הערות מתוך ערב הסברה של נתיבות גרופ2.12
מתוך שקוף באוהל
ממחאה להתאגדות - ערב הסברה ליצירת קבוצת צרכנות - נתיבות גרופ כמקרה בוחן:
נוכחים באולם מתעניינים שהגיעו מ: כוכב יאיר-צור יגאל, ראשל"צ, ב"ש, כפ"ס, צופית, קריית גת, יבנה, אילת
הערה: איציק אלרוב לא הצליח להגיע בגלל הפקקים.
תוכן עניינים |
חזון ויעד
- ליצור "ישראל גרופ"
- יעד נוכחי – 5 ערים נבחרות
- בסוף 2013 ישראל גרופ.
שלושת המרכיבים: גיבוש קבוצה, עבודה מול עסקים, קשר מול הקבוצה
ההצעה של נתיבות - קודם לייצר קבוצה אח"כ להיכנס למו"מ מול הרשתות.
גיבוש קבוצה -->
- צוות חשיבה שמייצג את הקהל מולו הולכים לעבוד.
- סיוע לקבוצות אחרות בכמה צורות: הקבוצה נמצאת כבר בתהליכי הקמה של אתר אינטרנט ברמה גבוהה וכבר מחזיקה במוניטין טובים.
- בחירות התחום עומד בחזית של הקבוצה - טרנד לגיוס (למשל סופגניות לחנוכה).
עבודה מול עסקים -->
- כיצד בונים את ההסכם עם בעל העסק?
- להכין עם בעל העסק הסכם מותאם למסקנות שהוסגו – למשל אם בעל העסק מעוניין לעשות הנחה כלשהי שיתייעץ עם הקבוצה.
- לפנות לכמה שיותר בתי עסק שיתנו את ההצעה שלהם – לא למהר לחתום, סבלנות.
- לסגור את החוזה בנוכחות עו"ד.
- להימנע מתיוג של סחטנות ופגיעה – להיתפש כמי שרוצים למנף את העסק מולו עובדים.
קשר מול קבוצת הצרכנים -->
- להשתמש בתקשורת המקומית, לא רק באינטרנט.
- נתקלים בסקפטיות מצד הציבור - להוכיח הצלחה וליצור יחס של אמון
- איך להתנהל עם כספים של כרטיס חבר?
- האם יש צורך בכרטיס חבר?
- כיצד ניתן לשמוע מהחברים עצמם אם התחום מעניין אותם – שימוש בסקרים.
- איך מתמודדים עם קהלים שונים שאינם נגישים בפייסבוק/מייל - הודעות טלפוניות מוקלטות.
טכנולוגיה בה נתיבות גרופ יכולה לסייע לקבוצות אחרות
- הדפסת אינקדס – בית העסק צריך להשקיע גם כמה שקלים באינדקס, ואפשר להכניס כך קצת כסף.
- מערכת לניהול מידע על האנשים – כדי לדעת מה יש לך ביד כשהולכים למו"מ מול העסקים
- מערכת הודעות טלפוניות מוקלטות
- מערכת לביצוע סקרים בקבוצה
- מערכת לקבלת תלונות על העסק - ביקורת
תצורה עסקית: עמותה או עסק
מבחינת מיסוי לעסקים שעובדים מולם
- מקימי נתיבות גרופ מעדיפים להפוך לעסק (במקום עמותה למשל) כי זה מאפשר לעסקים שעובדים מולם להזדכות במס
- עמותה מאפשרת הזדכות עד 40% בלבד.
עבודה מול עסקים קטנים לעומת רשתות גדולות
- קל יותר לעבוד מול עסקים מקומיים מבחינה מסויימת מכיוון שהם דורשים אישורים של דרגים גבוהים כגון ישיבת דירקטוריון.
- כמובן רשתות הן בעלי אפשרויות הוזלה גדולות יותר לעיתים.
- חשש: טווח קצר – רווח מול עסקים גדולים, עשוי להביא בטווח ארוך לפגיעה בעסקים קטנים, אובדן מקומות עבודה ופגיעה בתחרות.
פרטים נוספים
*קבוצת החשיבה היא המחליטה והיא אינה עובדת בתשלום, והפעילים העיקריים שממש עובדים (בינתיים בהתנדבות, ובעתיד כנראה במשכורת) משמשים מתווכים אך לא מקבלים את ההחלטה.
- בלעדיות או לא - עדיף כן.
- פועלים במקביל כקבוצת צרכנים וקבוצת רכישה.
- אירוע שיא פעם ברבעון - גם עניין קהילתי
- זמן התחייבות בחוזה עם עסק - רבעון
- אפשרות עסקית - מכירת שטחי פרסום באתר.
- אתר אינטרנט דרך חברת דובל ישראל
- לא ברור עדיין מה יהיה המעמד של האדם שמנהל קבוצה מקומית במסגרת החברה הכללית של "ישראל גרופ".
- בעל העסק עד היום לא דרש כמות מסויימת של אנשים (POOL) והקבוצה לא דרשה מהעסקים נתונים בנוגע לקונים.
- כיום הגביה היא 20 ש"ח לכרטיס, והיא נעשתה בכניסה לסופרמרקט ע"י בחורה שקיבלה 5 שקל על כל כרטיס שהיא מכרה.
- משתמשים בתוכנת ACCESS לרישום חברים חדשים – אפשר להוסיף עמודה של דוברי שפות שנות.
- הצעות מהקהל: בעתיד אם ישארו כספים עודפים אפשר להשקיע אותם בקהילה או להחזיר ללקוחות.
ראו גם
מאהב באר שבע עדכונים מבאר שבע, הדרום וכל הארץ.