סיכום מליאת לילה 09/08

מתוך שקוף באוהל
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

סיכום מליאת המאהל – 9/8

הנושא העיקרי – תחבורה:

משה: לוותר על הרכב הפרטי. ניסע כולנו באוטובוסים וברכבות.

חגי (חבר תנועת 'התעוררות'): הגדרת הפריפריה בישראל "זו טעות", משום שפריפריה זו הגדרה למדינות בזעלות מרחקים פנימיים ארוכים כמו ארה"ב. בפרופורציות של ישראל מדובר בפרברים. כיום מי שרוצה לעבוד בת"א, חייב לגור בת"א "או במקרה הטוב בגבעתיים", מה שמשפיע בהכרח על מחירי הדיור. אם תהיה תחבורה ציבורית מכל רחבי הארץ לת"א ולירושלים, כך שאפשר יהיה להגיע אליהן תוך זמן קצר מכל מקום בארץ על-בסיס יומיומי, ואם ירושלים תהיה מוקד תעסוקה ציבורית ות"א מוקד של תעשייה פרטית, אפשר יהיה להגיע לפתרון לבעיות הדיור ובעיות חברתיות בכלל.

עדי: הרכבת הקלה עלולה להיות מנגנון כובל. לציבור אין אלטרנטיבות לרכבת, קווי אוטובוסים מתבטלים והמסלולים של קווי האוטובוס מתוכננים כך שלא ימוקמו שתי תחנות רצופות בקו המיועד של הרכבת הקלה, ובמצב זה הרכבת תהיה מעין מונופול בפועל, מה שעלול להשפיע לרעה על השירות ועל העמידה בזמנים- משום שאין לרכבת אינטרס להציע שירות יותר טוב מגופים אחרים, ממילא אין לה תחרות. לנו, לציבור, לא תהיה ברירה אלא להשתמש ברכבת.

אופק: הקשר בין תחבורה לפריפריה כלכלית ושכבות חלשות –

הורגלנו לחשוב שלהיות בן המעמד הבינוני פירושו שיהיה לך רכב, ושמשפחה צריכה רכב, אך רכב גוזל יותר כסף מתח"צ. משפחות שסוגרות את החודש יורדות לקו העוני בגלל אחזקת רכב פרטי – דלק, ביטוחים, וכד'. המלכוד הוא בכך שמי שגר קרוב ויש לו אמצעים לא צריך רכב פרטי. רכב זוהי גם החלופה הכי פחות סביבתית, לא רק הכי פחות חברתית. הפתרון הוא להשקיע בתח"צ, כאמצעי מצמצם פערים. מודיע על קבוצת "ת' זה תחבורה ציבורית" בפייסבוק.

גלעד: נחוצה תח"צ בשבת. כתושב רמות, נאלץ לשלם ביוקר על מוניות בשבת. מציין לחיוב את קווי הלילה שמסייעים לו מאוד בשעות הלילה.

דניאלה, תיכוניסטית העולה לי"ב: כל חבריה רוצים להוציא רישיון "כאילו החיים שלהם תלויים בזה". מבקשת מהם מאוד לא לעשות זאת.

אור: תח"צ כאנלוגיה לחברה שלנו – כולם רוצים להגיע יותר מהר, ובסוף כולנו מפסידים. במקום מהירות אנחנו נתקעים בפקקים.


נושאים נוספים:

- תמר, פעילת 'התעוררות': מגיעה מהר-הצופים, שם הוקם מאהל מחאה במעונות 'רזניק' כמחאה על העלאת מחירי המעונות בכ-200% במצטבר בשנים האחרונות. המאהל הכין רשימת דרישות – ניתן להתעדכן בפירוט דרך הפייסבוק.

- דניאלה: בזמן שאנחנו יושבים "באוהלים חמודים", העירייה מקיימת מכרזים לחלוקת שטחים ציבוריים (כמו תחנת הרכבת) לגורמים פרטיים. מתוכננת לקום קבוצה שתיזום פניות לעירייה בנושאים אלה, משום ששטחים אלה שייכים לציבור ואין כל סיבה לחלק אותם לגורמים פרטיים.

עוד רעיון להעלות במליאה – כיצד מתקבלות החלטות במאהל, וגם לגבי המאבק באופן כללי?

- דרושים מתנדבים: דרושים אנשים לצוות מטבח ולשמירה על המאהל בעקבות מקרים של גניבה.

                                    סיכם: רוביק סימן-טוב. אישרה: עדי מאיר.
כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים