סיכום ישיבת צוות מארגן ליום עיון "מחפשים כיוון"

מתוך שקוף באוהל
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

פרוטוקול ישיבת הכנה ליום עיון "מחפשים כיוון" של פעילי מאהל המחאה בב"ש 3.11 (מאהב באר שבע).

3.11.2011 18:30-19:30, ביג, ב"ש.

נוכחים: אביגיל, יובב, סבו, נילו, יעל. מנחה: בלה


עם מה אנחנו רוצים לצאת?

יציקת תוכן

מוטיבציה להמשך פעילות

תחושת שותפות בקבוצה

דרך ומטרות ברורות

לגזור יעדים מוגדרים (גם בזמנים) מתוך מטרות

כלים לקבלת החלטות יעילה


צרכים:

אוריינטציה,

חברות,

משמעות,

שותפות הדרך. עשייה משותפת

טכניים: מזון, שתיה, הפסקת סיגריות.


להשתמש ב"מפת הדרכים" שנוסחה עם הקמתו של הפורום.


דילמות:

מקומי – ארצי

חינוך – אקטיביזם


תחומי פעולה עיקריים:

אסיפות עם – כולל התפזרות לאסיפות שכונתיות,

התפקדות ומעורבות פוליטית,

פעילות במסגרת מערכת החינוך,

נגישות לידע,

לזרוע אמון באנשים ליכולת לשינוי שמגיע מהם.


ציבור יעד – תושבי ב"ש, אבל גם הסטודנטים. להניע את השיח בעוד מקומות.


אסיפות עם – בשביל להניע אקטיביזם: החיבור בין ההרצאות שמביאות פעילים להיות אקטיביזם, והפוך – האקטיביזם מביא את האנשים להרצאות כי הם מרגישים חלק ממשהו. אקטיביזם בשביל לעודד אנשים להצטרף.


בעיה לדוגמא: עירית ב"ש – כולם עובדים בכיוונים וביחדיו וכלל לא ברשות עצמה.


תפישת "מאבק בונה" שאינו אלים (מתבסס על מנדלה וגנדי).

מבוסס על תשוקה ותשתית.

שני תחומים: תוכן ופנים-ארגוני


תוכן:

דיון – מה זה שינוי חברתי?

מה הוא צדק חברתי?

יש פעילים בדרור ישראל שהיו מאוד מעורים במהלך המחאה בדרגות הגבוהות, וגם צברו ידע - חיבור בין המחאה מהתחלה, ומה קורה עכשיו – פרספקטיבה.

פנים-ארגוני:

הקבוצה צריכה להתמקד במשהו מסויים עיקרי, ובמקביל ביוזמות צדדיות.

בעיה בתהליך קבלת החלטות. אי קבלת החלטות.


שלד המערך הרצוי:

א. הסברת תפישת "מאבק בונה" (למידה) – צוות למידה: אביגיל וסבו

ב. מטרות ברורות ויעד – צוות תהליך: יעל ונילו

כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים