סיכום מישיבת הנגב מתעורר5.6.2012 לקראת ההפגנה ב-16.6
מתוך שקוף באוהל
סיכום ישיבת "הנגב מתעורר ודורש צדק חברתי". 5.6.2012
מיקום: ב"ש, אוניברסיטת בן גוריון, בניין 34, כיתה 110.
נוכחים: בערך 30 נוכחים
[עריכה] צוות דוברות
[עריכה] תפקיד
- להוציא הודעות עבור אירועים, ולפרסם אייטמים בתקשורת.
- זה לא הצוות שאחראי על פלאיירים וסלוגנים.
[עריכה] מאפיינים
- מיעוט עבודה יומיומית.
- חלוקת אחריות על מיסרונים והודעות לעיתונות
- לנסות לגבש ניוזלטר שבועי.
- להתחיל מיד לעורר את הציבור דרך התקשורת. להוציא מחר הודעה לתקשורת
- להתעניין איזה אייטמים מעניינים עיתונאים. תקשורת מקומית של ב"ש וישובי הדרום. כולל טורי דעות.
- ליצור רשימת מרואיינים ייצוגיים.
[עריכה] צוות שת"פ
[עריכה] קישוריות
- חלוקת אחריות – דרום, ארצי, שכונות, ארגונים
- להיות בקשר עם אל (מתווה ארצי).
[עריכה] משאבים
- לבדוק קבלת משאבים מארגוני גג. לא להיכנס לתוך המאבקים ביניהם.
[עריכה] צוות הפגנות, אירועים ולוגיסטיקה
[עריכה] תפקיד
- טיפול במשאבים בצד התפעולי
- מקבל תכנים מ-צוות תוכן.
- צריך לקבוע ולארגן היכן האירועים מתרחשים, כרגע העיסוק בעיקר סביב הפגנת 16.6
- תלויים בצוותים: שת"פ (שמגייס משאבים) וצוות תוכן ולמידה.
[עריכה] עיקרון פעולה
- חשוב לעשות את האירועים יחד בצוותים מגובשים ופעילים, ולכן לא מעוניין להיות אחראי עד אז על הפגנות קטנות וכדומה.
[עריכה] פעולות
- פעולה רצויה: להוציא משהו נודד שעובר בין השכונות לשיח או הרצאות.
- אישורי משטרה.
- מתווה: התכנסות במרכז מורים. צעדה לעיריה, הפגנה על בסיס דוברים. בלי במה, בלי הפקה, בלי הופעות.
- הצעה: חלוקת דוברים גיאוגרפית בהפגנה – דרום, מרכז וצפון.
[עריכה] ריכוז פעילים, אינטרנט ופרסום
[עריכה] ריכוז פעילים
- חיבור של החבר'ה שכאן. לבדוק מה קורה עם אנשים שלא הגיעו לישיבות
- איך מחברים חבר'ה שלא התחברו למעגל הפעילות.
- להשאיר מקום לאנשים לפעול דרך האינטרנט
[עריכה] פרסום
- מעצבים פלאיירים לפי הנחיות צוות תוכן
- לפרסם גם בקבוצת זעקת הנגב, זעקת השכונות בנגב | מחאה חברתית וועדי שכונות
[עריכה] אינטרנט
- אחריות על פייסבוק, מיילים לתפוצות שונות.
[עריכה] צוות ששש – שטח, שכונות, שוטף
- שאלה: איך משפיעים בשטח? זה בתחום של הפגנות. הדיבור הוא יותר על עמדות בשטח, עמדה ניידת, לא חובה אוהלים.
- חוגי בית- צריך לחתור לזה.
- הצעה- לרתום לצורך המחאה את פסטיבל סמילנסקי ו"שני במוזיאון", אירועים חוזרים בחודשים הקרובים.
- הצעה: לשלב את הצוות בצוותים האחרים.
- בעיות: תלות בצוותים אחרים בעיקר חומרי הסברה ותיאום מסרים באחריות של צוות תוכן.
- החסם העיקרי הוא הפלאיירים.
- ליצור רשימת אירועים משמעותיים, וזמן פנוי של פעילים, וליצור אירועים בהתאם לכך.
[עריכה] צוות תוכן ולמידה
[עריכה] תפקיד
- הנגשת ידע בסיסי, כלים לביקורת
- חלוקת הקיץ לפי נושאים ושבועות ל בסיס ספיבק-יונה
- עידוד דמוקרטיה אקטיבית.
[עריכה] אקדמיה נודדת
- מפגשי האקדמיה הנודדות של ספיבק (ברמה גבוהה יותר)
- למידה בתוך העם (ברמה נמוכה יותר) של מסרים מעניינים
[עריכה] נושאים
- "צדק חברתי מתחיל בדרום".
- לקיחת חלק במאבק ארצי וארוך טווח- משמעות?
- למה אנחנו ממשיכים במאבק מהשנה שעברה?
- איך יוצרים חברה צודקת?
- צדק חלוקתי – פריפריה ומרכז.
- מאבק פוליטי – לא מפלגתי.
[עריכה] תוכנית להפגנה
- צעדה, עצרת עם רחבה מרכזית - סרטונים, ונאומים
- הצעה: דוכנים והייד פארק ברחבת העיריה.
[עריכה] עדכון של אמנון דפני
- צעדת המיליון 14.7, פורומים לעדכונים (חדר המצב, J14)
- מתווה, הפגנה ב-16.6- הצעה: עזרה באוטובוסים מאיזורים שונים לב"ש
[עריכה] משאל עם
- השקה 20-26.6. קשור לאנשים מב"ש, כרמיאל ועוד. חסות של הדג נחש. יהיה מפוזר בכל הארץ. כתבה באתר המחאה J14
- יש אחראים לפרסום בדואר ובאינטרנט.
- הצעה: דוכן בהפגנה 16.6