עריכת שדה האוהלים 2: תמצית הידע

מתוך שקוף באוהל
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תירשם בהיסטוריית העריכות של הדף.
ניתן לבטל את העריכה. אנא בידקו את השוואת הגרסאות למטה כדי לוודא שזה מה שאתם רוצים לעשות, ואז שמרו את השינויים למטה כדי לבצע את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 3,610: שורה 3,610:
 
לכאורה, מתוקף היותם מעמד חלש, העיתונאים אמורים היו להזדהות עם בני מינם, עם הקבוצות החלשות, או לפחות לגלות אמפתיה כלפיהן. גם אמפתיה עניינית, כלומר אמפתיה מתוך הבנת מורכבות התהליכים הכלכליים-חברתיים. אבל לא. העיתונאים (הכללה גסה, כמובן) מצדיעים לכלכלת השוק. מדוע ? נכות נפשית ? לא רק. הם עובדים אצל "עשר המשפחות" השולטות בשוק ההון.
 
לכאורה, מתוקף היותם מעמד חלש, העיתונאים אמורים היו להזדהות עם בני מינם, עם הקבוצות החלשות, או לפחות לגלות אמפתיה כלפיהן. גם אמפתיה עניינית, כלומר אמפתיה מתוך הבנת מורכבות התהליכים הכלכליים-חברתיים. אבל לא. העיתונאים (הכללה גסה, כמובן) מצדיעים לכלכלת השוק. מדוע ? נכות נפשית ? לא רק. הם עובדים אצל "עשר המשפחות" השולטות בשוק ההון.
  
===התקשורת המסחרית היא האויב הכי גדול של המסרים שלנו===
+
===התקשורת המסחרית היא האוייב הכי גדול של המסרים שלנו===
 
https://www.facebook.com/hemi.shturman/posts/10152376650523898 במיוחד נועם הופשטטר וברוך אורן
 
https://www.facebook.com/hemi.shturman/posts/10152376650523898 במיוחד נועם הופשטטר וברוך אורן
===התקשורת המסחרית היא הקפיטליזם שנגדו אנחנו נלחמים===
 
;[https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152899632618254&set=a.139589913253.108918.637788253&type=1 יורם רון (2014) (חבר משותף של אסתי סגל), "נקודות למחשבה על הפנים הטלויזיוניות של המאבקים החברתיים". תמונה וכיתוב על הקיר האישי בפייסבוק, 1/11/2014. נדלה בו ביום]
 
:'''יש שם גם תמונה חביבה'''
 
:נקודות למחשבה על הפנים הטלויזיוניות של המאבקים החברתיים:
 
:לפני כמה ימים קיבלתי טלפון ממספר לא מוכר -
 
:- שלום, אני ... מהתכנית של מיקי חיימוביץ', אנחנו מכינים תכנית על ארגוני עובדים ורמיסת זכויות העובדים בישראל, קיבלנו את מס הטלפון שלך מ... שאמרו שיש לך חומרים מצולמים מארועי 1 במאי.
 
:- כן, יש לי כמה קטעים כאלו, אשמח לעזור.
 
:- יופי, לא הצלחנו למצוא שום דבר. אז מתי תוכל להעביר לנו קטעים?
 
:- בהמשך היום, אני בדיוק יוצא לעבודה. אגב (נדלקה אצלי נורית אדומה), אתם משלמים על זה?
 
:- לא. אבל נותנים קרדיט.
 
:- אה.. יופי. אוקיי. אבל... (הרהרתי לרגע בסכומים האדירים שהערוצים דורשים על חומרי ארכיון) אפילו לא משהו סמלי?
 
:- לא.
 
:- את לא חושבת שזה מוזר שאתם עושים תכנית על עובדים, ארגונים וניצול, אבל לא משלמים כלום לצלם?
 
:- יש בזה משהו, אבל אני הונחיתי להגיד שאנחנו לא משלמים. זאת העבודה שלי. אני אגיד את זה למפיק, כשייחזרו אליך, יתנו לך תשובה.
 
 
:כמובן שאף אחד לא חזר אלי. ב"רשת" יודעים שיש מספיק פראיירים (כמו רבים אחרים, גם אני כזה - פעמים רבות בעבר נתתי חומרים ללא כל תמורה) שיסכימו לתת להם חומרים תמורת קרדיט, ללא כסף. וכמה מקבלת חיימוביץ' על כל תכנית? והצלם שלה? והמפיק? ולמה הם דורשים מאיתנו, יוצרים עצמאיים שעושים סרטים דלי-תקציב, 3000 ש"ח או יותר לחצי דקה של חומרי ארכיון (והכי יקרים - ערוץ 1) ?
 
:כי לדבר על צדק חברתי ולפעול כדי ליישמו - אלו שני דברים שונים, שגופי התקשורת לא רואים עצמם אחראים ליישם.
 
 
 
=== חומות חסימה זה לא עובד ===
 
=== חומות חסימה זה לא עובד ===
 
[http://eishton.wordpress.com/2013/03/05/haaretz_paywall/#more-3238 אישתון בשביל מה צריך צנזורה כשהעיתון מצנזר את עצמו?]
 
[http://eishton.wordpress.com/2013/03/05/haaretz_paywall/#more-3238 אישתון בשביל מה צריך צנזורה כשהעיתון מצנזר את עצמו?]

שימו לב: תורמים אחרים עשויים לערוך או אף להסיר את תרומתכם לשקוף באוהל. אם אינכם רוצים שעבודתכם תהיה זמינה לעריכה על ידי אחרים, אל תפרסמו אותה פה. כמו־כן, אתם מבטיחים לנו כי כתבתם את הטקסט הזה בעצמכם, או העתקתם אותו ממקור שאינו מוגן על ידי זכויות יוצרים (ראו שקוף באוהל:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אל תעשו שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול / יציאה | עזרה לעריכה (נפתח בחלון חדש)

תבנית המופיעה בדף זה:

כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים