המדריך המהפכני למימון המונימות

מתוך שקוף באוהל
(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
(יצירת דף עם התוכן "הדף הזה הוא מדריך זריז לתהליכי מימוןהמונימות למטרות מהפכניות. =הכל בשלושה משפטים= מימון ה...")
 
(מדריכים בעברית)
(12 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
הדף הזה הוא מדריך זריז לתהליכי מימוןהמונימות למטרות מהפכניות.
+
הדף הזה הוא מדריך זריז לתהליכי [[מימון המון|מימוןהמונימות]] למטרות מהפכניות.
  
 
=הכל בשלושה משפטים=
 
=הכל בשלושה משפטים=
 
מימון המוניםות זה תהליך שבו קהל משתתף באיסוף כסף למטרה קבוצתית כלשהי. התהליך בעל יכולת מהפכנית משום שהוא מאפשר לקהל להחליט בעצמו ולהוציא לפועל בעצמו סדרי עדיפויות קבוצתיים, ללא צורך בתיווך של מערכות שלטון וקבלת החלטות מוכרות. כדי להצליח בפרויקט מימוןהמונים כדאי לתכנן ולבצע אותו לפי קוים מנחים שמתוארים כאן למטה. בהצלחה!
 
מימון המוניםות זה תהליך שבו קהל משתתף באיסוף כסף למטרה קבוצתית כלשהי. התהליך בעל יכולת מהפכנית משום שהוא מאפשר לקהל להחליט בעצמו ולהוציא לפועל בעצמו סדרי עדיפויות קבוצתיים, ללא צורך בתיווך של מערכות שלטון וקבלת החלטות מוכרות. כדי להצליח בפרויקט מימוןהמונים כדאי לתכנן ולבצע אותו לפי קוים מנחים שמתוארים כאן למטה. בהצלחה!
 +
=רשימות תיוג קלאסיות=
 +
==שבעה פרמטרים לתכנון/בחינת קמפיינים מבוזרים==
 +
;[http://webforchange.wordpress.com/2011/12/14/01-11/ מעין אלכסנדר (2011), "שני מיליון סיבות טובות ושבעה פרמטרים לבחינת קמפיינים מבוזרים". אינטרנט להשפעה ושינוי חברתי (בלוג), 14/12/2011. נדלה בתאריך 17/7/2013]
 +
:"קמפיין מבוזר Decentralized Campaign, הוא קמפיין שבו ארגון או התארגנות משתמשים בעיקר בכלי מדיה חברתית וברשתות חברתיות, באינטרנט ובכלל לצורך הקמפיין. כלומר מארגני הקמפיין מסתמכים על זה שהרבה אנשים שמקושרים ברשתות חברתיות אבל לא בהכרח עובדים בארגון ישתתפו בקמפיין, ייצרו תכנים, יגיבו וישתפו הלאה ברשתות שלהם. לדוגמה, המחאה במצרים היתה מאוד מבוזרת, ותנועת מסיבת התה – ממש לא אלא השתמשה במבנה כח מסורתי.
 +
:"המרצים מנו שבעה מאפיינים שצריך לבחון כדי להחליט האם מתאים לנו קמפיין מבוזר:
 +
:*'''תקשורת''': יכולת לחבר אנשים למה שמעניין ומרגש אותם, ולא רק לתת להם מידע.
 +
:*'''קשרים חברתיים''': כשנותנים לאנשים משהו שאכפת להם ממנו, הם יהיו מעורבים ויתנו מעצמם.
 +
:*'''חזון משותף''': האם לאנשים שמשתתפים בקמפיין יש חזון משותף? האם הנושא שנוי במחלוקת?
 +
:*'''משאבים משותפים''': האם יש משאבים של אתר מרכזי או כלי ליצירת תכנים ומסרים שמאפשר לשותפים ליצור תכנים לקמפיין?
 +
:*'''הנהגה''': דמות, פנים, שם שמובילים את הקמפיין. גם בקביעת מסרים וגם כמישהו להזדהות איתו.
 +
:*'''משוב''': אפשרות לתת משוב ושיתוף בקבלת החלטות. האם יש כלי למשוב לשותפים? זה בעצם כלי להקשיב לרחשי הציבור.
 +
==מה רוצה לדעת המשקיע החברתי?==
 +
להנר (2013) מציע 8 שאלות שמעסיקות את המשקיע במיזם חברתי (בתרגום חופשי לעברית):
 +
;[http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13691066.2013.782624#.VFnYNPmsVWU Othmar M. Lehner (2013), "Crowdfunding social ventures: a model and research agenda". Venture Capital: An International Journal of Entrepreneurial Finance, Volume 15, Issue 4, 2013. מצוטט מתוך התקציר. עמ' 289-311]
 +
# '''סוג המיזם והתפקיד שאותו הוא משרת'''
 +
# '''שלטון תאגידי''' - מכלול התהליכים, המנהגים, המדיניות, החוקים, המוסדות ומבני הבקרה שלפיהם מתנהל ומבוקר תאגיד או ארגון
 +
# '''יחסי משקיעים''' - איזו מערכת יחסים תנוהל בין המיזם ומשקיעיו?
 +
# '''דיווח וסיכון'''
 +
# '''זיהוי הזדמנות'''
 +
# '''רישות חברתי'''
 +
# '''לגיטימציה'''
 +
# '''מדדים כספיים ומכשולים חוקיים ורגולטוריים'''
 +
==מה משפיע על אנשים?==
 +
ששת העקרונות להשגת השפעה לפי רוברט סיאלדיני:
 +
;[https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Cialdini  הערך "רוברט סיאלדיני" בויקיפדיה האנגלית"]
 +
# '''הדדיות''' - אנשים נוטים להחזיר טובה, ולכן דוגמיות חינם בשיווק עובדות טוב. גם שיטת "שוטר טוב שוטר רע" עובדת על זה.
 +
#'''מחוייבות ועקביות''' - אם אנשים מתחייבים, בעל פה או בכתב, לרעיון או מטרה, סביר יותר שהם יכבדו את המחויבות שלהם או שישלמו בדיסוננס קוגניטיבי.
 +
#'''הוכחה חברתית''' - אנשים יעשו מה שהם רואים אחרים עושים. קונפורמיות
 +
#'''סמכות''' - אנשים נוטים לציית לדמויות סמכותיות, גם במקרים מעוררי התנגדות.
 +
#'''אהדה''' - אנשים נוטים להשתכנע בקלות ע"י אנשים שהם מחבבים, או שמעוררים בהם משיכה פיזית.
 +
#'''נדירות''' - תחושת נדירות יוצרת ביקוש.
 +
 +
=תבנית למימונהמונים (רשימת שאלות שכדאי לענות עליהן מראש, מתוך אתר מימונה)=
 +
ראו [[מאבק הגז: מימוןהמונים - איפה הניתוח?]]
 +
 +
=מתי כדאי לא לעשות מימון המונים?=
 +
* כשיש חלופה הרבה יותר מוצלחת וודאית, למשל, כאשר שיתוף פעולה פשוט עם חברה שמחפשת לצמוח בנושא שמעניין אותך להצמיח, היה יכול להניב את המימון בוודאות גבוהה. כך למשל כותב צבי קצבורג על הניסיון של חברת קנוניקל לגייס 22 מיליון דולאר כדי להקים את ubuntu edge, מערכת הפעלה למחשבי כף יד:
 +
;[http://www.pc.co.il/?p=128667 צבי קצבורג (2013), "Ubuntu Edge - על קצה התהום". אתר אנשים ומחשבים, 15 באוגוסט 2013. נדלה ב8/9/2013]
 +
:"היא הייתה צריכה לגשת לאחת החברות שמתעסקות בין כה וכה ביצירת חומרה, ולנסות לשכנע אותה להכין אב טיפוס שיהיה מבוסס על מה שהיא מציעה. היא הייתה צריכה להתעסק בתכנון ובתוכנה בלבד. את זה היא כבר עושה - ובלי גיוס של מיליוני דולרים. ולא, היא לא הייתה חייבת לפנות לאחת החברות הגדולות בתחום כדי לשכנע. יש מספיק חברות במזרח הרחוק, וכן - כמובן שבסין בעיקר, חברות שיוצאות כעת מקליפת ה-OEM ומציעות טלפונים וטאבלטים משל עצמן. חיפוש קל באינטרנט היה יכול להוביל את אנשי קנוניקל, שלא לומר מרק שאטלוורת' בעצמו, לאחת החברות הללו. אם קנוניקל הייתה מצליחה לשכנע חברה כזאת, שהיא בעצמה הייתה יכולה לראות ב-Edge מנוף שיעזור לה להגיע לכותרות, המכורים לעניין היו רצים וקונים את הטלפון מהר מאוד."
 +
=השוואת כלים למימון המונימות ורישיונות שימוש=
 +
'''היכן שמופיע סימן שאלה, מוטב לבדוק את הנתונים בעצמך כי זה רק מה שברוך זוכר כרגע''' --[[משתמש:ברוך אורן|ברוך אורן]] 09:04, 23 בנובמבר 2014 (IST)
 +
{|class="wikitable"
 +
!שם הכלי+קישור
 +
!תוכנה חופשית+קישור לקודמקור?
 +
!תקציר רישיון ועמלות
 +
!גיאוגרפיה?
 +
!מתאים לפרויקטים פוליטיים
 +
!מתאים לפרויקטי חסד לנזקקים
 +
!מתאים לגיוס הון מניות
 +
!מתאים לקידום עצמי
 +
|-
 +
|[http://www.selfstarter.us/ סלפ-סטארטר]
 +
|[https://github.com/lockitron/selfstarter כן]
 +
|[https://github.com/lockitron/selfstarter/blob/master/LICENSE תורידו קוד מקור ותעשו איתו מה שבא לכםן כל עוד: כל עותק של רכיב התוכנה הזה מכיל את אותו הרישיון]
 +
|עולמי
 +
|כן
 +
|כן
 +
|כן
 +
|כן
 +
|-
 +
|מימונה
 +
|לא
 +
|
 +
אם מדובר בפרויקט "הכל או כלום" גובה העמלה הינו 7% מהסכום שהועבר לבעל הפרויקט + מע"מ, ואם מדובר ב"פרויקט גמיש" גובה העמלה הינו 10% + מע"מ (ראו הסבר בהמשך). אם הכסף לא הועבר לבעל הפרויקט מימונה לא גובה אגורה. בנוסף, בעלי פרויקטים יישאו בעלויות צדדים שלישיים המטפלים בהעברת הכספים באמצעות כרטיס אשראי מהמשקיעים והתומכים לבעלי הפרויקטים. אנא, קחו בחשבון את העמלות הללו כאשר אתם קובעים את הסכום אותו אתם מעוניינים לגייס (שימו לב שחברות אשראי עשויות לגבות כספים בגין המרות מטבע למיניהם). נכון להיום העמלה הינה 2.7% מהסכום שגויס + 0.5 (או 1 בקמפיין הכל או כלום) ש"ח בגין כל משקיע + מע"מ.
 +
|עולמי (בעברית)
 +
|כן
 +
|-
 +
|הדסטארט
 +
|לא
 +
|
 +
|עולמי
 +
|כן
 +
|-
 +
|קיק-סטארטר
 +
|לא
 +
|?
 +
|לתושבי ארה"ב בלבד
 +
|?? לא
 +
|-
 +
|אינדיגוגו
 +
|לא
 +
|
 +
???
 +
 +
קבעת יעד - 5%+עמלות אשראי
 +
 +
גמיש (ללא קביעת יעד) - 10%+עמלות אשראי
 +
|עולמי
 +
|}
 +
 +
=הטקסט=
 +
(הרוב מתוך המדריך של עמית גל:)
 +
#מהו המסר שימשוך אנשים להתחבר לפרוייקט.
 +
#להתנתק מהמקום הנילהב (מין הסתם) שבו אתם נמצאים כשותפים בפרוייקט,
 +
#לחשוב מתוך עיניים קרות של מי שפוגש את הרעיון בפעם ראשונה.
 +
#איך צריך לספר לי על זה באופן שיעורר עניין, שיתחבר אלי באיזשהו אופן, שיגרה את סקרנותי, שיגרום לי לרצות להצטרף?
 +
#האם הוא מעניין אותי?
 +
#האם הוא מקדם את הערכים שחשובים לי? או שהוא עוד מיזם בזרם?
 +
#האם הכסף שלי כמשתתף, יכול לתת תפוקה טובה יותר בחיי היום-יום שלי (לקנות לי ארוחה טובה יותר מחר בהפסקת הצהריים) או שיש כאן הזדמנות חד פעמית ונדירה להשתתף:
 +
:*בקידום ההגשמה העצמית שלי
 +
:*בסיפור שאשמח לספר לחבריי ולהתגאות בו
 +
:*במשהו שממש חשוב לי להיות שותף ביצירה שלו
 +
:*לתת קצת כסף, משהו סמלי, אבל ישלחו לי מתנה ממש מגניבה במחיר ששווה לי להשקיע בו?
  
 
=מדריכים מהרשת=
 
=מדריכים מהרשת=
 
==מדריכים בעברית==
 
==מדריכים בעברית==
 +
===וידאו===
 +
* [https://youtu.be/zQ9GXuPwiOA המדריך של מימונה]
 +
* [https://www.youtube.com/watch?v=V2G1UQAr9Hs המדריך של שתיל]
 +
===טקסט===
 
* '''הכי מומלץ:''' [http://acreativefool.com/התדריך-למימון-המונים/ עמית גל (?), "התדריך למימון המונים". A Creative Fool - crowd funding&creative workshops (בלוג), ?. נדלה בתאריך 14/3/2013] גיבוי למקרה של העלמות מהרשת זמין כאן [[קובץ:התדריך-למימון-המונים--עמית-גל.pdf]].
 
* '''הכי מומלץ:''' [http://acreativefool.com/התדריך-למימון-המונים/ עמית גל (?), "התדריך למימון המונים". A Creative Fool - crowd funding&creative workshops (בלוג), ?. נדלה בתאריך 14/3/2013] גיבוי למקרה של העלמות מהרשת זמין כאן [[קובץ:התדריך-למימון-המונים--עמית-גל.pdf]].
 
* [http://acreativefool.com/2013/03/03/מימון-המונים-קריאייטיבי-השלב-הבא-באבו עמית גל (2013), "מימון המונים קריאייטיבי – השלב הבא באבולוציה של הפרסום". A Creative Fool - crowd funding&creative workshops (בלוג), 3/3/2013. נדלה בתאריך 14/3/2013]
 
* [http://acreativefool.com/2013/03/03/מימון-המונים-קריאייטיבי-השלב-הבא-באבו עמית גל (2013), "מימון המונים קריאייטיבי – השלב הבא באבולוציה של הפרסום". A Creative Fool - crowd funding&creative workshops (בלוג), 3/3/2013. נדלה בתאריך 14/3/2013]
 
* [http://acreativefool.com/המדריך-הבלתי-שלם-לגיוס-משאבים-מהציבור-c עמית גל (2013), "סדנת crowd funding"י. A Creative Fool - crowd funding&creative workshops (בלוג), 11/2/2013. נדלה בתאריך 14/3/2013]
 
* [http://acreativefool.com/המדריך-הבלתי-שלם-לגיוס-משאבים-מהציבור-c עמית גל (2013), "סדנת crowd funding"י. A Creative Fool - crowd funding&creative workshops (בלוג), 11/2/2013. נדלה בתאריך 14/3/2013]
 +
 +
 +
* [https://www.giusim.co.il/he/email-to-project-creator/ מדריך עם סרטוני וידאו שטרם ראיתי]
 +
 +
* [https://www.giusim.co.il/he/articles/item/18/ למה לא לרוץ לספר לחברה קודם? כי קודם כל חייבים להפעיל את המעגל הראשון שיביא 30%-40% מהיעד]
 +
 +
* [https://www.giusim.co.il/he/articles/item/8/ למה צריך 45 ימים לקמפיין מימון המונים]
 +
 
==מדריכים באנגלית==
 
==מדריכים באנגלית==
 
* [http://www.rockethub.com/education מדריך מצויין של rockethub] [http://rockethub-media.s3.amazonaws.com/rockethub-success-school.pdf קישור ישיר להורדת PDF]
 
* [http://www.rockethub.com/education מדריך מצויין של rockethub] [http://rockethub-media.s3.amazonaws.com/rockethub-success-school.pdf קישור ישיר להורדת PDF]
 +
=דוגמאות משובחות לקמפיינים שהצליחו=
 +
* [http://www.kickstarter.com/projects/maihudson/marina-abramovic-institute-the-founders מוסד מרינה אברמוביץ]
 +
 +
ףףףףףףףףףףףףףףףףףף
 +
החזון - ככה נציל את העולם. ועכשיו בדיוק יש כאן משהו כזה אז שימו כסף. ירידה מהגריד, תמיכה במעמד הביניים.
 +
 +
כל משתתף משלם 800. או לעשות כזה בערבית. כל יועץ עסקי זה בקלות 10,000 שקל. אבל זה אומר שאתה רציני. יש כאלו שהצליחו. ויש לעובדי ההוסטלים, ובעלי הוסטלים חברי העמותה.
 +
===אפשר גם בלי תוכנית עבודה ותוכנית תקציב מסודרת===
 +
* [https://www.mimoona.co.il/Projects/2044 הקמפיין נגד הזיהום במפרץ חיפה] - גייס 40,000 ש"ח ב-3 חודשים, כאשר במקור תוכנן לגייס אותם בחודשיים ובגלל מלחמת עזה הוסכם עם הנהלת אתר "הדסטרט" להאריך את משך הקמפיין. הדגש הייחודי הוא שהקמפיין אינו מספר מה יבוצע עם הכסף שנאסף. הנקודות שעזרו להצלחה:
 +
:* הקמפיין מבוסס על קהילה אקטיביסטית של כמה מאות פעילים שכבר השתתפו בהפגנות וחלקם שייכים ל-2 עמותות ששיתפו פעולה בקמפיין
 +
:* עוסק בנושא סביבתי שנמצא כבר על סדר היום הלאומי - הזיהום בחיפה
 +
:* מציג קישורים לכתבות בנושא אשר בהן מרואיינים מובילי הקמפיין.
 +
:* חשוב להגיד שהקמפיין היה מאוד גבולי, רק כ-12 שעות לפני תום הקמפיין הושג היעד. (נדלה בתאריך 29/9/2014)
 +
=== אפשר לגייס גם לתחזוקת מערכות תוכנה===
 +
* [http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=7154 תנו יד ל'יד 4' - המאגר הארצי לאימוץ כלבים] - גייס 102,000 מתוך 120,000 וטרם ידוע האם הצליח או נכשל..
 +
:במדינה שבה יש הרבה הייטקיסטים, היה נראה כאילו יהיה קשה לבקש מהם לתרום כסף כדי שאחרים יפתחו בשכר תוכנה. ועוד מדובר על תחזוקת תוכנה.. אבל זה גם אפשרי. נקודות להצלחה:
 +
:* דברו על המשמעות של הגרסה הראשונית של התוכנה
 +
:* אין חובה להראות איפיון מפורט, אבל בכל אופן, ציינו מה התכולות העיקריות שיפותחו /יתוחזקו ומה ההשלכות של הפיתוח על עולם המציאות - כמה כלבים יאומצו בזכות התוכנה שתיכתב?
 +
:* חשיבות הקהילה התומכת - אוהבי בע"ח שלפעמים הם מעבר לרק הייטקיסטים

גרסה מתאריך 08:17, 3 במאי 2018

הדף הזה הוא מדריך זריז לתהליכי מימוןהמונימות למטרות מהפכניות.

תוכן עניינים

הכל בשלושה משפטים

מימון המוניםות זה תהליך שבו קהל משתתף באיסוף כסף למטרה קבוצתית כלשהי. התהליך בעל יכולת מהפכנית משום שהוא מאפשר לקהל להחליט בעצמו ולהוציא לפועל בעצמו סדרי עדיפויות קבוצתיים, ללא צורך בתיווך של מערכות שלטון וקבלת החלטות מוכרות. כדי להצליח בפרויקט מימוןהמונים כדאי לתכנן ולבצע אותו לפי קוים מנחים שמתוארים כאן למטה. בהצלחה!

רשימות תיוג קלאסיות

שבעה פרמטרים לתכנון/בחינת קמפיינים מבוזרים

מעין אלכסנדר (2011), "שני מיליון סיבות טובות ושבעה פרמטרים לבחינת קמפיינים מבוזרים". אינטרנט להשפעה ושינוי חברתי (בלוג), 14/12/2011. נדלה בתאריך 17/7/2013
"קמפיין מבוזר Decentralized Campaign, הוא קמפיין שבו ארגון או התארגנות משתמשים בעיקר בכלי מדיה חברתית וברשתות חברתיות, באינטרנט ובכלל לצורך הקמפיין. כלומר מארגני הקמפיין מסתמכים על זה שהרבה אנשים שמקושרים ברשתות חברתיות אבל לא בהכרח עובדים בארגון ישתתפו בקמפיין, ייצרו תכנים, יגיבו וישתפו הלאה ברשתות שלהם. לדוגמה, המחאה במצרים היתה מאוד מבוזרת, ותנועת מסיבת התה – ממש לא אלא השתמשה במבנה כח מסורתי.
"המרצים מנו שבעה מאפיינים שצריך לבחון כדי להחליט האם מתאים לנו קמפיין מבוזר:
  • תקשורת: יכולת לחבר אנשים למה שמעניין ומרגש אותם, ולא רק לתת להם מידע.
  • קשרים חברתיים: כשנותנים לאנשים משהו שאכפת להם ממנו, הם יהיו מעורבים ויתנו מעצמם.
  • חזון משותף: האם לאנשים שמשתתפים בקמפיין יש חזון משותף? האם הנושא שנוי במחלוקת?
  • משאבים משותפים: האם יש משאבים של אתר מרכזי או כלי ליצירת תכנים ומסרים שמאפשר לשותפים ליצור תכנים לקמפיין?
  • הנהגה: דמות, פנים, שם שמובילים את הקמפיין. גם בקביעת מסרים וגם כמישהו להזדהות איתו.
  • משוב: אפשרות לתת משוב ושיתוף בקבלת החלטות. האם יש כלי למשוב לשותפים? זה בעצם כלי להקשיב לרחשי הציבור.

מה רוצה לדעת המשקיע החברתי?

להנר (2013) מציע 8 שאלות שמעסיקות את המשקיע במיזם חברתי (בתרגום חופשי לעברית):

Othmar M. Lehner (2013), "Crowdfunding social ventures: a model and research agenda". Venture Capital: An International Journal of Entrepreneurial Finance, Volume 15, Issue 4, 2013. מצוטט מתוך התקציר. עמ' 289-311
  1. סוג המיזם והתפקיד שאותו הוא משרת
  2. שלטון תאגידי - מכלול התהליכים, המנהגים, המדיניות, החוקים, המוסדות ומבני הבקרה שלפיהם מתנהל ומבוקר תאגיד או ארגון
  3. יחסי משקיעים - איזו מערכת יחסים תנוהל בין המיזם ומשקיעיו?
  4. דיווח וסיכון
  5. זיהוי הזדמנות
  6. רישות חברתי
  7. לגיטימציה
  8. מדדים כספיים ומכשולים חוקיים ורגולטוריים

מה משפיע על אנשים?

ששת העקרונות להשגת השפעה לפי רוברט סיאלדיני:

הערך "רוברט סיאלדיני" בויקיפדיה האנגלית"
  1. הדדיות - אנשים נוטים להחזיר טובה, ולכן דוגמיות חינם בשיווק עובדות טוב. גם שיטת "שוטר טוב שוטר רע" עובדת על זה.
  2. מחוייבות ועקביות - אם אנשים מתחייבים, בעל פה או בכתב, לרעיון או מטרה, סביר יותר שהם יכבדו את המחויבות שלהם או שישלמו בדיסוננס קוגניטיבי.
  3. הוכחה חברתית - אנשים יעשו מה שהם רואים אחרים עושים. קונפורמיות
  4. סמכות - אנשים נוטים לציית לדמויות סמכותיות, גם במקרים מעוררי התנגדות.
  5. אהדה - אנשים נוטים להשתכנע בקלות ע"י אנשים שהם מחבבים, או שמעוררים בהם משיכה פיזית.
  6. נדירות - תחושת נדירות יוצרת ביקוש.

תבנית למימונהמונים (רשימת שאלות שכדאי לענות עליהן מראש, מתוך אתר מימונה)

ראו מאבק הגז: מימוןהמונים - איפה הניתוח?

מתי כדאי לא לעשות מימון המונים?

צבי קצבורג (2013), "Ubuntu Edge - על קצה התהום". אתר אנשים ומחשבים, 15 באוגוסט 2013. נדלה ב8/9/2013
"היא הייתה צריכה לגשת לאחת החברות שמתעסקות בין כה וכה ביצירת חומרה, ולנסות לשכנע אותה להכין אב טיפוס שיהיה מבוסס על מה שהיא מציעה. היא הייתה צריכה להתעסק בתכנון ובתוכנה בלבד. את זה היא כבר עושה - ובלי גיוס של מיליוני דולרים. ולא, היא לא הייתה חייבת לפנות לאחת החברות הגדולות בתחום כדי לשכנע. יש מספיק חברות במזרח הרחוק, וכן - כמובן שבסין בעיקר, חברות שיוצאות כעת מקליפת ה-OEM ומציעות טלפונים וטאבלטים משל עצמן. חיפוש קל באינטרנט היה יכול להוביל את אנשי קנוניקל, שלא לומר מרק שאטלוורת' בעצמו, לאחת החברות הללו. אם קנוניקל הייתה מצליחה לשכנע חברה כזאת, שהיא בעצמה הייתה יכולה לראות ב-Edge מנוף שיעזור לה להגיע לכותרות, המכורים לעניין היו רצים וקונים את הטלפון מהר מאוד."

השוואת כלים למימון המונימות ורישיונות שימוש

היכן שמופיע סימן שאלה, מוטב לבדוק את הנתונים בעצמך כי זה רק מה שברוך זוכר כרגע --ברוך אורן 09:04, 23 בנובמבר 2014 (IST)

שם הכלי+קישור תוכנה חופשית+קישור לקודמקור? תקציר רישיון ועמלות גיאוגרפיה? מתאים לפרויקטים פוליטיים מתאים לפרויקטי חסד לנזקקים מתאים לגיוס הון מניות מתאים לקידום עצמי
סלפ-סטארטר כן תורידו קוד מקור ותעשו איתו מה שבא לכםן כל עוד: כל עותק של רכיב התוכנה הזה מכיל את אותו הרישיון עולמי כן כן כן כן
מימונה לא

אם מדובר בפרויקט "הכל או כלום" גובה העמלה הינו 7% מהסכום שהועבר לבעל הפרויקט + מע"מ, ואם מדובר ב"פרויקט גמיש" גובה העמלה הינו 10% + מע"מ (ראו הסבר בהמשך). אם הכסף לא הועבר לבעל הפרויקט מימונה לא גובה אגורה. בנוסף, בעלי פרויקטים יישאו בעלויות צדדים שלישיים המטפלים בהעברת הכספים באמצעות כרטיס אשראי מהמשקיעים והתומכים לבעלי הפרויקטים. אנא, קחו בחשבון את העמלות הללו כאשר אתם קובעים את הסכום אותו אתם מעוניינים לגייס (שימו לב שחברות אשראי עשויות לגבות כספים בגין המרות מטבע למיניהם). נכון להיום העמלה הינה 2.7% מהסכום שגויס + 0.5 (או 1 בקמפיין הכל או כלום) ש"ח בגין כל משקיע + מע"מ.

עולמי (בעברית) כן
הדסטארט לא עולמי כן
קיק-סטארטר לא ? לתושבי ארה"ב בלבד ?? לא
אינדיגוגו לא

???

קבעת יעד - 5%+עמלות אשראי

גמיש (ללא קביעת יעד) - 10%+עמלות אשראי

עולמי

הטקסט

(הרוב מתוך המדריך של עמית גל:)

  1. מהו המסר שימשוך אנשים להתחבר לפרוייקט.
  2. להתנתק מהמקום הנילהב (מין הסתם) שבו אתם נמצאים כשותפים בפרוייקט,
  3. לחשוב מתוך עיניים קרות של מי שפוגש את הרעיון בפעם ראשונה.
  4. איך צריך לספר לי על זה באופן שיעורר עניין, שיתחבר אלי באיזשהו אופן, שיגרה את סקרנותי, שיגרום לי לרצות להצטרף?
  5. האם הוא מעניין אותי?
  6. האם הוא מקדם את הערכים שחשובים לי? או שהוא עוד מיזם בזרם?
  7. האם הכסף שלי כמשתתף, יכול לתת תפוקה טובה יותר בחיי היום-יום שלי (לקנות לי ארוחה טובה יותר מחר בהפסקת הצהריים) או שיש כאן הזדמנות חד פעמית ונדירה להשתתף:
  • בקידום ההגשמה העצמית שלי
  • בסיפור שאשמח לספר לחבריי ולהתגאות בו
  • במשהו שממש חשוב לי להיות שותף ביצירה שלו
  • לתת קצת כסף, משהו סמלי, אבל ישלחו לי מתנה ממש מגניבה במחיר ששווה לי להשקיע בו?

מדריכים מהרשת

מדריכים בעברית

וידאו

טקסט


מדריכים באנגלית

דוגמאות משובחות לקמפיינים שהצליחו

ףףףףףףףףףףףףףףףףףף החזון - ככה נציל את העולם. ועכשיו בדיוק יש כאן משהו כזה אז שימו כסף. ירידה מהגריד, תמיכה במעמד הביניים.

כל משתתף משלם 800. או לעשות כזה בערבית. כל יועץ עסקי זה בקלות 10,000 שקל. אבל זה אומר שאתה רציני. יש כאלו שהצליחו. ויש לעובדי ההוסטלים, ובעלי הוסטלים חברי העמותה.

אפשר גם בלי תוכנית עבודה ותוכנית תקציב מסודרת

  • הקמפיין מבוסס על קהילה אקטיביסטית של כמה מאות פעילים שכבר השתתפו בהפגנות וחלקם שייכים ל-2 עמותות ששיתפו פעולה בקמפיין
  • עוסק בנושא סביבתי שנמצא כבר על סדר היום הלאומי - הזיהום בחיפה
  • מציג קישורים לכתבות בנושא אשר בהן מרואיינים מובילי הקמפיין.
  • חשוב להגיד שהקמפיין היה מאוד גבולי, רק כ-12 שעות לפני תום הקמפיין הושג היעד. (נדלה בתאריך 29/9/2014)

אפשר לגייס גם לתחזוקת מערכות תוכנה

במדינה שבה יש הרבה הייטקיסטים, היה נראה כאילו יהיה קשה לבקש מהם לתרום כסף כדי שאחרים יפתחו בשכר תוכנה. ועוד מדובר על תחזוקת תוכנה.. אבל זה גם אפשרי. נקודות להצלחה:
  • דברו על המשמעות של הגרסה הראשונית של התוכנה
  • אין חובה להראות איפיון מפורט, אבל בכל אופן, ציינו מה התכולות העיקריות שיפותחו /יתוחזקו ומה ההשלכות של הפיתוח על עולם המציאות - כמה כלבים יאומצו בזכות התוכנה שתיכתב?
  • חשיבות הקהילה התומכת - אוהבי בע"ח שלפעמים הם מעבר לרק הייטקיסטים
כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים