מדברים מול אוניברסיטה בעם בב"ש 28.5.2012

מתוך שקוף באוהל
(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
(פעילות מתוכננת)
 
(9 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 11: שורה 11:
 
נושא השיעור: אקטיביזם.
 
נושא השיעור: אקטיביזם.
  
מבנה השיעור: שני שיעורים החל משעה 19:00 עם 15 דקות הפסקה באמצע. כאשר הלומדים מחולקים ל-4 קבוצות שונות, כלומר 4 כיתות.
+
מבנה השיעור: שני שיעורים של 45 דקות החל משעה 19:15-21:00 עם 15 דקות הפסקה באמצע. כאשר הלומדים מחולקים ל-4 קבוצות שונות, כלומר 4 כיתות.
  
 
חלקנו בשיעור: איך האנשים ששותפים באקדמיה בע"מ יכולים להיות שותפים ולקחת חלק
 
חלקנו בשיעור: איך האנשים ששותפים באקדמיה בע"מ יכולים להיות שותפים ולקחת חלק
  
אופציות פעילות:
+
===פעילות מתוכננת===
א. הסבר בשיעור עצמו של סה"כ 15 דקות (ניתן להאריך). |
+
*19:55 להיכנס בדקות האחרונות של השיעור הראשון ולהזמין את האנשים לדוכנים בחוץ - 4 אנשים, 4 כיתות, כל אחד נכנס לכיתה אחת.
ב. אפשרות לפתוח דוכן בהפסקה של 15 דקות בין השיעורים. |
+
*20:00 לפתוח דוכן בהפסקה של 15 דקות בין השיעורים - עדיף להביא חומרי הסברה.
ג. הנציגים ידברו במקביל בו בזמן בכל הכיתות, או שיכנסו יחד לכל כיתה?? |
+
*20:15 במקרה שנראה שכדאי: כניסה לשיעור להסבר על פעולות המחאה של סה"כ 5-10 דקות.
 +
 
 +
===הערה===
 +
 
 +
השיעור אמנם מתחיל השעה 19:00, אך עדיף להיפגש מעט לפני במידת האפשר כדי לתאם
  
 
==נושאים אפשריים==
 
==נושאים אפשריים==
שורה 24: שורה 28:
 
===א. יצירת מרחב ציבורי לחיבור בין אנשים, עשייה משותפת וקיימות - הבית הפתוח - הערות של גיא רימון===
 
===א. יצירת מרחב ציבורי לחיבור בין אנשים, עשייה משותפת וקיימות - הבית הפתוח - הערות של גיא רימון===
 
   
 
   
נושא א׳: בכל מפגש עם אנשים חשוב:
+
*נושא א׳: בכל מפגש עם אנשים חשוב:
  
 
1. ליצור חיבור אנושי מהותי, להעביר חזון ורוח הדברים. (מה שאני קורא לו להתחיל מהסוף)
 
1. ליצור חיבור אנושי מהותי, להעביר חזון ורוח הדברים. (מה שאני קורא לו להתחיל מהסוף)
שורה 33: שורה 37:
 
אדם שיתחבר לפעילות והוויה חשוב שיתחבר גם בדיבור וגם במעשה. (הבית הפתוח הוא מקום בו העשייה נשארת מעט יותר מאשר ברחוב ויש בכך חשיבות וערך מוזיאוני אישי)  
 
אדם שיתחבר לפעילות והוויה חשוב שיתחבר גם בדיבור וגם במעשה. (הבית הפתוח הוא מקום בו העשייה נשארת מעט יותר מאשר ברחוב ויש בכך חשיבות וערך מוזיאוני אישי)  
  
 
+
*נושא ב׳: צריך להחליט על תוצאה סופית רצויה
נושא ב׳: צריך להחליט על תוצאה סופית רצויה
+
  
 
צריך להחליט על תוצאה סופית רצויה ולהתחלק לפי זה, אחרת כולם רצים פה בכל הכיוונים ומתנגשים אחד בשני. סוציאליסטים לימין רויזיוניסטים לשמאל. חשוב להכיל שיח שלם של שמאל וימין ולא להישאר חד מיימדיים.  
 
צריך להחליט על תוצאה סופית רצויה ולהתחלק לפי זה, אחרת כולם רצים פה בכל הכיוונים ומתנגשים אחד בשני. סוציאליסטים לימין רויזיוניסטים לשמאל. חשוב להכיל שיח שלם של שמאל וימין ולא להישאר חד מיימדיים.  
 
אסור להתייחס לאנשים כמחשב שיש להזין אותו באינפורמציה הנכונה בכדי שיבצע את הפעולות הנכונות. האש הבוערת היא דבר מה אחר שהרבה פחות קשור לידע, מידע או שיטת אירגון חברתית כזו או אחרת.  
 
אסור להתייחס לאנשים כמחשב שיש להזין אותו באינפורמציה הנכונה בכדי שיבצע את הפעולות הנכונות. האש הבוערת היא דבר מה אחר שהרבה פחות קשור לידע, מידע או שיטת אירגון חברתית כזו או אחרת.  
  
נושא ג׳: שילוב הציבור הדתי והחרדי בפעילות
+
*נושא ג׳: שילוב הציבור הדתי והחרדי בפעילות
  
 
אני שב ומדגיש את הצורך שבשילוב הציבור הדתי והחרדי בפעילות. זה יהיה מפגש מרתק ומעניין.
 
אני שב ומדגיש את הצורך שבשילוב הציבור הדתי והחרדי בפעילות. זה יהיה מפגש מרתק ומעניין.
שורה 49: שורה 52:
 
עשייה משותפת ברוח החיבור שנוצר במרחב משותף.  
 
עשייה משותפת ברוח החיבור שנוצר במרחב משותף.  
  
התוצאות יהיו מרתקות.  
+
התוצאות יהיו מרתקות.
 
+
  
 
===ב. פעילות למען חברה הוגנת ודמוקרטית המעודדת מעורבות ברמה הארצית והמקומית - הנגב מתעורר===   
 
===ב. פעילות למען חברה הוגנת ודמוקרטית המעודדת מעורבות ברמה הארצית והמקומית - הנגב מתעורר===   
שורה 78: שורה 80:
 
חמש דקות של הסבר על פעילות מחאה בתוך השכונות - ב"ש המשוחררת |
 
חמש דקות של הסבר על פעילות מחאה בתוך השכונות - ב"ש המשוחררת |
 
חמש-עשר דקות של הסבר על פיעלות למען חברה הוגנת ודמוקרטית המעודדת מעורבות  - הנגב מתעורר + מתפקדים + משמר חברתי/מקומי--- אפשר לערבב בתוך זה את האקדמיה של ספיבק--- |  
 
חמש-עשר דקות של הסבר על פיעלות למען חברה הוגנת ודמוקרטית המעודדת מעורבות  - הנגב מתעורר + מתפקדים + משמר חברתי/מקומי--- אפשר לערבב בתוך זה את האקדמיה של ספיבק--- |  
חמש דקות על העסקה הוגנת כסוגית חוצת גבולות - הקואליציה להעסקה ישירה/צ"ח/כוח לעובדים |
+
חמש דקות על העסקה הוגנת כסוגית חוצת גבולות - הקואליציה להעסקה ישירה/צ"ח |
חמש דקות על צרכנות נבונה, חרם צרכנים, קואופים והקשר לקהילה - מתן מהקיימות / אדר |
+
חמש דקות על צרכנות נבונה, חרם צרכנים, קואופים והקשר לקהילה - אדר |
  
  
===ג. צרכנות נבונה, חרם צרכנים, קואופים והקשר לקהילה - מתן מהקיימות / אדר===
+
===ג. צרכנות נבונה, חרם צרכנים, קואופים והקשר לקהילה - אדר===
  
*אדר: אני אולי גם יכולה אבדוק
+
*אדר: אני אולי גם יכולה אבדוק. חושב שאין טעם בריבוי דוברים
  
*צריך עדיין לשלוח מייל בנושא למתן.
+
*מתן: לא פנוי
  
  
שורה 99: שורה 101:
  
 
*ארגונים רלוונטים:  
 
*ארגונים רלוונטים:  
א. הקואליציה להעסקה ישירה - אורנה עמוס - קיבלה מייל|  
+
א. הקואליציה להעסקה ישירה - אורנה עמוס - לא פנויה |  
ב. צ"ח - תא סטודנטים למען צדק חברתי - טל בהרב - קיבל מייל, אורי רוזן או אחרים |  
+
ב. צ"ח - תא סטודנטים למען צדק חברתי - טל בהרב, אורי רוזן - לא פנויים, אסנת - לא עונה |  
ג. כוח לעובדים - נציגה מ-ועד עובדות הניקיון, אסף בונדי, דן וקסלר
+
ג. כוח לעובדים - נציגה מ-ועד עובדות הניקיון, אסף בונדי, דן וקסלר - לא פנוים
  
*לוטן: מוכן.
+
*לוטן - צריך תשובה סופית.
 
מציע להיפגש שם קצת לפני לסגור את זה, כי לא סגור מה העניין
 
מציע להיפגש שם קצת לפני לסגור את זה, כי לא סגור מה העניין
  
===ו. אמצעים לתקשורת אלטרנטיבים===
+
===ו. אמצעים לתקשורת אלטרנטיבית===
  
 
*אל מוכן לדבר על זה.
 
*אל מוכן לדבר על זה.
  
  לא לשכוח לשלוח עידכונים על ההתפתחויות לנציג מאוניברסיטה בעם: שני
+
  לא לשכוח לשלוח עידכונים על ההתפתחויות לנציג מאוניברסיטה בעם: טל
  
 
==ראו גם==
 
==ראו גם==

גרסה אחרונה מתאריך 19:37, 28 במאי 2012

יום שני 28.5.2012 בשעות 19:00-21:00- פעילי המחאה מדברים ב”אוניברסיטה בעם” ומזמינים להצטרף לפעילות

תוכן עניינים

מה זה אוניברסיטה בעם, ומה יהיה בשיעור?

על אוניברסיטה בעם

אוניברסיטה בע"מ הוא פרוייקט שמעביר קורס אקדמאי בנושאים שונים, רפואה, ניהול, פיסכוליגיה, בצורה מונגשת וקלילה, במטרה לשבור לאנשים שמעולם לא היו באוניבריסיטה (מהשכונות בדר"כ), את המחסום הפסיכולוגי הזה. את הקורסים מעבירים סטודנטים.

על השיעור

נושא השיעור: אקטיביזם.

מבנה השיעור: שני שיעורים של 45 דקות החל משעה 19:15-21:00 עם 15 דקות הפסקה באמצע. כאשר הלומדים מחולקים ל-4 קבוצות שונות, כלומר 4 כיתות.

חלקנו בשיעור: איך האנשים ששותפים באקדמיה בע"מ יכולים להיות שותפים ולקחת חלק

פעילות מתוכננת

הערה

השיעור אמנם מתחיל השעה 19:00, אך עדיף להיפגש מעט לפני במידת האפשר כדי לתאם

נושאים אפשריים

א. יצירת מרחב ציבורי לחיבור בין אנשים, עשייה משותפת וקיימות - הבית הפתוח - הערות של גיא רימון

1. ליצור חיבור אנושי מהותי, להעביר חזון ורוח הדברים. (מה שאני קורא לו להתחיל מהסוף)

2. דברים מעשיים לבנייה ארוכת טווח שיש ואפשר לעשות כבר עכשיו. (מה שאני קורא לו עשייה משותפת עכשיו)


אדם שיתחבר לפעילות והוויה חשוב שיתחבר גם בדיבור וגם במעשה. (הבית הפתוח הוא מקום בו העשייה נשארת מעט יותר מאשר ברחוב ויש בכך חשיבות וערך מוזיאוני אישי)

צריך להחליט על תוצאה סופית רצויה ולהתחלק לפי זה, אחרת כולם רצים פה בכל הכיוונים ומתנגשים אחד בשני. סוציאליסטים לימין רויזיוניסטים לשמאל. חשוב להכיל שיח שלם של שמאל וימין ולא להישאר חד מיימדיים. אסור להתייחס לאנשים כמחשב שיש להזין אותו באינפורמציה הנכונה בכדי שיבצע את הפעולות הנכונות. האש הבוערת היא דבר מה אחר שהרבה פחות קשור לידע, מידע או שיטת אירגון חברתית כזו או אחרת.

אני שב ומדגיש את הצורך שבשילוב הציבור הדתי והחרדי בפעילות. זה יהיה מפגש מרתק ומעניין. ותתחילו לראות ולהבין שאין הרבה הבדל בין הרוחות הנובואיות של הסוציאליזם ומרקס לבין הנבואות הגאולה התנכיות עליהן בנוי החזון הציוני ושאותן הוא מתיימר לממש. הכל אותו דבר אם יורדים לשורש העניין ולכן אני מאמין שניתן לחבר את הדברים בצורה מהותית ואמיתית ולא ע״י מיסמוס ובחירת חלק כזה או אחר. ולקרוא לזה התמקדות, ״כן זה פוליטי״ וכן הלאה.

ושוב, הבסיס בכל מפגש ועשייה צריך להיות: חיבור מהותי אנושי ע״י איחוד ניגודים (שמאל ימין, גישות ותפיסות) | עשייה משותפת ברוח החיבור שנוצר במרחב משותף.

התוצאות יהיו מרתקות.

ב. פעילות למען חברה הוגנת ודמוקרטית המעודדת מעורבות ברמה הארצית והמקומית - הנגב מתעורר

חשבנו להתחיל לצרפם לדברים הבאים: 1. הנגב מתעורר - לצוותים רלוונטיים. לצרף אותם לקבוצת הנגב מתעורר בפייסבוק. ובמיילים. לבקש מהם להתקין את הסרגל כלים. צעדות השכונות. משמר מקומי | 2. מישור לאומי: להתפקדות, משמר הכנסת | 3. האקדמיה הנודדת של ספיבק (אמורה להיות גם מונגשת בשפה פשוטה) | 4. הבית הפתוח של גיא - להביע עצמם בעזרת אומנות (יודע מה עובר לכם בראש..) |

5. יש איפשהו בב"ש קואופרטיב? (עדיין בהתהוות, מוקדם מדי) | 6. תקשורת אלטרנטיבית- להסביר את העניין, ולתת את הכתובות של אותם אתרי אינטרנט. | 7. לעדכונים על חרמות צרכנים. |

מכוון שהמטרה היא להעביר מסר על מגוון סוגי אקטיביזם שניתן להצטרף אליהם, עדיף שיבואו מספר אנשים עם מסרים קצרים וממוקדים. המטרה היא שיכירו את מגוון האפשרויות ויבינו שזה קיים סביבם בכל מיני צורות ולכל סוגי האנשים. אגב, לדעתי מדובר בקהל יעד משמעותי ביותר עבור מטרות הקבוצות של המחאה

נניח שמוקצבים לנו לא פחות מ-15 דקות, וזה גמיש. אפשר לחלק לשלוש או להוסיף עוד: חמש דקות של הסבר על יצירת מרחב ציבורי וקיימות - הבית הפתוח | חמש דקות של הסבר על פעילות מחאה בתוך השכונות - ב"ש המשוחררת | חמש-עשר דקות של הסבר על פיעלות למען חברה הוגנת ודמוקרטית המעודדת מעורבות - הנגב מתעורר + מתפקדים + משמר חברתי/מקומי--- אפשר לערבב בתוך זה את האקדמיה של ספיבק--- | חמש דקות על העסקה הוגנת כסוגית חוצת גבולות - הקואליציה להעסקה ישירה/צ"ח | חמש דקות על צרכנות נבונה, חרם צרכנים, קואופים והקשר לקהילה - אדר |


ג. צרכנות נבונה, חרם צרכנים, קואופים והקשר לקהילה - אדר


ד. פעילות מחאה בתוך השכונות - ב"ש המשוחררת ו/או פעיל שכונות


ה. העסקה הוגנת כסוגיה חוצת גבולות - הקואליציה להעסקה ישירה/צ"ח/כוח לעובדים

א. הקואליציה להעסקה ישירה - אורנה עמוס - לא פנויה | ב. צ"ח - תא סטודנטים למען צדק חברתי - טל בהרב, אורי רוזן - לא פנויים, אסנת - לא עונה | ג. כוח לעובדים - נציגה מ-ועד עובדות הניקיון, אסף בונדי, דן וקסלר - לא פנוים

מציע להיפגש שם קצת לפני לסגור את זה, כי לא סגור מה העניין

ו. אמצעים לתקשורת אלטרנטיבית

לא לשכוח לשלוח עידכונים על ההתפתחויות לנציג מאוניברסיטה בעם: טל

ראו גם

מאהב באר שבע

באר שבע המשוחררת

כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים