מערך צוות תהליך - קביעת מטרות ברורות, יעדים והחלטות

מתוך שקוף באוהל
(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
(יצירת דף עם התוכן "סדנה בנושא תהליך קביעת מטרות ברורות, יעדים והחלטות 1. קביעה והסכמה על יעדים ומטרות - תעדוף:...")
 
 
(4 גרסאות ביניים של משתמש אחד אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
סדנה בנושא תהליך קביעת מטרות ברורות, יעדים והחלטות
+
הכנת סדנה בנושא תהליך קביעת מטרות ברורות, יעדים והחלטות.
 +
 
 +
מיועד ליום עיון של פורום פעילי המחאה - באר שבע [[מאהב באר שבע]].
 
   
 
   
1. קביעה והסכמה על יעדים ומטרות - תעדוף:
 
  
a. שינוי השיטה הכלכלית - מטרת על.  על מנת להגיע לחברה משגשגת וצודקת יותר (בדומה למדינת רווחה במודל אירופאי)
 
  
b. קידום צדק חלוקתי – ברמה הארצית (גם פריפריה גיאוגרפית וגם פריפריה חברתית)
+
== 1. קביעה והסכמה על יעדים ומטרות - תעדוף: ==
  
c. קידום העיר באר שבע ואיזור הדרום.
 
  
d. חיזוק הדמוקרטיה והגדלת מעורבות האזרחים מתוך הבנה מעמיקה יותר.
+
א. שינוי השיטה הכלכלית - מטרת על. על מנת להגיע לחברה משגשגת וצודקת יותר (בדומה למדינת רווחה במודל אירופאי)
  
e. השכלת העם – הגברת הבנתו של כלל הציבור בנושאים הנוגעים לפעילות המחאה ע"מ לבסס את פעילות האנשים על בסיס ריבוני, אינדוודואלי ורצוני. – אמצעי או מטרה?
+
ב. קידום צדק חלוקתי – ברמה הארצית (גם פריפריה גיאוגרפית וגם פריפריה חברתית)
 +
 
 +
ג. קידום העיר באר שבע ואיזור הדרום.
 +
 
 +
ד. חיזוק הדמוקרטיה והגדלת מעורבות האזרחים מתוך הבנה מעמיקה יותר.
 +
 
 +
ה. השכלת העם – הגברת הבנתו של כלל הציבור בנושאים הנוגעים לפעילות המחאה ע"מ לבסס את פעילות האנשים על בסיס ריבוני, אינדבידואלי ורצוני. – אמצעי או מטרה?
  
 
סדנה: הראשון מציג את התעדוף שלו.
 
סדנה: הראשון מציג את התעדוף שלו.
 +
 
מעלים לדיון לפי הסדר.
 
מעלים לדיון לפי הסדר.
על כל מקום צריכה להתקבל החלטה של הקבוצה.
+
 
 +
על כל מקום (דירוג 1..5) צריכה להתקבל החלטה של הקבוצה.
 +
 
 
(כמובן להגביל בזמן).
 
(כמובן להגביל בזמן).
  
  
  
יעדים ואמצעים:
+
== 2. תהליך קבלת החלטות – כלים לקבלת החלטה יעילה ==
  
a) שימור השיח החברתי- כלכלי שהתפתח בתודעת הציבור
 
b) הקמת פורום מקומי שיהווה צינור לפעילות ברמה ארצית
 
c) חבירה לקבוצות, ארגונים ואנשים שונים הפועלים היום בנפרד לטובת שינויים התואמים את מטרות הקהילה ע"מ ליצור שיתופי פעולה למינוף פעילותינו.
 
d) פעילות ברמה העירונית והאיזורית – משמר איזורי. תוך תיאום עם גורמים נוספים ומעורבות התושבים בקבלת החלטות עירוניות.
 
e) שיתוף וקירוב המעגלים החיצוניים לפורום כך שיהיו יותר מעורבים.
 
  
ב"לימוד" הכוונה להבנת המציאות, לימוד מעמיק של תחומים כלכליים שונים שלא ימרחו אותנו ונוכל להסביר למה דבר מסויים הוא רע ולא משרת אותנו או את מטרותינו. הלימוד צריך להיות במקביל לעשייה ומכוון מטרה
+
הצגת כותרות נבחרות של עיתונים - "פתאום קם אדם בבוקר, וקורא עיתון, ומתחיל להתעצבן."
+
 
2. תהליך קבלת החלטות – כלים לקבלת החלטה יעילה
+
הצגת כותרות נבחרות של עיתונים
+
"פתאום קם אדם בבוקר, וקורא עיתון, ומתעצבן."
+
 
מה עושים עכשיו?
 
מה עושים עכשיו?
 +
 
חלוקה לשתי קבוצות. כל קבוצה צריכה להגיע להחלטה ולתעד את השלבים בתהליך קבלת ההחלטות.
 
חלוקה לשתי קבוצות. כל קבוצה צריכה להגיע להחלטה ולתעד את השלבים בתהליך קבלת ההחלטות.
הצגת תהליך החשיבה המעוצבת:
+
 
 +
לאחר סקירה קצרה של השלבים משתי הקבוצות מציגים את תהליך "החשיבה המעוצבת" (designed thinking):
 +
 
 +
מצב קיים --> ניתוח המצב --> הגדרה מדוייקת של הבעיה --> איסוף רעיונות לפתרון --> בחירת רעיון --> יישום הרעיון --> הערכת מצב.
 +
 
 +
הצעה של נילו (לא רלוונטי כרגע):
 
   
 
   
ניתוח והגדרת הבעיה – אישי.
+
א. ניתוח והגדרת הבעיה – אישי.  
הצגה בעיה, תעדוף – בישיבה רחבה.
+
ב. הצגה בעיה, תעדוף – בישיבה רחבה.
העלאת רעיונות ראשונית – בישיבה רחבה.
+
ג. העלאת רעיונות ראשונית – בישיבה רחבה.
איסוף רעיונות - צוות חשיבה חד-פעמי (2-3 איש כל פעם) שמעלה את המשמעויות של ההחלטה.
+
ד. איסוף רעיונות - צוות חשיבה חד-פעמי (2-3 איש כל פעם) שמעלה את המשמעויות של ההחלטה.
הצגה ובחירה – בישיבה רחבה.
+
ה. הצגה ובחירה – בישיבה רחבה.
יישום – צוות יישום חד-פעמי  (2-3 איש כל פעם).
+
ו. יישום – צוות יישום חד-פעמי  (2-3 איש כל פעם).
 +
 
 +
 
 +
שאלות חשובות ביחס לשלבי החשיבה המעוצבת:
 +
 
 
מה צריך להיעשות באופן אישי, או בצוותים מצומצמים ומה בישיבת פורום?
 
מה צריך להיעשות באופן אישי, או בצוותים מצומצמים ומה בישיבת פורום?
האם להקים צוותים רחבים שכל פעם 2-3 מהם יפעלו לצורך עניין, או להשאיר את זה מהמאגר הרחב?
 
  
3. מהחלטה לביצוע - הוצאה לפועל של יוזמות
+
האם להקים צוותים רחבים קבועים שכל פעם 2-3 מהם יפעלו לצורך עניין, או להשאיר את זה מהמאגר הפורום הרחב?
 +
 
 +
 
 +
 
 +
== שלבים חשובים נוספים ומקבילים בתהליך, עליהם לדון במפגש הבא: ==
 +
 
 +
 
 +
1. יעדים ואמצעים (למפגש הבא)
 +
 
 +
a) שימור השיח החברתי- כלכלי שהתפתח בתודעת הציבור
 +
 
 +
b) הקמת פורום מקומי שיהווה צינור לפעילות ברמה ארצית
 +
 
 +
c) חבירה לקבוצות, ארגונים ואנשים שונים הפועלים היום בנפרד לטובת שינויים התואמים את מטרות הקהילה ע"מ ליצור שיתופי פעולה למינוף פעילותינו.
 +
 
 +
d) פעילות ברמה העירונית והאיזורית – משמר איזורי. תוך תיאום עם גורמים נוספים ומעורבות התושבים בקבלת החלטות עירוניות.
 +
 
 +
e) שיתוף וקירוב המעגלים החיצוניים לפורום כך שיהיו יותר מעורבים.
 +
 
 +
2. מהחלטה לביצוע - הוצאה לפועל של יוזמות
 
צוות יישום חד-פעמי (2-3 איש כל פעם).
 
צוות יישום חד-פעמי (2-3 איש כל פעם).
  
4. חלוקת משאבים – בין פעולות שונות. ריכוז מאמץ לעומת חלוקת המשאבים. לקיחת אחריות וביזור סמכויות.
+
3. חלוקת משאבים – בין פעולות שונות. ריכוז מאמץ לעומת חלוקת המשאבים. לקיחת אחריות וביזור סמכויות.
  
5. להתעדכן ולעדכן באופן שוטף ועצמאי – מפחית תלות בישיבות, פגישות, טלפונים ומיילים.
+
4. להתעדכן ולעדכן באופן שוטף ועצמאי – מפחית תלות בישיבות, פגישות, טלפונים ומיילים.

גרסה אחרונה מתאריך 00:36, 10 בנובמבר 2011

הכנת סדנה בנושא תהליך קביעת מטרות ברורות, יעדים והחלטות.

מיועד ליום עיון של פורום פעילי המחאה - באר שבע מאהב באר שבע.


[עריכה] 1. קביעה והסכמה על יעדים ומטרות - תעדוף:

א. שינוי השיטה הכלכלית - מטרת על. על מנת להגיע לחברה משגשגת וצודקת יותר (בדומה למדינת רווחה במודל אירופאי)

ב. קידום צדק חלוקתי – ברמה הארצית (גם פריפריה גיאוגרפית וגם פריפריה חברתית)

ג. קידום העיר באר שבע ואיזור הדרום.

ד. חיזוק הדמוקרטיה והגדלת מעורבות האזרחים מתוך הבנה מעמיקה יותר.

ה. השכלת העם – הגברת הבנתו של כלל הציבור בנושאים הנוגעים לפעילות המחאה ע"מ לבסס את פעילות האנשים על בסיס ריבוני, אינדבידואלי ורצוני. – אמצעי או מטרה?

סדנה: הראשון מציג את התעדוף שלו.

מעלים לדיון לפי הסדר.

על כל מקום (דירוג 1..5) צריכה להתקבל החלטה של הקבוצה.

(כמובן להגביל בזמן).


[עריכה] 2. תהליך קבלת החלטות – כלים לקבלת החלטה יעילה

הצגת כותרות נבחרות של עיתונים - "פתאום קם אדם בבוקר, וקורא עיתון, ומתחיל להתעצבן."

מה עושים עכשיו?

חלוקה לשתי קבוצות. כל קבוצה צריכה להגיע להחלטה ולתעד את השלבים בתהליך קבלת ההחלטות.

לאחר סקירה קצרה של השלבים משתי הקבוצות מציגים את תהליך "החשיבה המעוצבת" (designed thinking):

מצב קיים --> ניתוח המצב --> הגדרה מדוייקת של הבעיה --> איסוף רעיונות לפתרון --> בחירת רעיון --> יישום הרעיון --> הערכת מצב.

הצעה של נילו (לא רלוונטי כרגע):

א. ניתוח והגדרת הבעיה – אישי. ב. הצגה בעיה, תעדוף – בישיבה רחבה. ג. העלאת רעיונות ראשונית – בישיבה רחבה. ד. איסוף רעיונות - צוות חשיבה חד-פעמי (2-3 איש כל פעם) שמעלה את המשמעויות של ההחלטה. ה. הצגה ובחירה – בישיבה רחבה. ו. יישום – צוות יישום חד-פעמי (2-3 איש כל פעם).


שאלות חשובות ביחס לשלבי החשיבה המעוצבת:

מה צריך להיעשות באופן אישי, או בצוותים מצומצמים ומה בישיבת פורום?

האם להקים צוותים רחבים קבועים שכל פעם 2-3 מהם יפעלו לצורך עניין, או להשאיר את זה מהמאגר הפורום הרחב?


[עריכה] שלבים חשובים נוספים ומקבילים בתהליך, עליהם לדון במפגש הבא:

1. יעדים ואמצעים (למפגש הבא)

a) שימור השיח החברתי- כלכלי שהתפתח בתודעת הציבור

b) הקמת פורום מקומי שיהווה צינור לפעילות ברמה ארצית

c) חבירה לקבוצות, ארגונים ואנשים שונים הפועלים היום בנפרד לטובת שינויים התואמים את מטרות הקהילה ע"מ ליצור שיתופי פעולה למינוף פעילותינו.

d) פעילות ברמה העירונית והאיזורית – משמר איזורי. תוך תיאום עם גורמים נוספים ומעורבות התושבים בקבלת החלטות עירוניות.

e) שיתוף וקירוב המעגלים החיצוניים לפורום כך שיהיו יותר מעורבים.

2. מהחלטה לביצוע - הוצאה לפועל של יוזמות צוות יישום חד-פעמי (2-3 איש כל פעם).

3. חלוקת משאבים – בין פעולות שונות. ריכוז מאמץ לעומת חלוקת המשאבים. לקיחת אחריות וביזור סמכויות.

4. להתעדכן ולעדכן באופן שוטף ועצמאי – מפחית תלות בישיבות, פגישות, טלפונים ומיילים.

כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים