סיכום משולחן עגול בי"ס משותף ירוחם ורמת הנגב - מתחברים בונים עתיד בירוחם 24.10.2012
מתוך שקוף באוהל
חינוך פורמלי עם חיבור לאקולוגיה
ברוך שטל, ירוחם | חן, רמת הנגב | חמי, | מיטל, מרחבעם, הנחיית הורים | סלע, שיזף, חינוך סביבתי שדה בוקר | פופו + אלמוני, קומונה ברמת הנגב | ניצן + אלמונית, תלמידים מתיכון סביבתי שדה בוקר | נילו, ב"ש
[עריכה] יוזמה שמציג שטל: בית ספר מרחבי שיתופי שמבוסס על מוקדים מקומיים
- בערך 5 מוקדים:
- שדה בוקר - סביבה ואקולוגיה
- רמת נגב - אומנות או למשל חקלאות
- מצפה רמון – קיימות ואומנות
- פזורה בדואית – תרבויות ושפות
- דימונה – תיאטרון
- ירוחם – מדע ורובוטיקה
- ... - יהדות
- כל תלמיד יתמחה בנושא אחד, אבל יעבור וילמד גם בכל אחד מהמקומות
- איגום משאבים ואיגוד כוחות מקצועיים
- לפתור את טענת "משעמם לי" כי רואים את אותם פרצופים כל הזמן
- נדרשת לוגיסטיקה, והקטנת האגו של כמה ראשי רשויות.
- מקצועות ליבה – יהיה כל פעם במרוכז באיזור מסויים – למשל שבוע אזרחות בבי"ס אחד ושבוע בבי"ס אחר.
- להכניס את האיזור לתוך התוכן הלימודי
- יתרון נוסף ביחס לבי"ס מאוחד איזורי הוא שביה"ס אינו גדול מדי.
[עריכה] תגובות
- חשש שהילדים לא ימצאו את מקומם
- מיטל מציעה יום מגמות
[עריכה] הערות על המצב הקיים
- הפנימיה בשדה בוקר – סכנת סגירה.
- התיכון בירוחם – 2 כיתות, בסכנת סגירה.
- אשל הנשיא, נופי הבשור – רחוקים מאוד
- סה"כ 200 ילדים בשכבה בכל האיזור
- מיטל נגד חינוך משותף לחילוניים-דתיים עד גיל בוגר (גיל 18 למשל) – "עדיף לא לבלבל את הילדים".
- חן לא מעוניינת בבי"ס אזורי שיכיל יותר מדי תלמידים.