המדריך המהפכני למימון המונימות
מתוך שקוף באוהל
גרסה מתאריך 09:35, 26 בנובמבר 2013 מאת 37.26.146.238 (שיחה)
הדף הזה הוא מדריך זריז לתהליכי מימוןהמונימות למטרות מהפכניות.
תוכן עניינים |
הכל בשלושה משפטים
מימון המוניםות זה תהליך שבו קהל משתתף באיסוף כסף למטרה קבוצתית כלשהי. התהליך בעל יכולת מהפכנית משום שהוא מאפשר לקהל להחליט בעצמו ולהוציא לפועל בעצמו סדרי עדיפויות קבוצתיים, ללא צורך בתיווך של מערכות שלטון וקבלת החלטות מוכרות. כדי להצליח בפרויקט מימוןהמונים כדאי לתכנן ולבצע אותו לפי קוים מנחים שמתוארים כאן למטה. בהצלחה!
תבנית למימונהמונים (רשימת שאלות שכדאי לענות עליהן מראש, מתוך אתר מימונה)
ראו מאבק הגז: מימוןהמונים - איפה הניתוח?
מתי כדאי לא לעשות מימון המונים?
- כשיש חלופה הרבה יותר מוצלחת וודאית, למשל, כאשר שיתוף פעולה פשוט עם חברה שמחפשת לצמוח בנושא שמעניין אותך להצמיח, היה יכול להניב את המימון בוודאות גבוהה. כך למשל כותב צבי קצבורג על הניסיון של חברת קנוניקל לגייס 22 מיליון דולאר כדי להקים את ubuntu edge, מערכת הפעלה למחשבי כף יד:
- צבי קצבורג (2013), "Ubuntu Edge - על קצה התהום". אתר אנשים ומחשבים, 15 באוגוסט 2013. נדלה ב8/9/2013
- "היא הייתה צריכה לגשת לאחת החברות שמתעסקות בין כה וכה ביצירת חומרה, ולנסות לשכנע אותה להכין אב טיפוס שיהיה מבוסס על מה שהיא מציעה. היא הייתה צריכה להתעסק בתכנון ובתוכנה בלבד. את זה היא כבר עושה - ובלי גיוס של מיליוני דולרים. ולא, היא לא הייתה חייבת לפנות לאחת החברות הגדולות בתחום כדי לשכנע. יש מספיק חברות במזרח הרחוק, וכן - כמובן שבסין בעיקר, חברות שיוצאות כעת מקליפת ה-OEM ומציעות טלפונים וטאבלטים משל עצמן. חיפוש קל באינטרנט היה יכול להוביל את אנשי קנוניקל, שלא לומר מרק שאטלוורת' בעצמו, לאחת החברות הללו. אם קנוניקל הייתה מצליחה לשכנע חברה כזאת, שהיא בעצמה הייתה יכולה לראות ב-Edge מנוף שיעזור לה להגיע לכותרות, המכורים לעניין היו רצים וקונים את הטלפון מהר מאוד."
מדריכים מהרשת
מדריכים בעברית
- הכי מומלץ: עמית גל (?), "התדריך למימון המונים". A Creative Fool - crowd funding&creative workshops (בלוג), ?. נדלה בתאריך 14/3/2013 גיבוי למקרה של העלמות מהרשת זמין כאן קובץ:התדריך-למימון-המונים--עמית-גל.pdf.
- עמית גל (2013), "מימון המונים קריאייטיבי – השלב הבא באבולוציה של הפרסום". A Creative Fool - crowd funding&creative workshops (בלוג), 3/3/2013. נדלה בתאריך 14/3/2013
- עמית גל (2013), "סדנת crowd funding"י. A Creative Fool - crowd funding&creative workshops (בלוג), 11/2/2013. נדלה בתאריך 14/3/2013
מדריכים באנגלית
דוגמאות משובחות לקמפיינים שהצליחו
ףףףףףףףףףףףףףףףףףף החזון - ככה נציל את העולם. ועכשיו בדיוק יש כאן משהו כזה אז שימו כסף. ירידה מהגריד, תמיכה במעמד הביניים.
כל משתתף משלם 800. או לעשות כזה בערבית. כל יועץ עסקי זה בקלות 10,000 שקל. אבל זה אומר שאתה רציני. יש כאלו שהצליחו. ויש לעובדי ההוסטלים, ובעלי הוסטלים חברי העמותה.