הכוורת: איפיון

מתוך שקוף באוהל
(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
(תקופה 3: יוזמות, חלומות ושוק מבוזר)
(ס22: חיבורי פייסבוק)
שורה 268: שורה 268:
  
 
====ס21: תרומה לעמותות (החלפת כסף ישן בחדש)====
 
====ס21: תרומה לעמותות (החלפת כסף ישן בחדש)====
 אפשרות החלפת כסף ישן בחדש - ל"רכישת" ביז באמצעות תרומה לעמותות (תשלום כסף ישן כדי לתרום, ובמקביל לקבל כסף חלופי)
+
אפשרות החלפת כסף ישן בחדש - ל"רכישת" ביז באמצעות תרומה לעמותות (תשלום כסף ישן כדי לתרום, ובמקביל לקבל כסף חלופי)
 
#* מדובר בהרחבה של תוכן מסוג "הצעה" כאשר כאן אנחנו מדברים על הצעה לתרום לעמותה. אפשרי לתרום גם כסף ישן וגם כסף חדש. דף ההצעה הוא דף ש"מסביר" למה כדאי לתרום לעמותה.
 
#* מדובר בהרחבה של תוכן מסוג "הצעה" כאשר כאן אנחנו מדברים על הצעה לתרום לעמותה. אפשרי לתרום גם כסף ישן וגם כסף חדש. דף ההצעה הוא דף ש"מסביר" למה כדאי לתרום לעמותה.
 
#*עסקת תשלום בכסף ישן לחשבון פייפאל של עמותה
 
#*עסקת תשלום בכסף ישן לחשבון פייפאל של עמותה
 
#*מענק בייז מהקופה המרכזית federal reverse
 
#*מענק בייז מהקופה המרכזית federal reverse
 +
====ס22: חיבורי פייסבוק====
 +
# אם עדיין לא פותח, יש לפתח: רכיב שמאפשר חיבור לכוורת מבלי צורך בהרשמה, באמצעות חשבון פייסבוק. האם אני צודק? אם כן, זה נהדר. רק שמשתמש שאינו מחובר ומנסה להוסיף טוקבק על הצעה/בקשה, מופיע לו "login/register" אבל אין שם הסבר שהוא יכול להתחבר עם פייסבוק.
 +
# תיבת LIKE לכוורת [[קובץ:Fb_like.png]]
 +
# חלונית תגובית בתוך פייסבוק (כמו בYNET ובתמונה) על כל פריט תוכן משתמשים, למשל הצעה, בקשה, מוצר ובהמשך על כתבות, ויקי וכו'. [[קובץ:Fb_comment.png]]
 +
# שורת שיתוף לפייסבוק על כל פריט תוכן משתמשים למשל הצעה, בקשה, מוצר  ובהמשך על כתבות, ויקי וכו'. [[קובץ:Fb_share.png]]
  
 
===תקופה 2: קבוצות, תוכן קהילתי ושיתוף ידע===
 
===תקופה 2: קבוצות, תוכן קהילתי ושיתוף ידע===

גרסה מתאריך 15:31, 4 במרץ 2013

לוגו הכוורת - טרנספורמציה של קוביה תלת מימדית לתא משושה, שהוא תא הבסיס בכוורת. המעטפת הסגולה מייצגת את ה-“Purple Reality”: מציאות שמעבר לבחירה בגלולה הכחולה או האדומה של ה"מטריקס", מציאות של יצירת מטריקס חדש של שיתוף, אומץ, חופש ואחווה.

זהו דף הקשור ליוזמת הכוורת. דפים נוספים הקשורים ליוזמה ניתן למצא כאן.הכוורת היא פרופיל התקנה של מערכת דרופל. זוהי תוכנה חופשית וציבורית הניתנת להורדה משרתי דרופל.

הכוורת מעוניינת לספק תשתית בארכיטקטורה של רשת מבוזרת. במבנה כזה רוב העוצמה והאחריות נמצאות בידיה של כל קהילה עצמאית. היתרון היחסי של הכוורת הוא ביכולת לסייע להתאמות אלו וכן ביכולת לאפשר זרימה של מידע בין הקהילות הללו בצורה שנותנת ערך טוב לכל השותפותים.

כל קהילה מוזמנת להתקין את המערכת על שרתיה, ויש לה את האפשרות להתאים ולשנות את המערכת כראות עינייה. הכוורת מעדיפה לתת לכל קהילה שליטה מלאה, ולהיות ספקית ידע והדרכה לקהילות - כיצד להשתמש במערכת.

במסגרת השיתוף בין הקהילות, הכוורת מעוניינת לשתף:

לפיכך משתמע שלכוורת 3 ענפים ראשיים:

תוכן עניינים

ערכים

מושגים

סוגי חילוף משאבים (מסחר)

  1. חנות אינטרנטית פשוטה עם כסף ישן
    • כולל מילון מחלקות בחנות, נושאים, וכו' - לייבא מהרשימות של מתיו
  2. חנות אינטרנטית בשילוב מטבעות חלופיים (דורש טיפול מקדים בנושא הגדרת חוקי המטבע חדש (כשברירת המחדל היא בייז))
  3. חנות הצעות פשוטות
    • משתמשים יכולים להזין הצעות פשוטות עם תג מחיר בכסף חדש (להציע מוצר או שירות ולבקש עבורו כסף חדש)(עם הכנה לתג מחיר עם כסף ישן בשלב השוק)
    • ניתן לעיין ברשימת ההצעות הפשוטות במתכונת של מדריך מסווג
    • טוקבקים על ההצעות כמו בפייסבוק
    • אפשרות להודעות אישיות כמו בפייסבוק - צ'ט ו/או מייל ו/או אינבוקס - צריך לאפיין לעומק.
    • תהליך של סגירת הצעה כמו שסוגרים ISSUE בדרופל
    • BROADCAST למשלוח הצעה חדשה למייל של כל חברי האתר (ובעתיד כל חברי הקבוצה). כמובן תוך ניהול הרשאות מתאים.
  4. חנות בקשות פשוטות - אותו הדבר (כמו חנות ההצעות) רק עם הבדל שכאן אלו פניות בבקשה לעזרה בשירות או סחורה שתמורתם מציעים כסף חדש)
  5. אפשרות החלפת כסף ישן בחדש - ל"רכישת" ביז באמצעות תרומה לעמותות (תשלום כסף ישן כדי לתרום, ובמקביל לקבל כסף חלופי)
    • מדובר בהרחבה של תוכן מסוג "הצעה" כאשר כאן אנחנו מדברים על הצעה לתרום לעמותה. אפשרי לתרום גם כסף ישן וגם כסף חדש. דף ההצעה הוא דף ש"מסביר" למה כדאי לתרום לעמותה.
    • עסקת תשלום בכסף ישן לחשבון פייפאל של עמותה
    • מענק בייז מהקופה המרכזית federal reverse
  6. שוק עם הרבה מוכרים ומשלוחים מורכבים (לקוחות מציעים מוצרים בכסף ישן/חדש + שינוע כסף לפי עסקאות + משלוח מבוזר (שינוע סחורות))
  7. חנות יוזמות: כמו חנות הבקשות אבל בעצם "מיני חנויות", כל יוזמה היא חנות בפני עצמה. מקוטלגת לפי פרויקטים. יזימת פרויקט שיש בו הרבה בקשות והרבה הצעות (האיפיון קרוב לEVENT WITH ושווה לחקור את המוצר שלהם כדי ללמוד מה אנחנו רוצים)
    • אפשרי שביוזמה אחת יהיו מגוון של בקשות והצעות. אני עושה מסיבה ומציע כרטיסי כניסה ומבקש לימונדה.
  8. יוזמה היא קבוצה, כלומר, לכל יוזמה יש מרחב שמאפשר לה לצרף אליו תכנים קבוצתיים שאינם מוצרים/שירותים/הצעות/בקשות/יוזמות.
    • לכל מוצר יהיה קישור לדף אודות של הקבוצה/יוזמה שיצרה את המוצר וגם קישור לדף הקבוצה/יוזמה עצמו.
  9. יש אפשרות גם להקמת קבוצות שאינן יוזמה אחת, אלא יוזמה שיש לה יוזמות בנות. למשל: הבר קיימא כיוזמה שיש לה הצעות, וגם יש לה תת יוזמות כגון המרכז אושר, גלריה והמסעדה. גם קבוצות מרובות יוזמות הן רמת קיבוץ של מוצרים/שירותים/הצעות/בקשות/יוזמות.
  10. מבחינה ויזואלית, בשיטוט באיזור הקבוצות, תישאר תיבה של איזור חילופי המשאבים. ובעת שיטוט באיזור חילופי המשאבים, תשאר תיבה של איזור הקבוצות.

סוגי תוכן (גלריות ומסמכים)

המושג "סוגי תוכן" מכיל את כל סוגי התוכן שאינם קשורים ישירות לנושא חילופי המשאבים. לכן סוגי התוכן מטבע, הצעה, בקשה, עסקה, יוזמה, קבוצה וכו' אינם קשורים לסעיף הגדרות זה.

ניתן להתרשם מאיפיון מסויים של סוגי התוכן הרשומים כאן באמצעות אתר הכוורת 6

זה קירוב דיי טוב, מן הסתם אח"כ נרצה לעשות אבולוציה על האיפיון של סוגי התוכן.

כל סוגי התוכן יגיעו עם עורך טקסט עשיר כברירת מחדל.

רשימת סוגי תוכן - נא לתמחר כל סוג תוכן בפני עצמו:

סוגי חובה שלב א'

  • סטטוס (על קיר אישי(בלוג) ועל קיר קבוצה(פורום))
  • ויקיז+ספר (על קיר אישי ועל קיר קבוצה),
מאגר ידע - מאגר הידע הוא בעצם סוג תוכן שנקרא ספר. כל מאמר בעת הזנתו ישוייך לענף ההיררכי המתאים בספר.
לכל מאמר בספר ניתן להוסיף תגיות. יהיה ענן תגיות.
  • תמונות וגלריות (על קיר אישי ועל קיר קבוצה)

סוגי חובה שלב ב'

  • אירועים
  • חדשות
  • וידאו

סוגים נוספים - שלב ג'

  1. טופס
  2. מסמך
  3. מאמר
  4. מצגת
  5. סקר
  6. פעילות (מערך שיעור)

לקוחות

זהו ניסיון ללמוד על צרכי הלקוחות של הכוורת מתוך הבנה של סוגי חילופי המשאבים.

עץ מוצר

המספרים מתייחסים לסעיף "סוגי חילוף משאבים"

תקופה 1: וריאציות על חילוף משאבים

  • פרופיל התקנה
  • הגדרת מטבע חלופי (בשימוש ב mutual credits) כשברירת המחדל היא בייז
  • פיתוח חנות הצעות פשוטות וחנות בקשות פשוטות (ראה סוגי חילוף משאבים) [ניר: פה מדובר בעצם בלוח מודעות, אנשים מפרסמים את הטלפון/מייל והקשר בינם מחוץ לאתר]
>>> נותנים מענה להרדוף, רעננה, בארשבע ושלנו
>>> נותנים מענה לאדם
>>> נותנים מענה לאדם ועמותות

ספרינט 1: פרופיל התקנה עם הצעות ובקשות

  1. טופס הזנת הצעה - כולל:
    1. טקסונומיה סגורה "נושאים" (רשימה קיימת),
    2. רשימת תגיות פתוחה (לא מופיע במוקאפ),
    3. תאריך תפוגה,
    4. כותרת,
    5. סיפור (איזור טקסט עם עורך טקסט עשיר),
    6. קובץ מצורף או תמונה,
    7. אפשרות לשמירה
    8. אפשרות לשידור (broadcast) (ראה בהמשך). הזנת הצעה חדשה
  2. טופס הזנת בקשה הזנת בקשה חדשה
  3. BROADCAST - מופיע במוקאפים שבשורה הקודמת. [ניר: לתת אפשרות לשלוח אימייל לכל החברים באתר. למשל, ההצעה נסגרת מחר והמציע רוצה לפרסם לכולם]
  4. איך נראית בקשה או הצעה אחרי שהזינו אותה. כולל:
    1. תמונת המשתמש,
    2. קישור למשלוח הודעה או מייל ליוזם הבקשה כך נראית בקשה עם טוקבק
    3. קישור לפרופיל המשתמש שיצר את הבקשה/הצעה
    4. קישור לרשימת ההצעות/בקשות של המשתמש שיזם את הבקשה
    5. קישור לרשימת ההצעות/בקשות באותו נושא (טקסונומיה סגורה "נושאים")
    6. קישור להוספת טוקבק על ההצעה/בקשה הנוכחית
  5. טוקבק על בקשה/הצעה. בעת הוספת הטוקבק יש בספרינט הזה אפשרות לשנות את מצב הבקשה מהמצב הנוכחי למצב אחר מתוך רשימת מצבים דינמית. דוגמא: Issue close reason dropdown.jpg
    כשבקשה או הצעה נפתחת, היא במצב "פעיל". להלן רשימת המצבים האפשריים:
    • פעיל
    • סגור: בוצע
    • סגור: ויתרנו / פג תוקף
    • סגור: כפול לפריט אחר
    • אחר
  6. אחרי שמשנים סטטוס לבקשה/הצעה, למשל אם המערכת מזהה שנגמר משך הזמן שהבקשה בתוקף ומשנה לה סטטוס אוטומטית, מופיע טוקבק עם התייחסות לשינוי הסטטוס, לשם המשתמש שאחראי על שינוי הסטטוס, ולתאריך השינוי בסטטוס:
    Issue closed date.jpg
  7. רק לשם השראה עתידית, לא לספרינט הזה: הזרימה צריכה להיות מאוד דומה לזו של תור המשימות (Issue queue) ב-Drupal.org, ולהמחשה ראו את שתי התמונות להלן, מתוכן הראשונה היא המצב הנוכחי בדרופל.אורג והשניה היא העתידית, מתוך העיצובמחדש לקראת D7 של הזנת עדכונים למשימות בתור המשימות. בהקשר זה מעניין גם לעקוב אחרי העיצובמחדש לקראת D7 של הזנת משימות בתור המשימות.

ס2: עיצוב

בחירת עיצוב מתוך עיצובים קיימים
שילוב של header, footer ותפריט צד מרחף

עיצוב של העליון והתחתון אפשר לראות כאן.

עיצוב של תפריט הצד הקופץ אפשר לראות כאן.

תפריט צד מרחף - ברירות מחדל לתפריט. אלו מציגות קישורים למקומות שיפותחו בשלבים עתידיים, וכרגע מופנים לדפים סטטיים לפי הפירוט:

כותרת ע כותרת א מקושר ל
חילוף משאבים Resource Exchange אמור להגיע לדף השוק המבוזר (כשיהיה קיים). בנתיים מפנה לדף שיש בו היבט של רשימת ההצעות והבקשות במערכת.
מאיץ החלומות Dreams Accelerator אמור להגיע לדף עם הסבר על איך ומדוע כדאי ליצור יוזמה חדשה וגם טופס יצירת יוזמה. כל זה כמובן כששלב היוזמות יבוצע. כמובן שעד אז הדף הזה מפנה לדף סטטי עם התוכן הבא:

"מאיץ החלומות הוא כלי שיאפשר לך לתאר את החלום או היוזמה שלך ולקבל סיוע מחברים ברשת"

קבוצות וקהילות Communities & Groups אמור להפנות להיבט של מדריך מסווג של רשימת קבוצות=יוזמות לפי טקסונומיות. אולי גם איזושהי רובריקה של עדכונים מהקבוצה. וגם לבחון את נושא ה"בחירת העורך/פופולרי/כרונולוגי"

בתניים יפנה לדף סטטי עם התוכן הבא: "כל קבוצה בכוורת תזכה לדף משלה עם האפשרות לתוכן של הקבוצה וכן ניהול של יוזמות, הצעות ובקשות לקבוצה."

מרכז למידה Learning Center אמור להגיע להיבט של פוסטים אחרונים בספרים/ויקיז (כששלב זה יבוצע). כרגע יפנה לדף סטטי שיסביר מה אמור להיות כאן, בצירוף תמונה של המסך שיהיה בעתיד.
סרגל צד: התוכן שלי

סרגל בדומה למופיע בקישור הבא אשר מכיל את 5 פריטי התוכן האחרונים שיצרתי מכל סוג תוכן. + קישור "עוד..." שמוביל לדף עם רשימה מלאה של פריטי התוכן שיצירתי מסוג זה, ממויינים כרונולוגית בסדר יורד. ההיבט של "כל הפריטים" יעוצב בצורת "מדריך מסווג"

ס3: עברית / אנגלית

  1. במהלך פרופיל ההתקנה תהיה אפשרות לבחור את שפת ממשק המשתמש של האתר - מתוך השפות עברית, אנגלית (ותהיה תשתית להוספת שפות נוספות בהמשך).
  2. אין הכרח שתהליך ההתקנה עצמו ינוהל בשפה העברית, אבל זה יהיה nice to have
  3. בסיום ההתקנה, כל תפריטי הניהול יהיו בעברית.
  4. בספרינט זה יש לחזור אחורה על מנגנוני הבקשות וההצעות ולתרגם לעברית את הדברים הדורשים תרגום מתאים.
  5. בספרינט זה יש לחזור אחורה על העיצובים שהוכנו בספרינט 2 ולתרגמם לעברית.
  6. את מונחי העברית הייחודיים לכוורת יש להחזיק בקובץ/י PO טקסטואליים, כך שיהיה אפשרי לתקן את התרגום מבלי צורך בידיעת תכנות.
  7. יש להכין הוראות פשוטות (אפשרי בשפה הברורה רק לאנשי תכנות), בעברית או באנגלית - לנוחותכם, למשתמש המעוניין לתרגם את הPO הללו לשפה חדשה. ההוראות צריכות לכלול הסבר:
    1. איך להגדיר תרגום חדש,
    2. איך להוסיף את העובדה שיש שפה נוספת לרשימת האופציות בתפריט הבחירה שבפרופיל ההתקנה,
    3. איפה אפשר למצא את קובץ הPO כדי לתרגם אותו לשפה חדשה,
    4. ואיך לבצע שילוב של קובץ ה-PO של השפה החדשה, בתוך המערכת.
  8. מעתה והלאה, יש לראות כל פריט בהמשך איפיון המערכת, כאילו נכתב שאנו רוצים להשתמש בו גם באנגלית וגם בעברית. ויש לפתח אותו בצורה מתורגמת בהתאם. הדבר נכון גם לגבי מסכים למשתמשים "פשוטים" וגם לגבי תפריטי ניהול חדשים שיוקמו לרכיבים במערכת.

ס4: הגדרת מטבע חלופי וטרנזאקציות

  1. הגדרת מטבע חדש Define new currency 1.jpg
  2. סוגי הרשאה לשימוש במטבעות Define new currency 2 permissions.jpg
  3. הגדרות גישה למטבע חדש Define new currency 3 access.jpg
  4. הגדרות פרטיות למטבע חדש Define new currency 4 privacy.jpg
  5. הגדרות מי עושה מה למטבע חדש Define new currency 5 who what.jpg
  6. הגדרות גבולות מאזן במטבע חדש Define new currency 6 balance limits.jpg
  7. דף הבייז שלי (יתרת בייז וטופס העברה): גיא עובד כרגע על עיצוב מעודכן לזה. נעדכן כאן כאשר יהיה עיצוב מעודכן. (צפי: לפני 6/3/2013)
    my_beez בצורה יותר נעימה, לפי הקוים הללו:
    1. כל הדף.
      1. בראש הדף - תיבת "העברה".
      2. מתחתיה - גרף מאזן.
      3. מתחתיה - תיבת טבלת עסקאות אחרונות שלי.
    2. טופס ההעברה - ראה תמונה. בעת העברה, יש שלושה מצבים: Transfer.png
      1. לשלם: התוית "user name" מתחלפת לטקסט "to"
      2. לבקש: התוית "user name" מתחלפת לטקסט "from"
      3. להציע: התוית "user name" מוכפלת, מעל עם from ומתחת לזה עם to
    3. מסך טרנזקציות אחרונות למשתמש/ת
    4. מסכי 1st party ו-3rd party עם workflow לאישור טרנזקציה במייל / באתר
    5. להעביר לכאן צילומי מסכים מתוך: http://d7.hakaveret.org.il/admin/accounting/forms/add
  8. מסך עסקאות אחרונות באתר [ניר: נגיש לכולם, המסחר כולו ציבורי]: חסר עיצוב, ככל הנראה בחיתוכים מקבילים למה שכתוב בספרינט 10, ובתצורה דומה ללנדיו (זרם עסקאות).
  9. הוספת שדה רשות "שווה ערך" שמאפשר להזין ערך במטבע המקומי, בעת הזנת הצעה או בקשה.
    Erech.png
  10. הוספת קישור "העבר 55 בייז לרחלי" באיזור הקישורים בדף בקשה/הצעה, בהתאם לשדה "שווה ערך" בהצעה ובהתאם לשם מחבר הבקשה/הצעה. הקישור כמובן מפנה לטופס העברה (1st party) מוזן בערכים המתאימים - הנמען, ערך ההעברה, סוג המטבע וסיבת ההעברה, שהיא למעשה העתקה של כותרת הבקשה/הצעה ממנה הגענו. יש להדגיש שאין צורך בשלב זה לבצע שינוי סטטוס בבקשה/הצעה לפי התקדמות סטטוס התשלום בפועל, וגם: שהמשתמש יכול להחליט להעביר כל סכום, הטופס לגמרי פתוח לעריכה ושינויים. אפשרי למשל שיחליט להעביר 60 בייז במקום 55 ואפשרי שיעביר 2 ביז.

ס5: מדריך מסווג

מילוני תגיות
  1. מילון סגור לנושאים להצעות/בקשות: איתחול מילוני התגיות הסגורים בעברית אנגלית מתוך רשימה סגורה שקיימת כבר במיניקולאב.
  2. מילון נושאים לקבוצה: .מילון סגור שייקרא "נושאים" שיהיה פתוח לעריכה רק למנהלי הקבוצה. לכל מנהל קבוצה צריכה להיות גישה למסך ניהול מילון ה"נושאים" של הקבוצה.
  3. מילון פתוח של תגיות חופשיות. משותף לכל הקבוצות
מדריך מסווג (Directory)

נפתח תשתית עיצובית של מדריך מסווג בדומה למה שעוצב בקישור הזה. התשתית הזו תשרת גם את המילון של הנושאים (מילון סגור), גם את המילון הפתוח וגם איזורים אחרים באתר שאינם קשורים למאגר הידע, למשל - מוצרים, קבוצות וכדומה.


ס10: חנות אינטרנטית פשוטה עם כסף ישן בלבד

  1. יש להזכיר שמוצר בחנות, בקשה והצעה הם בעצם ישויות שנולדו מאותו קונספט אב.
  2. העולם מתחלק למעשה לכמה סוגים של "שווקים" או "חנויות" (אפשרי באמצעות טקסונומיה). בכל ה"שווקים" יש אפשרות לשלם בכסף ישן (שח) ו/או חדש (בייז):
    1. הצעות ובקשות כלליות
    2. השאלות בחינם ו/או בתשלום למשל לנדיו
    3. מתנות (יש לי שאני לא צריך) (למי יש שלא צריך) למשל: אגורה קבוצת מתנות
      1. כל מי שנותן מתנה, מקבל מה"בנק המרכזי" 10 ביז מענק. (ימומש ברגע שיהיו ביז במערכת).
    4. טרמפים חדפעמיים וקבועים (=נסיעות משותפות) הצעות/בקשות - בחינם ו/או בתשלום
      1. טרמפים בחינם - מי שנותן מתנה, מקבל מה"בנק המרכזי" 10 ביז מענק. (ימומש ברגע שיהיו ביז במערכת).
    5. couch surfing
    6. שוק "למד אותי כיצד" למשל בידיים
  3. המיון בהיבטים שקשורים ל"חנויות" - יהיה תמיד מרובע:
    1. הכל (כרונולוגי)
    2. בחירת העורך
    3. פופולרי
    4. כרונולוגי ברשת החברתית שלי
  4. בניצב למיונים הללו, יהיה אפשרות גם למיין כל אחד מהחתכים גם לפי המטבע: הכל בבייז/הכל בחדש או מטבעות משולבים (ישן+חדש)
  5. דינמיקת הרכישה כמו בחנות אינטרנטית פשוטה: בהייה בקטלוג מוצרים ובחירת מוצר. הוספה לסל ומשם לקופה. ולסיום תשלום ופרטי משלוח.
  6. יש להשתמש בPAYPAL משום שבשלב השוק המבוזר (תקופה 3), יהיה צורך לנכות תשלומים לספקי משנה: Paypal will be the main payment service, because it has a mass payment feature which routes one credit card payment through the kaveret merchant account to multiple non-merchant vendors. That means commercial money payments will clear immediately.
  7. יצירת מוצר חדש בחנות:
    1. נתחיל בדוגמאות שנתייחס אליהן: לנדיו ואירוע פייסבוק: Lendu.png Event.png
    2. הטופס צריך להיות קליל וזריז, כלומר, מינימום שדות בדומה לטופס לנדיו או אירוע פייסבוק.
    3. בתחתית הטופס יהיה זרם של תמציות מוצרים מהרשת החברתית שלי, כלומר, מוצרים שהחברים שלי והחברים של החברים שלי הזינו, עם תמונה, בדיוק כמו אצל לנדיו. זרם זה יפותח בשלב מתקדם יותר.
    4. תהיה אפשרות ללחוץ על "פרטים נוספים" ואז מגיעים לטופס מפורט יותר כמו שבעצם עוצב במקור: דף עיצוב - יצירת מוצר בשוק
      1. בטופס המפורט, לפני שמבקשים להזין תאריך למוצר, צריך בכלל לבדוק האם המוצר הזה מוגבל בזמן? צ'קבוקס - האם המוצר מוגבל בזמן? אם כן, האתר יפתח קוביה שמכילה מיני טופס תאריך. כל נושא הזנת תאריך למוצר / אירוע צריך להיות חופף לחלוטין למצב הזנת אירוע חדש בפייסבוק. כלומר: הזנת רק תאריך תחילה עם אופציה להזנת שעת התחלה. ועם קישור "END TIME?" כמו בהזנת אירוע בפייסבוק
    5. בעת הזנת המוצר, יש לבחור באיזה מטבעות אנחנו מזינים את המוצר וגם האם זהו מוצר שכולו במטבעות חדשים או שיש בו שילוב חדש+ישן.

עוד דברים לחשוב עליהם - חיבור לפייסבוק:

  1. פונקציונאליות - שהאירוע ילך אוטומטית לפייסבוק?
  2. לטפל בנושא חיבור / הרשמה למערכת דרך משתמש פייסבוק?

ס11: שילוב מטבעות בחנות אינטרנטית פשוטה

  1. דינמיקת הרכישה כמו בחנות אינטרנטית פשוטה: בהייה בקטלוג מוצרים ובחירת מוצר. הוספה לסל ומשם לקופה. ולסיום תשלום ופרטי משלוח.
  2. מחירי המוצרים יוצגו באמצעות מטבע בודד או באמצעות ריבוי מטבעות.
    1. אפשרי להניח בשלב ראשון שהמחירים נקבעים באמצעות זוג מטבעות בלבד (מטבע ישן ומטבע חדש), כאשר ניתן לציין מחיר אפס באחד מהם, בשניהם או באף אחד מהם.
    2. יש עדיפות לתכנות שיאפשר בשלב מאוחר יותר בחיי המערכת לשדרג ולהוסיף אופציה למוצרים במטבעות מרובים! למשל, לקנות חסה ב-3 בייז, 4 אסימונים ו-5 שפע.
    3. המרה גמישה: תכונה שרצוי שתהיה, אך יש לשקול לאור עלויות הפיתוח. בעת פרסום מוצר הכולל תשלום בשני מטבעות, ניתן לקבוע שער המרה ספציפי למוצר זה וכן גבולות להמרה. בעת המעבר בקופה, הלקוח יוכל לבחור באיזה שיעור של מטבעות הוא רוצה לרכוש את המוצר, בדיוק כמו שבדיוטי פרי אפשרי לשלם במטבעות שונים עבור אותו מוצר. למשל: עבור פשטידה אוכל לשלם 50 ש"ח או לכל הפחות 10 ש"ח כאשר את הפרש הש"ח אוכל לשלם במטבע בייז בשיעור 1בייז=1שקל. דוגמא נוספת: עבור כינור משומש אוכל לשלם 2000 ש"ח מתוכם לכל הפחות 400 ש"ח והיתרה במטבע "אושר" ביחס המרה של 13 אושר ל-1ש"ח. את שיעורי המטבעות אוכל לקבוע באמצעות בקר משולב הכולל אקולייזר וכן שדה מספרי עבור כל אחד מ-2 המטבעות הרלוונטיים.
  3. סיפור לקוח: כמשתמש באתר, אני מעוניין לרכוש חסה. אני מוצא את המוצר בקטגוריית "מזון" ואז מוסיף לסל הקניות. כעת עובר לקופה וכאן כבר יכול לראות האם יש לי יתרה מספקת במטבעות הרלוונטיים.
    • במידה ותכונת "המרה גמישה" זמינה, אוכל בקופה לשנות את שיעורי המטבעות בהתאם להעדפותי ויתרתי במטבעות השונים.
  4. Drupal Commerce יזדקק לכתיבת תוספת מותאמת שבה יחושב, ינוכה ויאומת המטבע/ות החדש/ים, וכן בה תיווצר/נה עסקה/אות רלוונטית במטבע/ות החדש/ים בעת סליקת התשלום. ייתכן ומתיו יהיה זמין לצורך כתיבת הקוד הזה. גם כאן, יש להתכונן לתקופה 3, עם השוק המבוזר ופיצול התשלומים השונים.

ס15: הצעת טקסונומיות אוטומטית

  1. בעת הזנת מוצר/הצעה/אירוע וכל פריט מידע מהקונספט הזה, המערכת תנתח את טקסט כותרת ההצעה ואת שדה התיאור, ותנסה להציע טקסונומיות אוטומטיות. אלו יוצגו למשתמש עם האפשרות לסמן "X" כדי למחוק כל אחת מהן.
  2. מוצרים שהוזנו ושוייכו לקטגוריות באופן אוטמטי, אך המשתמש לא הזין להם תמונה, יקבלו באופן אוטומטי את התמונה של הקטגוריה הראשית שלהם. מה הכוונה קטגוריה ראשית? קטגוריה מתוך טקסונומיית נושאים סגורה של האתר/קבוצה. לחלופין, את התמונה של הטקסונומיה שבה יש תמונה לערך הספציפי.
  3. לכל ערך טקסונומיה, מנהל הטקסונומיה (מנהל אתר במקרה של טקסונומיית על, מנהל קבוצה במקרה של טקסונומית קבוצה) יורשה להזין:
    1. להזין תמונה לערך הטקסונומיה. מודגש שתמונות טקסונומיה כעין אלו, יוצגו למשתמש כאשר הן במתכונת של צלמית, כלומר, מצומצמות ל-2 צבעים וOUTLINE של צללית, כמו בעת משתמש חדש בפייסבוק שעדיין לא הזין תמונה.
    2. מילים וחלקי מילים שבעת זיהוי שלהן בטקסט, המערכת תציע טננטיבית את שיוך ערך הטקסונומיה הזה לאותו פריט, כמתואר לעיל (אופציית "X"). לדוגמא: "בגד, בגדי, חולצה, חולצת, שמלה, צעיף" יוזנו תחת טקסונומיית "בגדים".

ס21: תרומה לעמותות (החלפת כסף ישן בחדש)

אפשרות החלפת כסף ישן בחדש - ל"רכישת" ביז באמצעות תרומה לעמותות (תשלום כסף ישן כדי לתרום, ובמקביל לקבל כסף חלופי)

    • מדובר בהרחבה של תוכן מסוג "הצעה" כאשר כאן אנחנו מדברים על הצעה לתרום לעמותה. אפשרי לתרום גם כסף ישן וגם כסף חדש. דף ההצעה הוא דף ש"מסביר" למה כדאי לתרום לעמותה.
    • עסקת תשלום בכסף ישן לחשבון פייפאל של עמותה
    • מענק בייז מהקופה המרכזית federal reverse

ס22: חיבורי פייסבוק

  1. אם עדיין לא פותח, יש לפתח: רכיב שמאפשר חיבור לכוורת מבלי צורך בהרשמה, באמצעות חשבון פייסבוק. האם אני צודק? אם כן, זה נהדר. רק שמשתמש שאינו מחובר ומנסה להוסיף טוקבק על הצעה/בקשה, מופיע לו "login/register" אבל אין שם הסבר שהוא יכול להתחבר עם פייסבוק.
  2. תיבת LIKE לכוורת Fb like.png
  3. חלונית תגובית בתוך פייסבוק (כמו בYNET ובתמונה) על כל פריט תוכן משתמשים, למשל הצעה, בקשה, מוצר ובהמשך על כתבות, ויקי וכו'. Fb comment.png
  4. שורת שיתוף לפייסבוק על כל פריט תוכן משתמשים למשל הצעה, בקשה, מוצר ובהמשך על כתבות, ויקי וכו'. Fb share.png

תקופה 2: קבוצות, תוכן קהילתי ושיתוף ידע

  • סטטוס (על קיר אישי ועל קיר קבוצה)
  • ויקיז+ספר (על קיר אישי ועל קיר קבוצה),
  • תמונות וגלריות (על קיר אישי ועל קיר קבוצה)

ס1: סטטוס

ס2: ויקיז

  1. freelinking כולל יצירת דפים חדשים באמצעות סוגריים מרובעים
  2. ויקי-סינטקס כולל טבלאות
  3. יצירת תבניות?

תקופה 3: יוזמות, חלומות ושוק מבוזר

תקופה 4: תוכן קהילתי מתקדם

  • אירועים
  • חדשות
  • וידאו
  • מצגת,
  • מערך שיעור,
  • טופס,
  • סקר,
  • קובץ מצורף וכו'

תקופה 5: דברים נוספים לשנה הבאה

א'+ב'

==== ניהול משימות ==== תגמול משתמשים ==== ניוזלטר ==== דפי היבטים דינמיים לכל סוגי התוכן צריך לאפיין לעומק את הדפים הללו

  1. דף פריט תוכן
  2. גלריה (קוביה לכל פריט)
  3. מדריך מסווג (אינדקס) - רשימת כותרות פריטי התוכן

לכל סוג תוכן צריכים להיות 4 דפי היבטים:

  • ממויין כרונולוגי
  • ממויין כרונולוגי, מסונן לפי המלצת העורך
  • ממויין לפי פופולאריות
  • מדריך מסווג (ראה מאגר הידע) - 5 הפריטים הכרונולוגיים, או כל הפרטים, בקיבוץ לפי המושג במילון טקסונומיה.

====היבטים דינמיים בדף הבית בעמוד הבית צריכים להיות מערך של היבטים. ההיבטים צריכים להיות דינמיים במובן של:

  • סוג השליפה (פופולארי, חדש, בחירת העורך)
  • סוג התוכן הנשלף
  • אילו היבטים מופיעים בדף הבית ובאיזה סדר
  • כותרות של כל אחד מההיבטים
ניתן לראות כדוגמא גרפית את הכוורת שש http://hakaveret.org.il

שלב ג' אתר עובד

===לחזק מוצרים טובים ====טוקבקים על המוצרים ====רפיוטשן על מוצרים ====מערכת דיווח (ריפיוטיישן) על ספקים לא כדאי לקנות בסופרסל כי ככה וככה ===קבוצות 0: אודות הקבוצה מאחורי כל מוצר בשוק יש קישור לדף סטטי של תוכן על הקבוצה שיצרה את המוצר ===הנחות וואוצרים בביז ===דירוג מוצרים סמלילים של מוצר חברתי, אקולוגי, ציון כללי. ===נקודות איסוף קפה הלל, תנועת ערבות, רמי לוי. ===חילופי משאבים 4: תרומה לעמותות ===חילופי משאבים 5: שוק (לקוחות מציעים מוצרים + משלוח מבוזר) ===סוגי תוכן (גלריות ומסמכים) - שאר סוגי התוכן ===תגמול משתמשים ===ניוזלטר ===בלוג

שלב ג2' במגמה לאתר עובד

===מאגר ידע ===היבטים דינמיים בדף הבית

שלב ד' אתר עובד עם עוד תכולות

===רכישה משותפת (גרופון) ===הנהלת חשבונות פתוחה (כל אחד יכול לראות כיצד מתנהלת החברה מבחינה כספית) ===הזמנות מרוכזות (משלוח מספקים מבוזרים)

בשנה הבאה

===צילום ברקוד וקבלת מידע חברתי על המוצר ===ניהול משימות ===דפי היבטים דינמיים לכל סוגי התוכן





משאבים

העיצוב של גיא

קישור לעיצוב של גיא לאתר הכוורת המלא (קבוצות וגלריות)

ALL BEEZ LINKS קישור לעיצוב של גיא לחילופי המשאבים

מסכי הקבוצות/תכנים/ידע באנגלית - GENERAL - דרופבוקס

מסכי חילופי המשאבים והשוק - אנגלית - דרופבוקס

מסמכי איפיון קודמים/ נוספים

כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים