.

<strong>The Groups Space</strong> allows every group to manage its own content in the Kaveret. On the group page there's space for info about the grou and for content posted to the group: initiatives, offers and requests for the group. In the future, each group will be able to define it's own group currency.

[עריכה] סרגל צד: התוכן שלי

סרגל בדומה למופיע בקישור הבא אשר מכיל את 5 פריטי התוכן האחרונים שיצרתי מכל סוג תוכן. + קישור "עוד..." שמוביל לדף עם רשימה מלאה של פריטי התוכן שיצירתי מסוג זה, ממויינים כרונולוגית בסדר יורד. ההיבט של "כל הפריטים" יעוצב בצורת "מדריך מסווג"

[עריכה] כניסה באמצעות פייסבוק

בספרינט 2 תכלל גם אפשרות כניסה למערכת באמצעות משתמש הפייסבוק.

[עריכה] ס3: עברית / אנגלית

  1. במהלך פרופיל ההתקנה תהיה אפשרות לבחור את שפת ממשק המשתמש של האתר - מתוך השפות עברית, אנגלית (ותהיה תשתית להוספת שפות נוספות בהמשך).
  2. אין הכרח שתהליך ההתקנה עצמו ינוהל בשפה העברית, אבל זה יהיה nice to have
  3. בסיום ההתקנה, כל תפריטי הניהול יהיו בעברית.
  4. בספרינט זה יש לחזור אחורה על מנגנוני הבקשות וההצעות ולתרגם לעברית את הדברים הדורשים תרגום מתאים.
  5. בספרינט זה יש לחזור אחורה על העיצובים שהוכנו בספרינט 2 ולתרגמם לעברית.
  6. את מונחי העברית הייחודיים לכוורת יש להחזיק בקובץ/י PO טקסטואליים, כך שיהיה אפשרי לתקן את התרגום מבלי צורך בידיעת תכנות.
  7. יש להכין הוראות פשוטות (אפשרי בשפה הברורה רק לאנשי תכנות), בעברית או באנגלית - לנוחותכם, למשתמש המעוניין לתרגם את הPO הללו לשפה חדשה. ההוראות צריכות לכלול הסבר:
    1. איך להגדיר תרגום חדש,
    2. איך להוסיף את העובדה שיש שפה נוספת לרשימת האופציות בתפריט הבחירה שבפרופיל ההתקנה,
    3. איפה אפשר למצא את קובץ הPO כדי לתרגם אותו לשפה חדשה,
    4. ואיך לבצע שילוב של קובץ ה-PO של השפה החדשה, בתוך המערכת.
  8. מעתה והלאה, יש לראות כל פריט בהמשך איפיון המערכת, כאילו נכתב שאנו רוצים להשתמש בו גם באנגלית וגם בעברית. ויש לפתח אותו בצורה מתורגמת בהתאם. הדבר נכון גם לגבי מסכים למשתמשים "פשוטים" וגם לגבי תפריטי ניהול חדשים שיוקמו לרכיבים במערכת.

[עריכה] ס4: הגדרת מטבע חלופי וטרנזאקציות

  1. הגדרת מטבע חדש Define new currency 1.jpg
  2. סוגי הרשאה לשימוש במטבעות Define new currency 2 permissions.jpg
  3. הגדרות גישה למטבע חדש Define new currency 3 access.jpg
  4. הגדרות פרטיות למטבע חדש Define new currency 4 privacy.jpg
  5. הגדרות מי עושה מה למטבע חדש Define new currency 5 who what.jpg
  6. הגדרות גבולות מאזן במטבע חדש Define new currency 6 balance limits.jpg
  7. דף הארנק שלי - My Wallet - הבייז שלי, יתרת בייז וטופס העברה. נגישות הדף - מתוך תפריט הצד המרחף, תחת "חילופי משאבים" - יהיה בן שנקרא "הארנק שלי". בנוסף - נגיש מתוך התפריט "המרחב האישי".
    1. מבנה הדף. יש לקחת בחשבון שייתכנו בעתיד שינויים במבנה הדף ולכן יש לבנות את התיבות בצורה שתאפשר גמישות בהזזה שלהן או פיצול של כל תיבה לדף עצמאי.
      1. בראש הדף - תיבת "העברה".
      2. לצידה - "תנועות אחרונות שיזמתי" "my last transfers" - ממתינות ושאושרו.
      3. מתחתיהן - תיבת טבלת עסקאות אחרונות שלי "תנועות מהרבעון האחרון" "last qurter transactions" (מאושרות בלבד).
    2. טופס ההעברה. חשוב לציין שזהו טופס ההעברה שהוא ברירת המחדל, כיוון שלמעשה כל מטבע (בעתיד) יוכל להגדיר לעצמו טופס העברה משלו. כרגע אנחנו מדברים על שלושה טפסים/מצבים, ראה בעיצובים הללו:
      1. לשלם: התוית "user name" מתחלפת לטקסט "to" MyBeez Pay.jpg
      2. לבקש: התוית "user name" מתחלפת לטקסט "from" MyBeez Request.jpg
      3. להציע: התוית "user name" מוכפלת, מעל עם from ומתחת לזה עם to MyBeez Suggest.jpg
    3. מסך טרנזקציות אחרונות למשתמש/ת. מופיע בתמונות לעיל אבל יש לדייק את רשימת העמודות: תאריך, מספר תנועה (מזהה חח"ע לתנועה /קוד תנועה במערכת), חובה, זכות, יתרה. date, transaction id, expenditure, income, balance
    4. גרף יתרה לאורך זמן. הרכיב הזה תוכנת כבר ע"י מתיו, אם אינכם מוצאים את הקוד בתוך mutual credits - יש לפנות לברוך או מתיו כדי לאתר את הגרף, אין טעם להכין אותו שוב.
  8. ברירת המחדל בטפסי העברת הכספים: פרט לצד היוזם, שבעצם יזימת העסקה אישר אותה, שאר הצדדים לעסקה מקבלים אוטומטית מייל מהאתר שיש להם עסקה שדורשת אישור. הם צריכים לאשר את העסקה באמצעות כניסה לאתר והקלקה על "אישור עסקה". רק אז העסקה מאושרת.
    1. להעביר לכאן צילומי מסכים מתוך: http://d7.hakaveret.org.il/admin/accounting/forms/add
  9. מסך עסקאות אחרונות באתר "תנועות אחרונות באתר/קבוצה" "last transfers in site/group"
    1. נגישות. הדף "תנועות אחרונות באתר" יהיה נגיש כפריט בן בתפריט "חילופי משאבים". הדף "תנועות אחרונות בקבוצה" יהיה נגיש מדף הקבוצה (לא כל כך משנה בשלב הזה איך, מה שנראה לכם נוח לתכנות).
    2. הרשאות ופרטיות. [ניר: נגיש לכולם, המסחר כולו ציבורי] יש להקים הרשאה שנקראת "הצג את כל העסקאות באתר" ושהיא תהיה מאופשרת כברירת מחדל גם למשתמשים לא רשומים. המנגנון הזה יאפשר פרטיות העסקאות ברמת המשתמש הבודד (כל משתמש יכול לראות את העסקאות שהוא יזם או אישר, אבל אף אחד לא רואה את כל העסקאות), ברמת הקהילה (רק הקבוצה רואה את עסקאות הקבוצה) או ברמת כלל האתר (משתמשים רשומים/כלל האינטרנט רואים את כל העסקאות). זוהי הרשאה שצריכה להיות זמינה לכל מנהל קבוצה, לגבי הקבוצה שלו.
    3. חסר עיצוב. העיצוב הנדרש הוא בדומה לnewsfeed של פייסבוק, כך שכל תנועה באתר היא נושא שניתן לטקבק עליו. מבנה זה ישרת אותנו לגבי זרמים אחרים באתר ושווה לבנות אותו בצורה reusable. סקיצה לעיצוב: Txn stream.png
    4. סינון נתונים: בשלב זה מכיל את 50 העסקאות האחרונות באתר, בספרינטים הבאים ייתכן ונקיים כאן חיתוכים על הזרם הזה. ככל הנראה חיתוכים מקבילים למה שכתוב בספרינט 10.
  10. הוספת שדה רשות "שווה ערך" שמאפשר להזין ערך במטבע המקומי, בעת הזנת הצעה או בקשה. הבקר לשדה הזה הוא dropdown כי בספרינטים הבאים יאופשר מטבע לכל קבוצה, ומי שיהיה חבר ביותר מקבוצה אחת, יוכל לפרסם מוצרים באיזה מטבע שנוח לו.
    Erech.png
  11. הוספת קישור "העבר 55 בייז לרחלי" באיזור הקישורים בדף בקשה/הצעה, בהתאם לשדה "שווה ערך" בהצעה ובהתאם לשם מחבר הבקשה/הצעה. הקישור כמובן מפנה לטופס העברה (1st party) (אפשרי שיעביר לדף "הארנק שלי") מוזן בערכים המתאימים - הנמען, ערך ההעברה, סוג המטבע וסיבת ההעברה, שהיא למעשה העתקה של כותרת הבקשה/הצעה ממנה הגענו. יש להדגיש שאין צורך בשלב זה לבצע שינוי סטטוס בבקשה/הצעה לפי התקדמות סטטוס התשלום בפועל, וגם: שהמשתמש יכול להחליט להעביר כל סכום, הטופס לגמרי פתוח לעריכה ושינויים. אפשרי למשל שיחליט להעביר 60 בייז במקום 55 ואפשרי שיעביר 2 ביז.

[עריכה] ס5: מדריך מסווג

[עריכה] מילוני תגיות
  1. מילון סגור לנושאים להצעות/בקשות: איתחול מילוני התגיות הסגורים בעברית אנגלית מתוך רשימה סגורה שקיימת כבר במיניקולאב. הרשימה מופיעה כאן ולגיבוי גם כאן
  2. מילון נושאים לקבוצה: .מילון סגור שייקרא "נושאים" שיהיה פתוח לעריכה רק למנהלי הקבוצה. לכל מנהל קבוצה צריכה להיות גישה למסך ניהול מילון ה"נושאים" של הקבוצה. רשימת הנושאים הזו צריכה להיות מאותחלת לנושא אחד ברירת מחדל שייקרא "כללי" "General"
  3. מילון פתוח של תגיות חופשיות. משותף לכל הקבוצות. מאותחל לריק.
[עריכה] מדריך מסווג (Directory)

נפתח תשתית עיצובית של מדריך מסווג בדומה למה שעוצב בקישור הזה. התשתית הזו תשרת גם את המילון של הנושאים (מילון סגור), גם את המילון הפתוח וגם איזורים אחרים באתר שאינם קשורים למאגר הידע, למשל - מוצרים, קבוצות וכדומה.


[עריכה] ס6: בר עליון

  1. יש לשנות את כל הHEADER של הדף. כעת ייראה פשוט יותר לפי הגישה בקובץ הבא:

Topbar login logout.png

  1. בתפריט "Community Space" יש להציב את הפריטים הבאים. פריטים אלו ישוכפלו (כלומר, יהיו קיימים גם במיקומם הרגיל בתפריט הניהול העליון, וגם בתפריט "המרחב הקהילתי":
    1. יצירה Create
      1. בקשה Offer
      2. הצעה Request
      3. --- (קו מפריד)
      4. משתמש User
      5. העברת כספים Funds Transfer
      6. מטבע Coin
      7. טופס העברת כספים Funds Transfer Form
    2. תוכן מהקהילה Community Content
      1. כל ההצעות All Offers - מפנה להיבט של כל ההצעות הפתוחות בקהילה
      2. כל הבקשות All Requests - "" הבקשות הפתוחות בקהילה
      3. כל הספקים All Suplliers - רשימת כל המשתמשים בקהילה אשר יש להם כרגע הצעות במצב לא סגור. הרשימה תעוצב לפי עיצוב של marketplace (קוביות גדולות). אולי יהיה כאן עיצוב עוד כמה ימים
      4. כל המשתמשים All Users - רשימת כל המשתמשים בקהילה עם תמונותיהם וקישור לדפי הפרופיל שלהם
      5. כל העסקאות All Transfers - טבלת כל העסקאות בקהילה, כולל אלו שבתהליך אישור ואלו שאושרו
    3. לבעלי הרשאה מיוחדת: ניהול סיווגים הרשאה זו יש להעניק לכל מי שנרשם לאתר כברירת מחדל. ניהול סיווגים Manage Categories - יפנה לדף ניהול הסיווגים הרגיל של דרופל עבור הסיווג הרלוונטי.
      1. רשימה סגורה לנושאי הצעות/בקשות Closed List for Offer/Request Topics
      2. רשימה פתוחה לנושאי הצעות/בקשות Open List for Offer/Request Topics
      3. רק עבור דפים ששייכים לקבוצה ספציפית רשימת נושאי הצעות/בקשות לקבוצה List for Group Offer/Request Topics
      4. מצבי הצעות/בקשות Manage Offer/Request Statuses
  2. בתפריט האישי (במקום בו שם המשתמש והסיסמה) יש להציב את הפריטים הבאים:
    1. פרופיל Profile
    2. מאזן Balance
    3. --- (קו מפריד)
    4. שינוי סיסמה Change Password
    5. הגדרות פרטיות Privacy Settings - יפנה לדף סטטי עם הטקסט הבא: "נשמח ללמוד ביחד מה לדעתך כדאי להכליל בדף הגדרות הפרטיות. נא לשלוח הצעות לדואר info@barochoren.com, תודה" + אנגלית
    6. יציאה מהמערכת Logout
    7. --- (קו מפריד)
    8. עזרה Help

ברוך - לסדר את הפסקה הבאה:

התפריט העליון הולך לתפריט הקופץ:

  1. Resource

לבחון אגב מבחינה גרפית, האם הטקסט צריך להיות מוצמד לשמאל (קרוב לאייקון) כשאנחנו באתר בעברית (ומוצמד לימין באתר באנגלית). - זה תלוי גם בעיצוב של זה כשמוסיפים ילדים לתפריט.

[עריכה] ס7: שו"שים (בעדיפות גבוהה) במסך יצירת בקשה/הצעה

  1. במסך יצירת בקשה/הצעה סטטוס ברירת המחדל חייב להיות ACTIVE
  2. במסך יצירת בקשה/הצעה REVISION INFO לא צריך להיות נגיש למשתמשים שאינם SITE ADMIN
  3. במסך יצירת בקשה/הצעה לשנות את המינוח VALUE למינוח שמשתנה בין הצעה ובקשה. בהצעה השדה ייקרא PRICE:מחיר ובבקשה השדה ייקרא REWARD:גמול. ערך ברירת המחדל של המחיר הוא 1 ביז.
  4. במסך יצירת בקשה/הצעה השדה TAGS צריך להיות מתחת ל-STATUS. כי הוא הכי פחות חשוב.להעלות את השדה VALUE אחרי בחירת הקטגוריה ולפני STORY. להלן סדר השדות:
    1. כותרת ראשית (H1 או H2): יצירת הצעה/בקשה חדשה:Create New Offer/Request מודגשת. אפשרי בעיצוב דומה לחלונית התיבה "העברת כסף" בדף הארנק שלי.
    2. שדה כותרת ההצעה
    3. קטגוריה
    4. מחיר
    5. תוקף
    6. סיפור
    7. תמונה
    8. סטטוס
    9. תגיות
    10. שמירה/שידור
  5. בעת שינוי סטטוס לבקשה, מחבר הבקשה מקבל מיידית מייל על השינוי.
  6. בצפייה בדף בקשה/הצעה, תמונת המחבר צריכה להיות לצד כותרת הדף ופרטי המחבר וזמן הפרסום כמו בפייסבוק. לבקש מגיא שיעצב את זה מסודר. (ניר: אנחנו מחכים לעיצוב, כדי שלא נבנה את זה פעמיים)

[עריכה] ס8: שו"שים NTH במסך יצירת בקשה/הצעה, בארנק שלי ובמדריך המסווג

  1. במסך יצירת בקשה בשואש firefox תחת חלונות התפריט צד צמוד מדיי לטופס היצירת בקשה.
  2. במסך יצירת בקשה צריך להיות בברדקרמבז "בית > יצירת בקשה חדשה"
  3. במסך יצירת בקשה/הצעה שדה STORY צריך להיות בגובה של 3 שורות גובה. ברגע שסיימו לכתוב בערך שתי שורות וחצי, אז גודל התיבה מתארך (כמו בכתיבת סטטוס בפייסבוק) לגודל של 12 שורות בערך, לפי מה שנראה לכם נכון.
  4. במסך יצירת בקשה הכפתור SAVE AND BROADCAST לא שולח הודעת מייל מיידית
  5. ב126 האמפרסנד בקטגוריות camping &amp
  6. בצפייה בדף בקשה/הצעה, הקישור poster's propositions צריך להוביל להיבט שיש בו גם את ההצעות וגם את הבקשות, הכל ביחד, של אותו מפרסם. כרגע מוביל רק לדף ההצעות שלו.
  7. דף הארנק שלי, בדף PREVIEW לעיסקה, העיצוב קצת מוגזם. גם הריווח העצום בין הפריטים בדף בהיבט האנכי.
  8. במסך הארנק שלי כפתור SUGGEST לעיסקה לא מופיע
  9. בפורמטר של BZ צריך להיות רווח בין הסימן BZ לבין המספר עצמו. יכול להיות שאפשרי לשנות את ההתנהגות הזו דרך המודול של מתיו - ברוך יבדוק איתו.
  10. ברירת המחדל למטבע BZ הוא: מספרים שלמים בלבד. נא לשנות כך שמי שמתקין את הפרופיל יקבל מטבע ללא נקודה עשרונית כברירת מחדל.
  11. צריך להיווצר חשבון אוטומטי שנקרא ferederal reverse "אוצר הקהילה". כשבנאדם נרשם למערכת, צריך אוטומטית להזרים עסקה של העברה של 300 בייז מאוצר הקהילה לזכותו של אותו אדם.
  12. כברירת מחדל צריך לעדכן בmutual credits שכל אחד יכול להכנס למשיכת יתר של ביז עד -500 ביז. אחרי זה הוא עצור מסחר.
  13. לשנות את המסך "הארנק שלי" ל- "האוצר שלי" / "my treasure"


[עריכה] ס10: חנות אינטרנטית פשוטה עם כסף ישן בלבד

  1. יש להזכיר שמוצר בחנות, בקשה והצעה הם בעצם ישויות שנולדו מאותו קונספט אב. כלומר, מוצרים בחנות גם בעלי האפשרות למצב "סגור" וכו'. ==> מכאן נובע שיש צורך להגדיר הרשאה ספציפית לשינוי מצב של מוצר. בשלב ראשון זו הרשאה שתוענק רק ליוצר המוצר, בשלב הקבוצות מנהלי הקבוצה גם הם יוכלו לנהל סטטוס של מוצרים בקבוצה שלהם.
  2. הוספת שדה רשות (ברירת מחדל 0 ש"ח) "מחיר במטבע ישן" שמאפשר להזין ערך במטבע ישן, בעת הזנת הצעה או בקשה או מוצר. עיצוב בדומה לזה שנעשה עבור מטבע חדש:
    Erech.png
  3. העולם מתחלק למעשה לכמה סוגים של "שווקים" או "חנויות" (אפשרי באמצעות טקסונומיה). בכל ה"שווקים" יש אפשרות לשלם בכסף ישן (שח) ו/או חדש (בייז):
    1. הצעות ובקשות כלליות
    2. השאלות בחינם ו/או בתשלום למשל לנדיו
    3. מתנות (יש לי שאני לא צריך) (למי יש שלא צריך) למשל: אגורה קבוצת מתנות
      1. כל מי שנותן מתנה, מקבל מה"בנק המרכזי" 10 ביז מענק. (ימומש ברגע שיהיו ביז במערכת).
    4. טרמפים חדפעמיים וקבועים (=נסיעות משותפות) הצעות/בקשות - בחינם ו/או בתשלום
      1. טרמפים בחינם - מי שנותן מתנה, מקבל מה"בנק המרכזי" 10 ביז מענק. (ימומש ברגע שיהיו ביז במערכת).
    5. couch surfing
    6. שוק "למד אותי כיצד" למשל בידיים
  4. מיון מקביל לפי אתר sharetribe - ראה גם את תפריט הסינון בתמונה. הערה: זהו לאו דווקא סינון שנוח למשתמשים, מובא כאן רק כדוגמא. Sharetribe-filter.png
    1. איזה סוג הצעה/בקשה?
      1. An item - something tangible
      2. Help - a skill or a service
      3. A shared ride - in a car or other transport
      4. A space - an apartment, an office or a garden
    2. איזה סוג תשלום?
      1. לגבי הצעת מוצר:
        1. I'm giving it away for free
        2. I can lend it for free
        3. I'm renting it out for a fee
        4. I'm selling it
        5. I want to swap it for something else
      2. לגבי בקשת מוצר:
        1. I want to borrow it
        2. I want to buy it
        3. I can accept it for free
        4. I want to rent it
        5. I'd like to use it for free
        6. I want to swap it for something else
      3. הצעת חדר או גינה:
        1. I'm renting it out for a fee
        2. I'm selling it
        3. I'm sharing it for free
        • הערה: אצלנו רכישה ושכירות אפשרית גם בשילוב מטבעות
        • בsharetribe בקשת/הצעת עזרה ובקשת/הצעת טרמפ זה בחינם, אצלנו אפשרי גם בשילוב מטבעות.
  5. המיון בהיבטים שקשורים ל"חנויות" - יהיה תמיד מרובע:
    1. הכל (כרונולוגי)
    2. בחירת העורך
    3. פופולרי
    4. כרונולוגי ברשת החברתית שלי
  6. בניצב למיונים הללו, יהיה אפשרות גם למיין כל אחד מהחתכים גם לפי המטבע: הכל בבייז/הכל בחדש או מטבעות משולבים (ישן+חדש)
  7. דינמיקת הרכישה כמו בחנות אינטרנטית פשוטה: בהייה בקטלוג מוצרים ובחירת מוצר. הוספה לסל ומשם לקופה. ולסיום תשלום ופרטי משלוח.
  8. יש להשתמש בPAYPAL משום שבשלב השוק המבוזר (תקופה 3), יהיה צורך לנכות תשלומים לספקי משנה: Paypal will be the main payment service, because it has a mass payment feature which routes one credit card payment through the kaveret merchant account to multiple non-merchant vendors. That means commercial money payments will clear immediately.
  9. יצירת מוצר חדש בחנות:
    1. נתחיל בדוגמאות שנתייחס אליהן: לנדיו ואירוע פייסבוק: Lendu.png Event.png
    2. הטופס צריך להיות קליל וזריז, כלומר, מינימום שדות בדומה לטופס לנדיו או אירוע פייסבוק.
    3. בתחתית הטופס יהיה זרם של תמציות מוצרים מהרשת החברתית שלי, כלומר, מוצרים שהחברים שלי והחברים של החברים שלי הזינו, עם תמונה, בדיוק כמו אצל לנדיו. זרם זה יפותח בשלב מתקדם יותר.
    4. תהיה אפשרות ללחוץ על "פרטים נוספים" ואז מגיעים לטופס מפורט יותר כמו שבעצם עוצב במקור: דף עיצוב - יצירת מוצר בשוק
      1. בטופס המפורט, לפני שמבקשים להזין תאריך למוצר, צריך בכלל לבדוק האם המוצר הזה מוגבל בזמן? צ'קבוקס - האם המוצר מוגבל בזמן? אם כן, האתר יפתח קוביה שמכילה מיני טופס תאריך. כל נושא הזנת תאריך למוצר / אירוע צריך להיות חופף לחלוטין למצב הזנת אירוע חדש בפייסבוק. כלומר: הזנת רק תאריך תחילה עם אופציה להזנת שעת התחלה. ועם קישור "END TIME?" כמו בהזנת אירוע בפייסבוק
    5. בעת הזנת המוצר, יש לבחור באיזה מטבעות אנחנו מזינים את המוצר וגם האם זהו מוצר שכולו במטבעות חדשים או שיש בו שילוב חדש+ישן.
  10. דף מוצר: עדיין אין עיצוב מסודר. בנתיים צריך לחשוב על הגדלה של המוצר הבסיסי מתוך דף השוק, בשילוב עם מודל דף הצורך.

עוד דברים לחשוב עליהם - חיבור לפייסבוק:

  1. פונקציונאליות - שהאירוע ילך אוטומטית לפייסבוק?

[עריכה] ס11: שילוב מטבעות בחנות אינטרנטית פשוטה

  1. דינמיקת הרכישה כמו בחנות אינטרנטית פשוטה: בהייה בקטלוג מוצרים ובחירת מוצר. הוספה לסל ומשם לקופה. ולסיום תשלום ופרטי משלוח.
  2. מחירי המוצרים יוצגו באמצעות מטבע בודד או באמצעות ריבוי מטבעות.
    1. אפשרי להניח בשלב ראשון שהמחירים נקבעים באמצעות זוג מטבעות בלבד (מטבע ישן ומטבע חדש), כאשר ניתן לציין מחיר אפס באחד מהם, בשניהם או באף אחד מהם.
    2. יש עדיפות לתכנות שיאפשר בשלב מאוחר יותר בחיי המערכת לשדרג ולהוסיף אופציה למוצרים במטבעות מרובים! למשל, לקנות חסה ב-3 בייז, 4 אסימונים ו-5 שפע.
    3. המרה גמישה: תכונה שרצוי שתהיה, אך יש לשקול לאור עלויות הפיתוח. בעת פרסום מוצר הכולל תשלום בשני מטבעות, ניתן לקבוע שער המרה ספציפי למוצר זה וכן גבולות להמרה. בעת המעבר בקופה, הלקוח יוכל לבחור באיזה שיעור של מטבעות הוא רוצה לרכוש את המוצר, בדיוק כמו שבדיוטי פרי אפשרי לשלם במטבעות שונים עבור אותו מוצר. למשל: עבור פשטידה אוכל לשלם 50 ש"ח או לכל הפחות 10 ש"ח כאשר את הפרש הש"ח אוכל לשלם במטבע בייז בשיעור 1בייז=1שקל. דוגמא נוספת: עבור כינור משומש אוכל לשלם 2000 ש"ח מתוכם לכל הפחות 400 ש"ח והיתרה במטבע "אושר" ביחס המרה של 13 אושר ל-1ש"ח. את שיעורי המטבעות אוכל לקבוע באמצעות בקר משולב הכולל אקולייזר וכן שדה מספרי עבור כל אחד מ-2 המטבעות הרלוונטיים.
  3. סיפור לקוח: כמשתמש באתר, אני מעוניין לרכוש חסה. אני מוצא את המוצר בקטגוריית "מזון" ואז מוסיף לסל הקניות. כעת עובר לקופה וכאן כבר יכול לראות האם יש לי יתרה מספקת במטבעות הרלוונטיים.
    • במידה ותכונת "המרה גמישה" זמינה, אוכל בקופה לשנות את שיעורי המטבעות בהתאם להעדפותי ויתרתי במטבעות השונים.
  4. Drupal Commerce יזדקק לכתיבת תוספת מותאמת שבה יחושב, ינוכה ויאומת המטבע/ות החדש/ים, וכן בה תיווצר/נה עסקה/אות רלוונטית במטבע/ות החדש/ים בעת סליקת התשלום. ייתכן ומתיו יהיה זמין לצורך כתיבת הקוד הזה. גם כאן, יש להתכונן לתקופה 3, עם השוק המבוזר ופיצול התשלומים השונים.

[עריכה] ס21: תרומה לעמותות (החלפת כסף ישן בחדש)

אפשרות החלפת כסף ישן בחדש - ל"רכישת" ביז באמצעות תרומה לעמותות (תשלום כסף ישן כדי לתרום, ובמקביל לקבל כסף חלופי)

    • מדובר בהרחבה של תוכן מסוג "הצעה" כאשר כאן אנחנו מדברים על הצעה לתרום לעמותה. אפשרי לתרום גם כסף ישן וגם כסף חדש. דף ההצעה הוא דף ש"מסביר" למה כדאי לתרום לעמותה.
    • עסקת תשלום בכסף ישן לחשבון פייפאל של עמותה
    • מענק בייז מהקופה המרכזית federal reverse

[עריכה] ס22: חיבורי פייסבוק

  1. אם עדיין לא פותח, יש לפתח: רכיב שמאפשר חיבור לכוורת מבלי צורך בהרשמה, באמצעות חשבון פייסבוק. האם אני צודק? אם כן, זה נהדר. רק שמשתמש שאינו מחובר ומנסה להוסיף טוקבק על הצעה/בקשה, מופיע לו "login/register" אבל אין שם הסבר שהוא יכול להתחבר עם פייסבוק.
  2. תיבת LIKE לכוורת Fb like.png
  3. חלונית תגובית בתוך פייסבוק (כמו בYNET ובתמונה) על כל פריט תוכן משתמשים, למשל הצעה, בקשה, מוצר ובהמשך על כתבות, ויקי וכו'. Fb comment.png
  4. שורת שיתוף לפייסבוק על כל פריט תוכן משתמשים למשל הצעה, בקשה, מוצר ובהמשך על כתבות, ויקי וכו'. Fb share.png

[עריכה] ס23: היבטים להצעות, בקשות ומוצרים + דירוג פופולאריות חיצוני (FB) לפריטי תוכן

  1. יש ליצור 3 היבטים נפרדים - רק הצעות כרונולוגי, רק בקשות כרונולוגי, והכל כרונולוגי. 
  2. צריך לעדכן עיצוב כך שהמשתמש יוכל לבחור את ההיבט שהוא מעדיף באמצעות -QUICKTAB או מנגנון דומה. בשלב זה הוא יבחר בין רק הצעות, רק בקשות והכל ביחד. בעתיד נשתמש במנגנון זהה גם לטובת בחירה בן היבטי: בחירת העורך, כרונולוגי ופופולארי. 
  3. באמצעות שליפת כמות הLIKE שהם קיבלו בפייסבוק. ומכאן לגזור היבט "אהוב ביותר" "most liked" להיבטים השונים במערכת ובמיוחד: רשימות הצעות/בקשות, רשימות מוצרים.
  4. בהיבט הכל כרונולוגי צריך למצא את הדרך ליצור הפרדה ויזואלית בין הבקשות להצעות. אפשרי אולי לנצל את השפה העיצובית שהציע שמחה לגבי בחירת העורך (כיתוב אלכסוני מעין BADGE כזה). מופיע בצילומי מסך של מרכז הלמידה: http://active-studio.co.il/cl/Likeabee/LearningCenter_English/LearningCenter_English.html ברוך רוצה להתייעץ עם שמחה. כי זה בעצם משמש שם לאפיון המשתמש הכותב וכאן לאיפיון סוג התוכן.
  5. דף הבית. סרגל צד. בדף הבית של רשימת ההצעות והבקשות - בצד ימין (אנגלית) צריך להיות 2 תיבות. תיבה עליונה היא FULL DIRECTORY ומתחתיה MY ITEMS כלומר הדברים שאני יצרתי. בתיבה MY ITEMS צריך להיות מדריך מסווג של הדברים שאני יצרתי במיון לפי סוג תוכן, כלומר: הבקשות שלי, ההצעות שלי, וכו'. כמובן בסוף כל סיווג כזה יופיע קישור "הוסף הצעה חדשה" "הוסף בקשה חדשה".
  6. דף הבית. בהיבט השוק (דף הבית), צריך להגדיל את גודל הגופן מתחת לתמונה (כרגע קטן מדי) ולהוסיף קישור MORE אחרי X סימנים.
  7. דף הבית. מבחינת LAYOUT - הברדקרמבז צריך להיות מיושר אופקית עם התיבה הראשונה של התוכן (במיוחד בדף הבית אבל בכל הדפים). שנית - להנמיך מעט את התפריט צד הנגלל ככה שיהיה בגובה שמתחת לברדקרמבז כדי שלא יעלה אחד על השני. ראו בקישור: http://active-studio.co.il/cl/Beez/MarketPlace.html

[עריכה] ס24: תיקוני עיצוב ושימושיות

  1. למצא צבע רקע לבר העליון של החיפוש - כדי ליצור הפרדה בינו לבין שאר הדף - בדומה לפייסבוק, שם הפס הוא בצבע רקע כחול. ראו קובץ logged in and out
  2. הבר העליון נשאר סטטי גם כשגוללים. גם כאן, בדומה לבר הכחול של הפייסבוק.
  3. הבר העליון יכול להיות עבה במיוחד עבור משתמשים לא מחוברים, אבל דקיק למשתמשים שכן מחוברים. גם כאן, בדומה לבר הכחול של הפייסבוק.ממתין לעיצוב חדש מגיא
  4. ב126: fix html entity encodings in the category menu on offer/req create
  5. ב54: offer categories cannot hold the ' char (apostrophe)
  6. לבדוק למה בגובה מינימלי הפוטר עולה על תפריט הצד. צריך להיות גובה מינימלי למסך שהוא הגובה של תפריט הצד, ככה שהפוטר לא ידרוס את התפריט צד. http://dev-hakaveret.gotpantheon.com/user/password

[עריכה] ס25: הוספת סטטוס בקשה: PROTECTED

ברגע שבוחרים סטטוס זה, רק מנהלי קהילה יכולים לשנות סטטוס לבקשה. הרשאות: מצב זה איננו מצב ברירת מחדל בכל מקרה (ברירת המחדל היא ACTIVE). עם זאת, ברירת המחדל היא שהוא יהיה נגיש . אפשרי יהיה שמנהל קהילה יוכל למנוע מחברי הקהילה שלו להשתמש במצב זה.

[עריכה] ס26: הצעת טקסונומיות אוטומטית

  1. בעת הזנת מוצר/הצעה/אירוע וכל פריט מידע מהקונספט הזה, המערכת תנתח את טקסט כותרת ההצעה ואת שדה התיאור, ותנסה להציע טקסונומיות אוטומטיות. אלו יוצגו למשתמש עם האפשרות לסמן "X" כדי למחוק כל אחת מהן.
  2. מוצרים שהוזנו ושוייכו לקטגוריות באופן אוטמטי, אך המשתמש לא הזין להם תמונה, יקבלו באופן אוטומטי את התמונה של הקטגוריה הראשית שלהם. מה הכוונה קטגוריה ראשית? קטגוריה מתוך טקסונומיית נושאים סגורה של האתר/קבוצה. לחלופין, את התמונה של הטקסונומיה שבה יש תמונה לערך הספציפי.
  3. לכל ערך טקסונומיה, מנהל הטקסונומיה (מנהל אתר במקרה של טקסונומיית על, מנהל קבוצה במקרה של טקסונומית קבוצה) יורשה להזין:
    1. להזין תמונה לערך הטקסונומיה. מודגש שתמונות טקסונומיה כעין אלו, יוצגו למשתמש כאשר הן במתכונת של צלמית, כלומר, מצומצמות ל-2 צבעים וOUTLINE של צללית, כמו בעת משתמש חדש בפייסבוק שעדיין לא הזין תמונה.
    2. מילים וחלקי מילים שבעת זיהוי שלהן בטקסט, המערכת תציע טננטיבית את שיוך ערך הטקסונומיה הזה לאותו פריט, כמתואר לעיל (אופציית "X"). לדוגמא: "בגד, בגדי, חולצה, חולצת, שמלה, צעיף" יוזנו תחת טקסונומיית "בגדים".

[עריכה] תקופה 2: קבוצות, תוכן קהילתי ושיתוף ידע

  • סטטוס (על קיר אישי ועל קיר קבוצה)
  • ויקיז+ספר (על קיר אישי ועל קיר קבוצה),
  • תמונות וגלריות (על קיר אישי ועל קיר קבוצה)

[עריכה] ס1: סטטוס

[עריכה] ס2: ויקיז

  1. freelinking כולל יצירת דפים חדשים באמצעות סוגריים מרובעים
  2. ויקי-סינטקס כולל טבלאות
  3. יצירת תבניות?

[עריכה] ס3: מרכז למידה

  1. מאמרי הויקי מתחברים לתוך עץ היררכי, מה שנקרא בדרופלית, ספר. עיצוב של מרכז הלמידה - ראה הסרגל בצד ימין וההיבט במרכז הדף.

[עריכה] ס4: דף תדמיתי לקהילה

לבנות תשתית בקוד, שתופץ יחד עם המיני קולאב בקוד פתוח, ותאפשר לכל קהילה וגם לכל מיניקולאב להקים דף תדמיתי. מבוסס על האיפיון של דף הבית של רשת ירוקה/דף ארגוני בפייסבוק/מה שכרטיס אדם רוצים בדף הבית.

זה אמור לתת מענה למרכז לקיימות מקומית וגם לקבוצות שרוצות "דף" בתוך האדבנסד קולאב. כלומר, יאפשר גם למי שרוצה אתר תדמיתי להקים פשוט מיניקולאב ולקבל אתר תדמיתי עם האפשרות לקיים גם חילופי משאבים.

פרט לרמה השימושית/עיצובית, השימוש הוא בסוגי התוכן מהפלטפורמה הקיימת של המיניקולאב. אתה מוכר את עצמך זה כמו עוד מוצר.

[עריכה] תקופה 3: יוזמות, חלומות ושוק מבוזר

[עריכה] ספרינט 1: יוזמות

7,8,9,10 עבור ישראל בשביל אפניים, ברקיימא

[עריכה] ס2: שוק מבוזר

6 עבור קואופ גרילה של אמנון דפני

[עריכה] ס3: סחר בין-קהילתי

WEB SERVICE/API: ממשק בין אתרי מיניקולאב שונים (כלומר, בין אתרים שונים בהם הותקנה קולאב בסיסי, למשל חברותא ק"ש ואולי ב"ש ואולי אושר) כדי לאפשר סחר בין מטבעות קהילתיים שונים.

[עריכה] ס4: שיתוף ידע במרכז למידה

כשמרכז השל מפרסמים באתר התדמית שלהם מאמר בנושא סביבה, יש לרשותם תיבה עם היררכיית מאגר הידע במרכז למידה של אתר קולאב מרוחק (הכוורת) ויש להם הרשאה לסמן את הנושא בתוך ההיררכיה שאליו מקושר המאמר הרלוונטי. הממשק האוטומטי דוחף את התקציר abstract של המאמר של השל לתוך מרכז הלמידה של האתר המרוחק, עם קישור מתאים חזרה לאתר התדמית של השל.

[עריכה] ס5: החזרת טוקבקים לאתרי תדמית

בהמשך לספרינט הקודם, כאשר נכנס למרכז הלמידה של הכוורת פוסט שהוא abstract מתוך אתר התדמית של השל, יש אפשרות לאתר התדמית של השל לקבל תיבה עם תגובות מאתר הכוורת.

[עריכה] תקופה 4: תוכן קהילתי מתקדם

  • אירועים - שווה לבדוק למה לעשות מחדש משהו שכבר עובד יפה בפייסבוק (אירועים)? שווה לבדוק מול eventwith שהוא פלטפורמה מאוד טובה ועובדת בבתא מתקדם. מכילה את האפשרות למשימות לקראת אירוע, follow up וגם לבדוק מי שילם כבר. האם את כל זה אנחנו צריכים לשלב אצלנו? והאם המשימות שפותחים בeventwith חופפות למשימות לקראת אירוע (כלומר, האירוע הוא יוזמה מוגבלת בזמן)? האם נסנכרן את המידע בין 2 התוכנות או שפשוט נתכנת מחדש? סוגיה: אירוע שיש לו תת-משימות שהן בתשלום במטבע חלופי.
  • חדשות
  • וידאו
  • ניוזלטר קהילתי???
  • מצגת,
  • מערך שיעור,
  • טופס,
  • סקר,
  • קובץ מצורף וכו'

[עריכה] תקופה 5: דברים נוספים לשנה הבאה

[עריכה] צריך לאפיין את WORKFLOW בחירת העורך

[עריכה] רפיוטיישן זה מופיע כרגע בתקופה

[עריכה] א'+ב'

==== ניהול משימות ==== תגמול משתמשים ==== ניוזלטר ==== דפי היבטים דינמיים לכל סוגי התוכן צריך לאפיין לעומק את הדפים הללו

  1. דף פריט תוכן
  2. גלריה (קוביה לכל פריט)
  3. מדריך מסווג (אינדקס) - רשימת כותרות פריטי התוכן

לכל סוג תוכן צריכים להיות 4 דפי היבטים:

  • ממויין כרונולוגי
  • ממויין כרונולוגי, מסונן לפי המלצת העורך
  • ממויין לפי פופולאריות
  • מדריך מסווג (ראה מאגר הידע) - 5 הפריטים הכרונולוגיים, או כל הפרטים, בקיבוץ לפי המושג במילון טקסונומיה.

====היבטים דינמיים בדף הבית בעמוד הבית צריכים להיות מערך של היבטים. ההיבטים צריכים להיות דינמיים במובן של:

  • סוג השליפה (פופולארי, חדש, בחירת העורך)
  • סוג התוכן הנשלף
  • אילו היבטים מופיעים בדף הבית ובאיזה סדר
  • כותרות של כל אחד מההיבטים
ניתן לראות כדוגמא גרפית את הכוורת שש http://hakaveret.org.il

[עריכה] שלב ג' אתר עובד

===לחזק מוצרים טובים ====טוקבקים על המוצרים ====רפיוטשן על מוצרים ====מערכת דיווח (ריפיוטיישן) על ספקים לא כדאי לקנות בסופרסל כי ככה וככה ===קבוצות 0: אודות הקבוצה מאחורי כל מוצר בשוק יש קישור לדף סטטי של תוכן על הקבוצה שיצרה את המוצר ===הנחות וואוצרים בביז ===דירוג מוצרים סמלילים של מוצר חברתי, אקולוגי, ציון כללי. ===נקודות איסוף קפה הלל, תנועת ערבות, רמי לוי. ===חילופי משאבים 4: תרומה לעמותות ===חילופי משאבים 5: שוק (לקוחות מציעים מוצרים + משלוח מבוזר) ===סוגי תוכן (גלריות ומסמכים) - שאר סוגי התוכן ===תגמול משתמשים ===ניוזלטר ===בלוג

[עריכה] שלב ג2' במגמה לאתר עובד

===מאגר ידע ===היבטים דינמיים בדף הבית

[עריכה] שלב ד' אתר עובד עם עוד תכולות

===רכישה משותפת (גרופון) ===הנהלת חשבונות פתוחה (כל אחד יכול לראות כיצד מתנהלת החברה מבחינה כספית) ===הזמנות מרוכזות (משלוח מספקים מבוזרים)

[עריכה] בשנה הבאה

===צילום ברקוד וקבלת מידע חברתי על המוצר ===ניהול משימות ===דפי היבטים דינמיים לכל סוגי התוכן

[עריכה] סטטוס

[עריכה] תזרים השקעת שעות - חב' גיזרה

מה מתי כמה שעות שעות מצטבר
ס1: Offers & Wants 24/2-2/3 41.5 41.5
sprint #2, design tasks 3-9/3 21 62.5
ס3: עברית אנגלית, ס4: הגדרות מטבע והארנק שלי 10-16/3 33 95.5
המשך ס4 (מטבעות) וס5: טקסונומיות + תיקוני עיצוב + חניכת מתכנתים חדשים 17-23/3 15 120.5
המשך ס4 (מטבעות): "הארנק שלי" + חניכת מתכנתים חדשים (הפרויקט לא חויב בשעות החניכה) 24/3-3/4 (שבוע וחצי עם חג פסח באמצע) 32

[עריכה] סיפורי שימוש

[עריכה] ספרינט 1-6

סיפורי המשתמש ממוספרים למטרת נוחות, לא

  1. כמשתמש לא רשום, אני מצפה להצליח כניסה למערכת באמצעות פייסבוק.
  2. כמשתמש רשום, אני מצפה להצליח לטקבק על הצעה/בקשה.
  3. כמשתמש רשום, אני מצפה להצליח ליצור הצעה/בקשה חדשה.
  4. כמשתמש רשום, אני מצפה להצליח להתנתק מהאתר.
  5. כמשתמש רשום, אני מצפה שהתפריטים יהיו בעברית.
  6. כמנהל מערכת, אני מצפה לפרופיל התקנה שיהיה לי פשוט להתקין בעברית או באנגלית. פשוט=ללא צורך במומחיות מעבר להתקנת דרופל רגילה.
  7. כמשתמש לא רשום, אני מצפה לראות מסך בעיצוב יחסית מסודר בכניסה למערכת וברוב הדפים בה.
  8. כמשתמש רשום, בתשלום שאני מבצע אל חבר, אין צורך באישור החבר. הוא פשוט מקבל כסף
  9. כמשתמש רשום, בתשלום שבו אני מחייב את חשבונו של חבר, יש צורך באישור החבר לפני ביצוע העסקה

[עריכה] רשימת באגים לפי חומרה

[עריכה] 5 SHOWSTOPPER

[עריכה] 4 URGENT

[עריכה] 3 HIGH


[עריכה] 2 MEDIUM

[עריכה] 1 LOW

[עריכה] משאבים

[עריכה] העיצוב של גיא

קישור לעיצוב של גיא לאתר הכוורת המלא (קבוצות וגלריות)

ALL BEEZ LINKS קישור לעיצוב של גיא לחילופי המשאבים

מסכי הקבוצות/תכנים/ידע באנגלית - GENERAL - דרופבוקס

מסכי חילופי המשאבים והשוק - אנגלית - דרופבוקס

[עריכה] מסמכי איפיון קודמים/ נוספים

כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים