חינוך חברתי קהילתי מקצועי

מתוך שקוף באוהל
גרסה מתאריך 15:16, 17 באוקטובר 2014 מאת Knohlbot (שיחה | תרומות)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

זהו דף הקשור ליוזמת דמוקרטיה אקטיביסטית. דפים נוספים הקשורים ליוזמה ניתן למצא כאן.

זהו דף הקשור ליוזמת מאגר ידע קואופרטיבי. דפים נוספים הקשורים ליוזמה ניתן למצא כאן.

תוכן עניינים

[עריכה] על הקבוצה

[עריכה] כנס חינוך חברתי קהילתי מקצועי 19-05-2014

יום ב' 17:00 - 20:00, המועצה האזורית מנשה

[עריכה] סיכום היוזמים

מתוך פוסט הפייסבוק בדף 'חינוך חברתי קהילתי מקצועי למען דור העתיד' "יוצאים לדרך משותפת היום התקיים מפגש שטח של החינוך החברתי קהילתי. המפגש היום היה מרגש ואיכותי ונתן הרבה רוח למפרשים, נכחו בכנס : מדריכים, מנהלים, נציגי תנועות נוער,אנשי אקדמיה, מנהלי מחלקות ויחידות נוער, רכזי חינוך, נציגי מחלקת החינוך של התק"מ ועוד... המפגש כלל הקדמה קצרה וקצת רקע על העשייה של "הפורום לאיגוד עובדי החינוך החברתי קהילתי. במפגש הוצג נייר עמדה ראשוני המדבר בחזון ומטרות המהלך. כוכב הצפון שלנו :"יצירת חברה ערכית, מעורבת ומשפיעה על ידי הכרה בחינוך החברתי קהילתי (הבלתי פורמאלי) כגורם מעצב ומשפיע בחברה הישראלית". צוות המוביל למהלך התרחב היום בעוד כמה אנשים נפלאים שיעזרו לקדם את האג'נדה. תודה לכל מי שהגיע היום, מבטיחים לעדכן בהמשך ... להצטרפות למהלך (sharonpa3@gmail.com )"

[עריכה] תיעוד דמוקרטיה אקטיביסטית

סיכם - שי קנוהל, דמוקרטיה אקטיביסטית

(לא ערוך, השמות לא מדויקים, לא היו תגי שם)

" משתתפותים - כ50 מדריכות/ים ופונקציונרים במועצות, נוער עובד, כוח לעובדות

שרון פז אגאי - מנחה, מציג את הכנס:

מתחילים בסרט, על מנהיגות -רקדן, ומצטרפים.

המסר - מנהיגות מהוללת יתר על המדה


[עריכה] שרון פותח, בליווי מצגת

רוצים למקצע את התחום

לקחת אחריות על עיצוב דור העתיד

התהליך

פתחו דף פייס לפני שנה וחצי 'חינוך חברתי קהילתי מקצועי למען דור העתיד של ישראל'

לפני חצי שנה -פגישה בטבעון -גישוש, נשאר באוויר.

בכנס המגזר הכפרי, ניתנה למדריכים בפעם הראשונה הזדמנות למדריכים לשבת ביחד, להחליט על הנושאים, ולדבר.

מתוך אותו כנס יצאו אמירות

שרון:

אחת העוולות היא ששומעים רק את הדברים הבעייתיים. לא שומעים על הדברים הטובים.

אנו צריכים להפיץ אותם.


(מצטרפים עוד כ10 חברות/ים לכנס)


[עריכה] הרצאה על כוח לעובדים

יאיר, קיבוץ פלך, כוח לעובדים, צוות שטח מטה צפון, מורה לחינוך מיוחד

מספר על התאגדויות

מאבטחי מ.ע. חוף הכרמל -ש.ב. אבטחה

נהגי קווים

שוחטים

מספר על כוח לעובדות

הערה של שי

אם השוחטים התאגדו כולם, אז קשה להחליף אותם- יש תקן, למדריכים אין תקן

הפסקה


[עריכה] שיחה במעגל

איך אני מגיע לזה ומה הכיוונים מבחינתי

מאיצ'

עובד באורנים, תואר בחינוך חברתי קהילתי. היום מכשיר מדריכים במכללה. יכול להיות רק כרז נוער. אין לי עוד חוג, עכשיו חייבים. זאת התכופפות מולהחינוך הפורמלי, כי אחרת מי יתן לנו תפקיד. אורנים ובית ברל הן המקומות היחדים שמכשירים זאת.

דנה מבני המושבים אני פה כי אני כ11 שנה בתחום, והיום אני אחראית על תחום המדריכים הבוגרים.

נטע יש למנהלי יח' נוער אגודה מקצועית שקדמה את חוק זכויות הנוער

איש עם קוקו בתחום הרבה שנים. נחשף לבעיתיות ביחס המדריכים על חניכים. וגם כי רוצה לקדם הכרה בתחום, ובהכשרה שבו. ההכשרהבבית ברל מכוונת לגריענים ספציפיים

ענת ממרכז הדרכה אלומה, סטודנטית בבית ברל מקיבוץ רביד רוצה ליצר פורום על מה שקורה בתחום. אנו מחנכים את החניכים לכך. מרגישה שהפעולה תהיה תלויה בהגדרת הבעיה.

שירה רכזת מרכז הדרכה אלומה חשוב שיהיה אפשרות להסכמות משותפות על הערכים הבסיסים שעליהם עומד הקצוע שלנו, על מה חשוב שהנוער יקבל.

מיכל מרכזת פעילות בתנועת דרור ישראל? רוצה לקדם גוף ארצי שיקדם אותנו, כמו של מנהלי יח' הנוער. פחות חושבת על התאגדויות עובדים שמפוזרים. בבית המדרש למורים בבית ברל יש גם מסלולים לעוד אנשים.

צופיה יש פה אנשים עם רצון טוב לקדם את החינוך, וקלטתי כמה כוח יש בסיפור פה. יש פה קבוצת עמיתים גדולה. בטוח יש לנו עמדות שונות, אבל היחד יכול להוביל לדברים טובים מאוד.

שרון מד"ב, הנוער העובד מאמין בהתאגדות אנושיות. הרבה פעמים יכול להרגיש מאוד בודד. מצד שני מתעקש על הבלתי פורמליות של המקצוע שלי. יש לי חשש מידה של המדינה שיש לה נטייה לפורמליזציה.

מיכל באתי לשמוע מה יש למדריכים להגיד בנושא, עלהתאגדות

לא שמעתי את השם' מעוניין בהכרה במקצוע'

עטר עולם הנוער עובר הפרטה,צריכים להתנגד.וגם כי זה הדבר הכי חשוב שמחנך יכול לעשות - להוות דוגמא

אנה רכזת נוער בקיבוץ

נטע אני מועסקת על ידי חברת בת/עמותה של המועצה.

יונתן מדריך עם נטע במועצת מגידו - חברת הנעורים רעות. בכנס המגזר הכפרי נפקחו עייני כי יש אנשים שעובדים שנים בתחום.

מאיה המחלקה לחנוך חברתי קהילתי בגולן, האגודה המקצועית של מנהלי יחדות הנוער מתעסקת בתחום בשנה 11. הנושא המהותי הוא מה המשמעות הוא ללכת עם משרד החניך (פורמליזציה) או ללכת בכיוון אחר

דן חד נס, רמת הגולן רכז ההדרכה של היחידה עיקר העסוקה היא ההדרכה של המדריכים. אני רוצה שמי שרוצה להגיע לתחום ירצה להיות בו. לקבל הערכה. מקצועיות. המפתח הוא משרד החינוך, משרד החינוך כבר זז, יש שר שמדבר על חינוך חברתי קהילתי. אם אנו לא נביא את הערכים את שלנו, זה ילך לכיוונים שאנו לא נאהב.

ברוך דמוקרטיה אקטיביסטית מה שקורה פה זה התחלה טובה.

דינה גבעת עוז עוסקת בחינוך קהילתי הרבה שנים יותר קל היום לבנות מערך שיזוז מהר, לא אינסטנט. אבל יש אינטרנט, לא צריך להפגש כל פעם פיסית. הדברים הבסיסיים הם שיווק, לוגו. הכנסת, זה המקום עליו צריך להשפיע. יש פה אנשים צעירים מלאי מרץ, ויכולים לתרום הרבה.

אדם

מנהל מחלקת הנוער במשגב מאמין בחזון ובמטרה. ככל שמתרחקים מהשטח,קל לשכוח את קהל היעד. היעד הם בני הנעורים, רווחתם ולקיחת האחריות שלהם על חייהם. התאגדות היא אמצעי. אמצעי חשוב, אבל אמצעי.

יאיר מתוך החשיבה על החניכים, צריך להתאגד, כדי שיהו מדריכין עם תנאים שמאפשרים חינוך חרבתי מצוין. מתרשם שמנהלי יחידות הנוער תומכים במהלך הזה. לבוא להציג את הרעיון בישיבות השבועיות של מדריכי הנוער במועצות.

יונתן משוחרר טרי בשנה הראשונה, מדריך בבת חפר. שמח לקדם את הרעיון.

עוז עדאני סטדנט בבית ברל עובד עם. נוער כחמש שנים. עושה דברים ערכיים, וחשוב שיהיה רציפות. בבת חפר היו הרבה חילופים. אני לא מרגיש מתוגמל כראוי.

שני בת חפר שמעתי על זה בסמינר המגזר הכפרי אני לא מפחד מפורליזציה, שאנו רוצים לדחוף אליה - מדריך שלא צריך תואר, אבל הרכז כן. אבל גם תקנים לכמה מדריכים על כמה חניכים. צריך לשנות את תפיסת הבייביסיטר. ביהס מזמן לא מחנך הכשרה נכונה למדריך חדש - לוני הראשנות - לא אקדמי. חייבים סדר ואחידות.

מאיה רכזת הדרכה פה במנשה יש לי דימוי שבמטוס קודם כל המבוגר צריך לשים את המסיכה כדי שיהיהלו חמצן לעזור לילד - בניגוד לאינסטינקט.מאוד תומכת באיגוד. לגבי הפורמליזציה - תהיה צריכה מאוד מותאמת לבלתי פורמלי - לאו דווקא לימודים גבוהים ותעודות בגרות. יכולים להפסיד פה מדריכים מצוינים.


שרון במרחב העירוני המצב הרבה יותר גרוע מהכפרי

צריכים להציב תנאים הגיוניים, ולא להפסיד משתי הכיוונים


מאיצ'

בצופים יש מדריכים על מאות וזה עובד

דינה אני בעד שזה יהיה ארצי נודעת באקטיביזם במה אנחנו יכולים לעשות, לעזור . אני יכולה לכתוב לשיחף את הדברים.

מאיה חייבים להיות קטר. אם לא נתחיל בעצמנו - המגזר הכפרי , אז נתעסק רק בבנית שפה. חייבים לשתף פעולה עם המורים - לדבר עם אנשי חינוך. גם האשכולות עוסקים בתחומים האלו.

רוצה לצאת עם דברים פרקטים, יש עוד עשרים דקות


[עריכה] מטלות

"


[עריכה] ראו גם

כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים