תאגיד חשמל נקי

מתוך שקוף באוהל
(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
(צריכת עודפי חשמל)
(חישוב טביעת רגל אקולוגית)
 
שורה 32: שורה 32:
 
* בקונטרה-ברן אספקת החשמל עמדה על 60 קילוואט למשך כל האירוע, שבשיאו היו 1000 איש ''(מקור: דו"ח צוות סביבתנות וחשל"ש, טרם פורסם)''. אקסטרפולציה לינארית תראה שעבור 12,000 איש בעיר המידברן תדרש אספקת חשמל של 720 קילוואט למשך כל האירוע, כלומר, למשך 4.5 ימים (האירוע מתחיל ב-08:00 בבוקר ומסתיים דה-פקטו בשעה 20:00 בערב האחרון שלו), יידרשו 4.5*24*720 = 77,760 קוט"ש. לאחסונם יידרשו כאמור 86,400 מצברי ליתיום-יון מהסוג שניתחנו, ומשקל תת-מערכת אחסנת-האנרגיה (ללא משקל הממירים הנדרשים) יעמוד על 1,123,200 ק"ג שהם 1,123 טון.
 
* בקונטרה-ברן אספקת החשמל עמדה על 60 קילוואט למשך כל האירוע, שבשיאו היו 1000 איש ''(מקור: דו"ח צוות סביבתנות וחשל"ש, טרם פורסם)''. אקסטרפולציה לינארית תראה שעבור 12,000 איש בעיר המידברן תדרש אספקת חשמל של 720 קילוואט למשך כל האירוע, כלומר, למשך 4.5 ימים (האירוע מתחיל ב-08:00 בבוקר ומסתיים דה-פקטו בשעה 20:00 בערב האחרון שלו), יידרשו 4.5*24*720 = 77,760 קוט"ש. לאחסונם יידרשו כאמור 86,400 מצברי ליתיום-יון מהסוג שניתחנו, ומשקל תת-מערכת אחסנת-האנרגיה (ללא משקל הממירים הנדרשים) יעמוד על 1,123,200 ק"ג שהם 1,123 טון.
 
* '''והשאלה הפתוחה היא: כמה סולר נדרש כדי להוביל 1,123 טון מצברים מנקודת החיבור הקרובה לרשת החשמל ועד למידברן?''' לצורך השאלה, נניח שמדובר על מרחק של 10 קילומטרים. אגב, החישוב הזה הוא "לטווח הארוך", כי הוא כמובן בהזנחת עלות ההקמה - העובדה שהמצברים הללו נולדו בסין והיו צריכים להגיע מסין לנמל אשדוד ומנמל אשדוד לנקודת החיבור הקרובה לרשת החשמל, שכנראה באיזור קיבוץ שדה בוקר.
 
* '''והשאלה הפתוחה היא: כמה סולר נדרש כדי להוביל 1,123 טון מצברים מנקודת החיבור הקרובה לרשת החשמל ועד למידברן?''' לצורך השאלה, נניח שמדובר על מרחק של 10 קילומטרים. אגב, החישוב הזה הוא "לטווח הארוך", כי הוא כמובן בהזנחת עלות ההקמה - העובדה שהמצברים הללו נולדו בסין והיו צריכים להגיע מסין לנמל אשדוד ומנמל אשדוד לנקודת החיבור הקרובה לרשת החשמל, שכנראה באיזור קיבוץ שדה בוקר.
 +
*משאית הייחוס היא מה שנקרא WHEELER 18 כלומר סמי טריילר, כמו של מכולות. יכולה להוביל עד 30 טון.
 +
:2 דברים בסיסיים:
 +
:1. יש הבדלים עצומים בין צריכת הדלק בנסיעה באוטוסטרדות, לבין כבישים משניים מפותלים. הפער יכול לנוע בין 1.5-2 ק"מ לליטר סולר, עד ל-5 ק"מ/ליטר (באוטוסטרדה)
 +
:2. באוטוסטרדות אין הרבה משמעות בכמה המשאית עמוסה - בכבישים משניים/מפותלים - כן.
 +
*בהנחה שצריך כ-40 הובלות, ובהנחה של צריכה ממוצעת של 3.3 ק"מ/ליטר, מדובר על סדר גודל של כ-120 ליטר סולר = 400+ ק"ג פד"ח. יכול להיות שכדאי לעגל קצת כלפי מעלה.
  
 
=בליל של מידע שטרם עשו בו סדר, לקראת יום כיפור 2015=
 
=בליל של מידע שטרם עשו בו סדר, לקראת יום כיפור 2015=

גרסה אחרונה מתאריך 16:46, 21 בספטמבר 2015

זהו דף הקשור למידברן. דפים נוספים הקשורים לנושא ניתן למצא כאן.

תאגיד חשמל נקי הוא אוסף ברנרים סביבתנים שמנסים להפחית את תביעת הרגל האקולוגית של המידברן ואירועים נלווים, בכל הקשור לזיהום כתוצאה מייצור והולכת חשמל.

תוכן עניינים

רקע: חשמל וזיהום

חישוב: באופן בסיסי שריפת ליטר סולר מייצרת כ- 3.5 קילו 2CO. מה הבעיה? שכל גנרטור ויעילותו/צריכתו... בעקרון ככל שגנרטור יותר גדול - יעילותו גדלה; היעילות גדלה בערך ב-5-6% על כל הכפלה של ההספק. בהנחה שאנו עובדים עם גנרטור ברמת יעילות השווה לרמת היעילות של גנרטור 40KW (היו לנו כאלה בארוע מידברן 2016), שעובד ב ¾ הספק בממוצע, ולכן מפיק 30 קוט"ש, יצרוך בשעה כ- 13 ליטר סולר, כלומר כל 1 קוט"ש דורש כ- 0.43 ליטר סולר, ולכן ייצור של כל 1 קוט"ש חשמל יגרום לפליטת כ-1.5 ק"ג CO2. (מקור: מייל מאילן בלומנטל לברוך אורן וערן מאירי, 21/9/2015)

אסטרטגיות אפשריות לחשמל נקי יותר

  • באמצעות חיבור ישיר לרשת החשמל
  • באמצעות הובלת מצברים טעונים בחשמל

צריכת עודפי חשמל

באמצעות חיבור לרשת הולכת החשמל של חברת חשמל

  • האם נכון להניח שרוב צריכת החשמל של המידברן היא בשעות השפל בקיץ - כלומר, אחרי 17:00 ועד 11:00 למחרת? מקור
  • האם חברת חשמל תסכים להקים חיבור זמני בנפח כזה?
  • האם למתקן זמני כגון העיר הזמנית?
  • מהם העלויות הכספיות להקמת חיבור זמני כזה?
  • מה יהיו עלויות החשמל הנצרך בפועל?
  • מה תהיה טביעת הרגל האקולוגית של הקמת החיבור הזמני?
  • ומה יהיו התשובות במידה ונחליט להקים חיבור קבוע במיקום קבוע? (בהתעלם מכך שנפח העיר הולך וגדל מדי שנה)
  • האם להפקת המידברן יש אפשרות חוקית לשנע כזו כמות של חשמל באופן עצמאי? מה העלויות?

באמצעות הובלת מצברים טעונים

חישוב טביעת רגל אקולוגית

2 דברים בסיסיים:
1. יש הבדלים עצומים בין צריכת הדלק בנסיעה באוטוסטרדות, לבין כבישים משניים מפותלים. הפער יכול לנוע בין 1.5-2 ק"מ לליטר סולר, עד ל-5 ק"מ/ליטר (באוטוסטרדה)
2. באוטוסטרדות אין הרבה משמעות בכמה המשאית עמוסה - בכבישים משניים/מפותלים - כן.

בליל של מידע שטרם עשו בו סדר, לקראת יום כיפור 2015

יעילות ממירי מתח

  • עומס צריכה התנגדותי (resistive), הנובע מהתנגדות חשמלית - כגון: תנור חימום, רתכת, מטען סוללות.
  • עומס צריכה ריאקטיבי (reactive), הנובע מכך שחשמל הנע בסליל מייצר אנרגיה מגנטית. מכשירי חשמל העושים שימוש באנרגיה כזו הם מכשירים מבוססי מנוע - מקררים, מאווררים, מזגנים, ומכשירים מבוססי שנאי (טרנספורמטור) כגון מוצרי אלקטרוניקה בזרם נמוך - מחשבים, טלויזיות.

מחנה סטרייט פרנדלי כמקרה מבחן

צורך: פתרון חשמל ל-6 שעות עבודה, שיספיק להגברה בערב יום כיפור 2015 כלומר, יפעיל 2 רמקולים מוגברים 500W, לפטופ לDJ ותאורת LEDים.

מצברים

1000 ש"ח = 100 אמפר שעה 12V למשך 3 שנים.

כלומר שש שעות עבודה = 6000 ש"ח לפני בקר ומטען.

צריך לבנות למצברים זיווד נגד טילטול ופגיעות

נדרש מקום אחסנה לא חם ועם חשמל כי חום גומר את המצברים.

לכאורה לא נראה ירוק ונכון.

אלא אם משכירים כאלו מערכות.

סביר שכל השכרה תהיה בעלות של גנרטור.

פאנלים פוטו וולטאיים(סולאריים)

פאנל - יודע לייצר 300W. אתה צריך פאנלים שייצרו 1000W. כלומר 3 של 300W. אני מניח שהפאנל בשמש 12H. כלומר פאנלים על ציר. כדי לתת נצילות מקסימלית. או שמגיעים עם מצברים טעונים או שהיה יום לטעון. עוד 2500 ש"ח על פאנלים.


בערך 10,000 ש"ח לפני עבודה,


עלות רכישת הפתרון~15,000ש"ח עלות השכרה חד יומי 2000 שח עלות השכרה שבועית 4000 שח.


גנרטור - 250 ש"ח לפני דלק עוד 250 ש"ח.

עלות גנרטור קיבוצי - 1קילוואט לכל האירוע - 1000-2000 ש"ח.

כלומר הוצ' חשמל של קמפ ממוצע הם 3000 ש"ח לפסטיבל.

שווה להתייעץ עם ??? ארז בן קיקי - הוא מכיר את הנושא ויש לו פתרונות. אולי לאביעד יש.


זה רלוונטי גם לאירועים בטבע, חתונות וכו'.

שווה גם להתייעץ עם גבריאל סולאריקה.

סיכום שיחה עם דיויד

יש 800W ייצור

תיאורטית יספיק. התעסקות - הנגרר וכו.

הכיוון השני - צמצום צריכה

האתגר הוא האגירה. המצברים כבדים. לכן מתאים לשימוש ארוך טווח.

אחד - פשיסטי . אם יש משאב משותף אז משתמשים עד שהמצבר נגמר. ואם המצבר נגמר אז הוא נגמר לגמרי.

ויספיק להם לשנתיים - ואללה דיינו. ממיר גל סינוס. זה גם יקר.

אולי יש ממיירים שתוכל לכוון את המתח כיבוי. אבל זה לא ליניארי, כי זה כימי. מצבר של 100 אמפר שעה, אתה יכול לקחת ממנו 50 אמפר שעה.

לדיויד יש 8 פאנלים ועגלה.

יש פאנלים חצי גמישים. ואז הם פחות שבירים ויחסית קלי משקל. לברר על זה.

מאוד יקר ומאוד מסובך. מערכת עם הזנה כפולה - מצברים ואם יש תקלה זה גנרטור.

הפנטזיה שלי היא מודולרית.

יש לוח חילופי אספקות.

לברר באופן עצמי על פאנלים. בקר טעינה וממיר. המערכות היותר משתלמות זה מערכות של 24V ומעלה.

לפנות לחברות שעושות התקנות גדולות.

לקנות חשמל מחברת חשמל - הכי אקולוגי. ופחות עופרת וחומצה. להביא פאנלים וגנרטורים - חיבור חשמל של חברת חשמל זה הכי עדיף.

200 אלף שקל חברת חשמל לסחוב כבל. 5 קילומטר של כבל. האם זה מיליונים.


כיוון שני - סולר להובלת מצברים

לשעה 1000W לחלק ל-12 - 83 כדי להפעיל במצבר 12V - אז צריך מצבר 160Ah כדי להפעיל שעה אחת 1000W. כמה שוקל ? בערך 45 קילו ומעלה.

ככל שעובדים במתח יותר גבוה, הכבלים והמוליכים יותר פשוטים לעבודה. 50% כדי לשמור על המצבר שיעבוד 4-7 שנים.

בניצולת של 70% מחליפים כל שנה-שנתיים. בעגלה של דיוויד 240Ah - מספיק ל-4-5 שעות. אבל אז צריך להחליף. פריקה עמוקה ג'ל - עופרת חומצה. AGM. עלה 1500+מע"מ למצבר אחד ויש לדיויד 2.

גבריאל מסולאריקה.

500-1700 ש"ח ליום. המצבר 35 קילו ממיר 25 קילו משקל של 100 קילו בערך. שכירות - 500 ליום.

פטפטים - ימהה - מושתק - 1000W - עולה 2000 שח ומשכירים אותו ב-200 ש"ח. לא טוב למידברן. סולארי בסולר אפשר. בנזין יותר מסוכן. יקר, לא משתלם. וגם יעצבן את המשטרה.

ליתיום זה חצי משקל ופי 10-40 מחזורי טעינה אבל רגיש יותר לחום ופיצוצים.

כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים