סיכום ישיבת צוות מארגן ליום עיון "מחפשים כיוון"
פרוטוקול ישיבת הכנה ליום עיון "מחפשים כיוון" של פעילי מאהל המחאה בב"ש 3.11 (מאהב באר שבע).
3.11.2011 18:30-19:30, ביג, ב"ש.
נוכחים: אביגיל, יובב, סבו, נילו, יעל. מנחה: בלה
עם מה אנחנו רוצים לצאת?
יציקת תוכן
מוטיבציה להמשך פעילות
תחושת שותפות בקבוצה
דרך ומטרות ברורות
לגזור יעדים מוגדרים (גם בזמנים) מתוך מטרות
כלים לקבלת החלטות יעילה
צרכים:
אוריינטציה,
חברות,
משמעות,
שותפות הדרך. עשייה משותפת
טכניים: מזון, שתיה, הפסקת סיגריות.
להשתמש ב"מפת הדרכים" שנוסחה עם הקמתו של הפורום.
דילמות:
מקומי – ארצי
חינוך – אקטיביזם
תחומי פעולה עיקריים:
אסיפות עם – כולל התפזרות לאסיפות שכונתיות,
התפקדות ומעורבות פוליטית,
פעילות במסגרת מערכת החינוך,
נגישות לידע,
לזרוע אמון באנשים ליכולת לשינוי שמגיע מהם.
ציבור יעד – תושבי ב"ש, אבל גם הסטודנטים. להניע את השיח בעוד מקומות.
אסיפות עם – בשביל להניע אקטיביזם: החיבור בין ההרצאות שמביאות פעילים להיות אקטיביזם, והפוך – האקטיביזם מביא את האנשים להרצאות כי הם מרגישים חלק ממשהו. אקטיביזם בשביל לעודד אנשים להצטרף.
בעיה לדוגמא: עירית ב"ש – כולם עובדים בכיוונים וביחדיו וכלל לא ברשות עצמה.
תפישת "מאבק בונה" שאינו אלים (מתבסס על מנדלה וגנדי).
מבוסס על תשוקה ותשתית.
שני תחומים: תוכן ופנים-ארגוני
תוכן:
דיון – מה זה שינוי חברתי?
מה הוא צדק חברתי?
יש פעילים בדרור ישראל שהיו מאוד מעורים במהלך המחאה בדרגות הגבוהות, וגם צברו ידע - חיבור בין המחאה מהתחלה, ומה קורה עכשיו – פרספקטיבה.
פנים-ארגוני:
הקבוצה צריכה להתמקד במשהו מסויים עיקרי, ובמקביל ביוזמות צדדיות.
בעיה בתהליך קבלת החלטות. אי קבלת החלטות.
שלד המערך הרצוי:
א. הסברת תפישת "מאבק בונה" (למידה) – צוות למידה: אביגיל וסבו
ב. מטרות ברורות ויעד – צוות תהליך: יעל ונילו